SILTA 4. ja viimeinen kausi alkaa tänään
1.1.2018 kello 22:00 alkaa Sillan neljäs kausi. Kyllä tätä onkin jo vajaa kolme vuotta odotettu. Luodaas tänne taas yhtä hyvä ketju kuin kolmoskaudesta, sitä oli vain niin upeaa seurata.
3. kauden keskustelu löytyy täältä, tunnelmaa nostattamaan: https://www.vauva.fi/keskustelu/4596893/ketju/silta_3_kausi
Myös kolmoskauden viimeiset jaksot ovat vielä nähtävissä areenassa.
Kommentit (2506)
Mistä murhaaja tiesi, että hans oli niin tärkeä lilianille?
- LLL -
Itseäni vaivaavia tapauksia, jotka on varmaan jätetty tarkoituksella pimentoon
viime jaksoissa.
1.Toimittaja-Richard ja hänen kaksoisveljensä
Kumpi kuoli? Miksi?
Ja: onko Red October oikeasti olemassa?
Veljekset tuntuvat tehneen töitään ristiinrastiin.
- Kirjoittiko klovni-veli kohtalokkaan lehtijutun?
- Kävikö toimittaja-veli useinkin sairaalassa hoitamassa klovnin pestiä?
Jos oletamme, että toimittaja on hengissä, olisiko hän rankaissut itse itseään ja
surmannut rakkaan ihmisen (veljensä)? Motiivina ehkä se, että veli kirjoitti
Tommy-jutun omin päin. Tai sitten se, että veli tiesi jotain Red Octoberista.
Kumpi veljeksistä sitten onkaan hengissä, voi olla pääpahis tai yksi heistä.
Hänellä on kuitenkin oltava apureita ja tietolähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Entä tuo Jonas? Jos hän on se Stef?
Jonaksen hin...ikommentointi on ollut niin läpinäkyvää, että olen koko ajan odotellut sen paljastuvan kaappihomoksi. Vielä ehtii.
Toimittajaveli on yksi uhreista, ei murhaaja. Hänen pelleveljensä tapettiin, koska haluttiin aiheuttaa toimittajalle tuskaa. Ja toimittajan "syyllisyys" oli siis siinä, että Tommy paljastui hänen lehtijuttunsa takia.
Toimittajaveli tunnusti keksineensä Red Octoberin itse, saadakseen aineistoa hyviin juttuihin. Hän myös teki itse Red Octoberin nimissä joitakin tuhotöitä, jotka tunnusti poliisille. Hän on nyt vankilassa tämän takia.
Murhaaja on siis joku Tommyn läheisistä, joka tappaa/tapattaa jokaiselta Tommyn kuolemaan "syylliseltä" yhden tämän läheisen.
Henrik on ainoa, jolta se läheinen on vielä tappamatta. Siksi suurimmassa vaarassa on nyt Astrid.
- LLL -
2. Morgan Sonning
Hänestä on kerrottu hirveän vähän ja etenkin nyt hän on jäänyt pimentoon. Kuka hän oikein on ja mikä on
hänen avioliittonsa tarina? Missä hän on nyt?
- Miksi karkulaistytöt piirrätyttivät poliisille nimenomaan Morganin kuvan? Jos he eivät varastaneet häneltä tavaraa, olivatko he siis nähneet Morganin usein sillä alueella, jossa he varastelivat?
Morgan voisi olla eräs tappajista, mutta hän saisi siinä tapauksessa käskyjä joltain muulta (Red October?).
Lähtikö hän tapaamaan Taariqia sen vuoksi, että luuli pomonsa ottaneen lopultakin yhteyttä?
Yksityisetsivällä oli ilmeisesti valokuvia Morganista?
Oliko kuvissa myös tummahiuksinen nainen? Olisiko nainen voinut olla Sagan psykologi?
Mistä tullaankin siihen, että kuinka ihmeessä "kostaja" tietää niin paljon eri ihmisten läheisistä?
Yksi selitys voisi olla psykologinainen, joka haastattelee Sagaa ja on jututtanut varmaan monia
muitakin poliiseja. Kertooko hän tietonsa eteenpäin vai lukeeko joku hänen muistiinpanojaan?
Voiko Susannella olla pääsy kaikkien psykologien papereihin? Lukeeko hän psykologien papereita ja
toimittaa sitten tiedot Red Octoberille? Vai onko Susanne sittenkin ihan sivullinen?
Entä voimmeko olla varmoja, että karkulaistytön muistikuva kännykän omistajasta on oikea?
Kun Susanne tuijotti seiskajakson lopussa laukkuaan, tajusiko hän kärähtäneensä vai miettikö hän,
että tytöt olivat varastaneet laukusta lompakon yms?
Mä luulen, että taas siltamaiseen tyyliin juttu ratkaistaan, mutta sitten luultavasti liian myöhään hoksataan, että juttu ei ollutkaan vielä ihan ohi. Ja joku/jotkut ovat jo vaarassa..
Kerkeääköhän katutytöt pakoon ja kertoa Henrikille, Ennen kuin Susanne saa lapset kiinni.
Jotenkin tuntuu, että BrianKevin ei ois syyllisten joukossa vaan siitä on koitettu tehdä syyllistä katsojille. Tympeää, jos se onkin osallinen murhiin.
Vaikka täällä keskusteluissahan aika alussa epäiltiin jo tuota Susannea.
Tietovuotaja on varmasti Barbara. Ja se on muutenkin epäilyttävä. Jonas taas on nostanut pisteitä mun silmissä, siitä vaa koitettii tehdä vastenmielinen ja siinä onnistuttiin. Lilliankin tuonut moneen otteeseen esille, ettei pidä Jonaksesta. Johnkin sai isompaa roolia viime jaksossa vihdoin. Lisäksi se Linnin kommentti siitä, että hänellä on ollut lapsi/lapsia, mitä on tapahtunut. Oliko tämä merkittävä tieto vai vain tapa saada Linn päästämään Henrik kuulustelemaan Frankia.
Ruotsin puolen keskustelupalstoilla joku heitti ajatuksen, että murhaaja olisikin Saga. Minusta aivan järjetön ajatus ja sitä mieltä siellä kaikki muutkin näytti olevan, mutta ajatus silti. Täällä tämä ei ehdotus ei varmaan herätä kuin hilpeyttä? Vai? Jos loppu on kerran niin ainutlaatuinen?
Astridin ja Henrikin DNA-testeistä ei ole puhuttu mitään. Vai onko niin itsestäänselvyys ettei käsitellä sen enempää?.
Red October -järjestöä ei ole olemassakaan. Toimittaja keksi sen itse saadakseen aineistoa hyville jutuille. Ja teki itse ne terroriteot, jotka pani keksimänsä Red Octoberin nimiin.
Toimittaja jo tunnusti tämän poliisille ja joutui sen jälkeen suojelupoliisin käsiin (ja edelleen varmasti vankilaan, vaikka tätä tarinalinjaa ei enää ole jatkettukaan).
Toimittaja ja klovniveljensä ovat tässä koko tarinassa oikeastaan sivuhenkilöitä, se klovni siis yksi murhaajan uhreista.
OutiM kirjoitti:
Ruotsin puolen keskustelupalstoilla joku heitti ajatuksen, että murhaaja olisikin Saga. Minusta aivan järjetön ajatus ja sitä mieltä siellä kaikki muutkin näytti olevan, mutta ajatus silti. Täällä tämä ei ehdotus ei varmaan herätä kuin hilpeyttä? Vai? Jos loppu on kerran niin ainutlaatuinen?
Sagalla olisi älyä, mutta persoonaan ei sovi monimutkaiset kostotoimet
Brian/Kevinissä tosiaan hiukan häiritsee se miksi olisi ollut niin kovin naiivin ja lapsellisen oloinen myös isänsä seurassa. Jos kyseessä oli se, että pyrittiin esittämään hänen olleen silloin vain 17 vuotias niin silloin näyttelijä on mielestäni epäonnistunut. Minulla ainakin tuli hänestä vaikutelma ettei ehkä olisi ihan normaalilla tasolla älyllisesti. Tosin toisaalta onhan hän puhunut kokouksissa ihan järkeviä ja vakavia asioita Henrikin kanssa... Tuntuu jotenkin kuitenkin siltä, ettei nämä Tommyn äiti ja poika ehkä ole älyllisesti aivan murhaajan tasolla. Pidän todennäköisempänä, että joku saa tietoja Brian/Kevinin kautta. Tämä itse tuskin edes tajuaa niitä antavansa.
Minua häiritsi miksi näytettiin autokorjaamomiestä, vaimoa ja lasta. Tällä on oltava jokin tarkoitus. En vaan ihan tiedä mikä. Mutta käsikirjoittajat tuskin tuhkaisivat aikaa tähän tässä vaiheessa jos se olisi täysin irrallista. Minua ei ainakaan kiinnostanut heidän avioliittonsa tila tässä kohtaa enää pätkääkään. Sonningeja taas ei ole näytetty enää hetkeen. Etenkään Morgania. Missäs hän sitten on ollut vauva-asian tultua esiin? Ei tosin välttämättä kiinnostaa enää sekään...
En pidä Sagan psykologista. Hän tuntuu manipuloivalta. Onko se tarkoituksellista vai kirjoitetaanko tässä pohjustuksia hieman tökerösti Sagan henkiselle kasvulle?
Ajattelin myös että autossa Silasin kanssa olisi joku hänen apurinsa, joka mahdollisesti ollut juuri tämä sairaalapelle. Heitä on käytetty tappajina ja nyt tosiaan oikea pahis ei heitä enää tarvinnut. Näitä muitakin oikean pahiksen manipuloitavia varmasti on, kuten Kevin/Brian, mahdollisesti myös Susanne?
Minusta tuntuu kyllä vähän hölmöltä, että Susanne ei olisi tullut aiemmin ajatelleeksi, että tytöt voivat tunnistaa hänen laukkunsa, koska todennäköisesti tiesi sen olevan mahdollista. Hänen roolinsa voi olla siis jokin viattomampi myös ja siksi ei osannut edes ajatella että tytöt pitäisivät häntä murhaajana. Siksi epäilen hänen olevan oikean pahiksen manipuloitavissa ja ehkä Susanne keksikin jotain tähän liittyvää. Onko pahis sitten Niels, vai onko hän myös vain välineenä tietolähteen ominaisuudessa ja oikea uhri?
Paljon olen myös miettinyt, että jos koston kohteena onkin lopulta Saga. Mutta toisaalta miksi sitten Henrikiä ammuttiin vain jalkaan...
Ovatko katutytöt Linnin lapset??
Olisi hieno loppu, jossa Saga antaisi Henrikin ajaa Porscheaan ja he ajaisivat yhdessä Siltaa pitkin auringonlaskuun...
Vierailija kirjoitti:
Toimittajaveli on yksi uhreista, ei murhaaja. Hänen pelleveljensä tapettiin, koska haluttiin aiheuttaa toimittajalle tuskaa. Ja toimittajan "syyllisyys" oli siis siinä, että Tommy paljastui hänen lehtijuttunsa takia.
Toimittajaveli tunnusti keksineensä Red Octoberin itse, saadakseen aineistoa hyviin juttuihin. Hän myös teki itse Red Octoberin nimissä joitakin tuhotöitä, jotka tunnusti poliisille. Hän on nyt vankilassa tämän takia.
.
Kuten moni muukin täällä luulen että elossa on pelleveli, toimittaja kuoli.
Pelleveli keksi Red octoberin jotta toimittajaveljellä olisi juttuja -> toimittajaveli tunnettu -> pelleveli hyödyntää veljen kuuluisuutta ja esiintyy joskus hänenä. Nyt siis pelleveli teeskentelee olevansa toimittajaveli. Miksi? On varmaan aina halunnut veljensä elämän ja nyt siihen tarjoutui mahdollisuus.
Tämä teoria sen takia että jos toimittajaveli olisi keksinyt Red Octoberin, miksi hän olisi ottanut veljensä mukaansa kun meni tapaamaan järjestöä? Jos murhien takana tosiaan on kosto Tommylle, pelleveli tuskin on pääjehu. Miksi hän kostaisi Tommyn puolesta? Mutta jos Tommyn puolesta kosto ei olekaan murhien motiivi, voi olla että pelleveli on jotenkin sekaantunut murhiin (vaikka nyt siis ilmeisesti poliisin huostassa).
Huikee jakso... pidättelin hengitystä vähän väliä!
Mietin, että itse olisin jättänyt ne kukat siihen koriin (katsoin että on asetelma) enkä olisi edes löytänyt päätä. Karmivaa!!
Mitä on tapahtunut Linnin lapsille?
Kiharapää tyttö on hieman Linnin näköinen. Mutta en toivo tällaista juonenkäännettä, olisi jo liikaa...
En usko, että noin vaan paria korttia näyttämällä saa jonkun päätä mukaan patologiselta laitokselta.
Astridin ja Henrikin tapaaminen sai itkemään vuolaasti. Veikkaan että Astridilla on kuitenkin sen verran pahoja ongelmia psyykkisesti, ettei sopeutuminen käy läheskään toivotulla tavalla. Ehkä kaipaa pukujaan ja toisia persoonallisuuksiaan ja lähtee hakemaan niitä Hyvien Kylästä?
Pyörätuolijannulla oli akvaario! Sitä oikein alleviivattiin kohtauksessa, että näkyy. Ja nyt se tietää että Astrid on kotona. Voi Henrik ...
Huomasitteko, että kun Lillianin ja sen miehen (en muista nimeä) treffit päättyivät, suunnalla mihin mies lähti, oli kukkakauppa.
Ei oikein tunnu loogiselta, että Saga olisi koston kohteena. Hänhän ei edes tuntenut Tommya saati sitten aiheuttanut hänelle mitään pahaa. Vai olenko missannut jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein tunnu loogiselta, että Saga olisi koston kohteena. Hänhän ei edes tuntenut Tommya saati sitten aiheuttanut hänelle mitään pahaa. Vai olenko missannut jotakin?
Koston kohteena on Henrik, joka oli Tommyn yhteyshenkilö. Saga on/oli Henrikin läheisin ihminen joten Saga olisi se, joka kuolisi.
Entä tuo Jonas? Jos hän on se Stef?