Sisko ilmoitti raskaudestaan Facebookissa - suututtaa
Olen pettynyt ja loukkaantunut siskoni toiminnasta. Sisaren perheeseen on tulossa kuudes lapsi, eikä hän vaivautunut ilmoittamaan asiasta minulle henkilökohtaisesti. Myöskään mistään lapsihaaveista ei ole ollut puhetta.
Sisko pudottikin varsinaisen pommin kertomalla raskaudestaan facebookissa. Vanhemmillemme hän on ilmoittanut henkilökohtaisesti, meille muille sisaruksille ei. Toisen sisareni ja kahden veljeni mielestä asiassa ei ole ongelmaa ja minä ylireagoin, eivät ymmärrä mua ollenkaan.
Ehkä ylireagoinkin. Miten te suhtautuisitte? Miten tästä eteenpäin? :(
Kommentit (14)
Vaikutat omituiselta. Miksi Facebook-ilmoitus ei ole sinulle ok? Minusta olet loukkaantunut täysin turhasta.
Siskosi ei ole sinulle tilivelvollinen raskauksistaan, yhtä hyvin olisi voinut tulla ensi jouluna kylään uuden nyytin kanssa, ilmoittamatta asiasta etukäteen lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat omituiselta. Miksi Facebook-ilmoitus ei ole sinulle ok? Minusta olet loukkaantunut täysin turhasta.
Suunnilleen näin minulle muut sisarukset sanoivatkin. Myös raskaana oleva sisko ihmetteli tätä, ja oli aika loukkaantunutkin, kun suoraan sanoin ettei tee mieli onnitella kun asiasta olisi voinut omalle siskolleen kertoa muullakin tavalla! Se on siis se tapa kertoa, ei niinkään itse uutinen, koska ihana asiahan siskon raskaus kuitenkin on.
Ei me ihan hirveän läheisiä olla, mutta jotenkin sotii omaa näkemystäni vastaan että näistä asioista kerrotaan tuon kanavan kautta. Ymmärrän, että muiden kuin perheenjäsenten kanssa näin voidaan tehdäkin.
T: aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen näin minulle muut sisarukset sanoivatkin. Myös raskaana oleva sisko ihmetteli tätä, ja oli aika loukkaantunutkin, kun suoraan sanoin ettei tee mieli onnitella kun asiasta olisi voinut omalle siskolleen kertoa muullakin tavalla! Se on siis se tapa kertoa, ei niinkään itse uutinen, koska ihana asiahan siskon raskaus kuitenkin on.
Ei me ihan hirveän läheisiä olla, mutta jotenkin sotii omaa näkemystäni vastaan että näistä asioista kerrotaan tuon kanavan kautta. Ymmärrän, että muiden kuin perheenjäsenten kanssa näin voidaan tehdäkin.
Noi voi jumalauta. Väärin sammutettu.
Minä en ole kertonut omasta raskaudesta edes äidilleni enkä sisaruksillekaan. Aion ilmoittaa vauvan syntymän Whatsapp viestillä. Siinäpä sitten suvulle puheen aihe. Tähän ratkaisuun päädyin yhden henkilön puheiden takia.
Ap. Facebookissahan nykyään jaetaan kaikille kerralla uutiset. Ylireagoit kyllä kun loukkaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä sen, jos kurjalta tuntuu, ettei sisko kertonut naamatusten asiasta, mutta että ei tee mieli edes onnitella tämän takia ja vielä siskollekin sanoit tuon??
Ei näytä sinullakaan normaalit käytöstavat ihan hallussa olevan, joten ei ehkä kannata siskolle kauheasti nillittää. Sinun napasi ja mielenpahoittamisesi tässä nyt ei kuitenkaan luulisi kaiken keskiössä olevan, joten ehkä sen olisi voinut pitää omana tietonaan sen sijaan että menee siskolle valittamaan kun pitäisi onnitella.
Mikä pommi se nyt enään on jos on jo kuudes raskaus?
Ap, ei siskosi ole tai ole koskaan ollut sinulle tilivelvollinen tekemisistään. Jos noin kuvittelet, olet väärässä. Siskosi mielestä ette ole tarpeeksi läheisiä ja hänellä on oikeus ajatella niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ette ole läheisiä joten ei ole mitään syytä kertoa asiaa sulle etukäteen.Juuri siksi koska ette ole läheisiä Loukkaannuit aivan turhaan, et ole missään erityisasemassa.
Oletko samanlainen kuin yksi kaverini, joka ei voinut tulla yhteisen kaverimme valmistujaisiin, koska häntä ei kutsuttu erikseen?
Kumma vaan, että kaikille muille noin 20 hengelle riitti facebookissa tehty yhteinen tapahtumakutsu.
No tämä yksi jäi sitten pois juhlista, koska olisi halunnut oman kutsun jollain tavalla erikseen..
Vierailija kirjoitti:
Kuudes lapsi?
Kunnon wt-porukkaa.
Ei ne edes ole. Molemmat vanhemmat koulutettuja ja siskoni tiedän haaveilleen suuresta perheestä melko pienestä pitäen.
Minä olen kertonut lasteni syntymästä vanhemmilleni, miehen vanhemmille ja molempien sisaruksille vasta niiden synnyttyä. Mitä ne sillä tiedolla tekevät etukäteen?
Äidin veli veti vielä pidemmälle: ei ilmoittanut kellekään. Vasta kun veljensä meni käymään siellä, asia paljastui.
Ja tämä kaikki mahdollista satojen kilometrien etäisyyksien vuoksi.
No ette taida olla kovin läheisiä. Miksihän.