Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdin hakea määräajassa työpaikkaa, onko karenssi automaatio vai voiko valehtelemalla luikerrella?

Vierailija
01.01.2018 |

Kävi klassisesti. Olen aina ollut asiat viime tippaan jättävä, ja nyt unohtui joulun ja uuden vuoden hälinässä hakea ja ilmoittaa TE-toimiston sivulla minulle lähetetystä työtarjouksesta.

Deadline oli viime vuoden viimeinen päivä, ja enköhän sitten viime yönä sängyssä muutama tunti vuoden vaihtumisen jälkeen säpsähtänyt, että tämä unohtui. Meni kaikki päivämäärät päässä sekaisin kun on kaikkea muuta sovittu TE-toimiston kanssa. Tämän kyseisen työtarjouksen kohdalla hakeminen siirtyi ja siirtyi sillä se oli erittäin kaukana siitä työstä, millaiselle olen soveltuva.

Olkoot, selittelyähän tuo on.

Nettisivuilla lukee, että ilmoitusaika on mennyt umpeen, ja että asiasta pitää ilmoittaa mikäli ko. työpaikan sai, tai soittaa TE-toimistoon jos työpaikkaa ei saanut.

Voiko tällaisesta tilanteesta selvitä ilman karenssia? Jos soitan TE-toimistoon ja sanon, että hain kyllä paikkaa, mutten määräajassa voinut ilmoittaa asiasta nettisivuilla, sillä vietin joulun ja uuden vuoden pyhät poissa kotoa. Katsotaanko tällaisessa tapauksessa läpi sormien vai tuleeko karenssi joka tapauksessa?

Vai ilmoitetaanko puhelimessa vain, että selvityspyyntökirje tulee joka tapauksessa postissa ja siihen tulee vastata?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se poissa oloa oleminen estä netin käyttöä. Sitäpaisi viime viikolla oli arkipäiviä jolloin sinun pitää olla työmarkkinoiden käytössä...

Vierailija
2/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se poissa oloa oleminen estä netin käyttöä. Sitäpaisi viime viikolla oli arkipäiviä jolloin sinun pitää olla työmarkkinoiden käytössä...

Kirjautumiseen tarvitsee nettipankkitunnukset, joita säilytän kotona.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaisen huijaus on poliisiasia. Yllättävän monet työnantajat ilmoittavat hakijat työkkäriin tai työkkäri tarkastaa hakijat työnantajalta.

Oma moka, miksi edes ajattelet, että pitäisi huijata? Tosiaan ei kiinnosta maksaa veroja, kun rahat päätyy tuollaiselle lusmulle.

Vierailija
4/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eihän tuo ole mikään syy. Ota ne mukaan jos olet muualla. Tai sitten kökötät kotona.

Vierailija
5/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sattuman kauppaa miten käy.

Itse ollessani työttömänä (Helsingissä) minulle tuli automaatti-ilmoitus että tukiasiaani selvitetään. Laitoin yhteyshenkilölleni sitten sähköpostia jossa selitin asian ja yleensä se riitti selvitykseksi. Kerroin aina rehellisesti miten asia oli, valehtelemaan en lähtenyt (Liitin mukaan aina myös pienen kommentien tai arvion siitä, oliko "tarjottu" työpaikka minulle soveltuva vai ei. Omasta mielestäni yleensä ei ollut.) Tukeani ei koskaan lopulta katkaistu, siihen vaikutti kyllä ehkä sekin että hain töitä aktiivisesti myös oma-aloitteisesti.

Oli suuri nautinto jättää viimeinen saamani selvityspyytö huomiotta tarkoituksella. Ja sitten kun tuli ukaasi tukien katkaisemisesta ilmoittaa työnsaannista.

Terv. 53 v. ex-työtön.

Vierailija
6/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sitten ehtinyt viime vuonna vaihtaa kännykän sovellukseen..?

Vierailija
7/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet työtä myöhässä ja ilmoitat selvityspyyntöön hakeneesi, mutta unohtaneesi rastittaa netissä.

Vierailija
8/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla ap määräpäivä siis sunnuntai 31.12.? Vai viimeinen arkipäivä, kuten kai yleensä laitetaan?

Vierailija
9/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sovellukseen? Käytän paperista avainlukulistaa niin kauan kun mahdollista. Ei ole pankista edes mitään mistään mobiilivaihtoehdosta koskaan kuulunut.

Vierailija
10/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla ap määräpäivä siis sunnuntai 31.12.? Vai viimeinen arkipäivä, kuten kai yleensä laitetaan?

Kyllä, sunnuntai 31.12. oli viimeinen ilmoituspäivä.

Ap

Vierailija
11/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärihän käyttää poliisia tarkistaakseen, että työpaikkoja haetaan.

Vierailija
12/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin työpaikkaa pikimmiten, sitten selittäisin että unohdin ilmoittaa.

Vierailija
13/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat antaa hyvän selityksen, luulen että karenssi tulee.

Vierailija
14/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Perjantaina oli pitkä huoltokatko, lauantaille asti. Ehkä kerrot rehellisesti, että yritit ennen la-su ajoittuvaa matkaasi tehdä perjantai-iltana hakemuksen.. ei onnistunut ja seuraavan kerran sitten su-ma välisenä yönä, kun olit kotona ja työpaikan tiedot saatavilla.

Tai sitten olet postittanut sen perinteisesti, sitä ei tarvinne sen enempää selitellä..

Vierailija
15/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan ottaisin yhteyttä sinne työpaikkaan. En valehtelisi että olen hakenut jos en edes ole ottanut yhteyttä.

Vierailija
16/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Perjantaina oli pitkä huoltokatko, lauantaille asti. Ehkä kerrot rehellisesti, että yritit ennen la-su ajoittuvaa matkaasi tehdä perjantai-iltana hakemuksen.. ei onnistunut ja seuraavan kerran sitten su-ma välisenä yönä, kun olit kotona ja työpaikan tiedot saatavilla.

Tai sitten olet postittanut sen perinteisesti, sitä ei tarvinne sen enempää selitellä..

Kiitos vastauksesta. Pitänee katsoa miten tämän saan sumplittua.

Ap

Vierailija
17/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan ottaisin yhteyttä sinne työpaikkaan. En valehtelisi että olen hakenut jos en edes ole ottanut yhteyttä.

Mitä hyötyä siitä olisi, jos työpaikkaa ei voi enää hakea?

Ap

Vierailija
18/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole ap, mutta minun pankissani ei ole mitään sovellusta, joka korvaisi avainlukulistan. Jos lista ei ole mukana, niin kännykkäversiollakaan ei voi tunnistautua. Mutta sehän ei ole mikään selitys että lista ei ollut mukana.

Haetaanko töitä jonku TE toimiston sovelluksen kautta? Vai mistä he tietäisivät että kuka haki ja kuka ei? Sori tyhmistä kysymyksistä, en ole ollut ihan vähään aikaa työttömänä.

Vierailija
19/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko noi työvoimatoimiston "tähän työpaikkaan taikka koulutukseen sinun on pakkohakea karenssin uhalla" postin kautta kirjeenä kotiin vai löytyykö ne netistä kun menee mollin sivuille tunnuksilla sisään ja mistä sieltä ne löytyy?

Vierailija
20/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä olisi, jos työpaikkaa ei voi enää hakea?

Ap

Soitat ja sanot etät yritit hakea, mutta se ei onnistunut ja että voitko tomittaa hekemuksen vaikka sähköpostilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän