Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon väkivaltaisesta, manipuloivasta miehestä?

Epätoivo
01.01.2018 |

Niin, 5 vuotta yhdessä ja 3 lasta. Mittani on täyttynyt jo aikoja sitten, mutta väkivalla pelko estää lähtemästä.. Mies ei osallistu perheen elämään mitenkään, valvoo yöt ja nukkuu päivät, on ajoittain väkivaltainen (viimeksi syyskuussa jota ennen oli noin vuoden tauko), manipuloiva, ei halua päästää mua edes lasten kanssa käymään missään, sairaalloisen mustasukkainen, en voi edes kerrostalon kellarissa käydä ilman epäilyä "jaa mikäs mies siellä alhaalla ootti". Noh tässä näitä syitä miksi olen niin ahdistunut että pakko päästä pois. Kerran jo yritin parisen vuotta sitten erota, mutta mies pahoinpiteli minut ja piti sängyllä makaamassa niin kauan että lupasin etten jätä, ja tyhmänä oon ajatellut aina tilanteen ollessa päällä, että ei mun tilanne niin huono oo että johonkin turvakotiin tms voisin mennä. Alkusuunnitelma oli että hommaisin asunnon puhumatta mitään ja vaan lähtisin ,mutta asumme vuokra-asunnossa niin se ei rahan puolesta onnistuisi... Saisko täältä kokemuksia, neuvoja? Ja miten lasten tapaamisasiat menee eron jälkeen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivo kirjoitti:

Niin, 5 vuotta yhdessä ja 3 lasta. Mittani on täyttynyt jo aikoja sitten, mutta väkivalla pelko estää lähtemästä.. Mies ei osallistu perheen elämään mitenkään, valvoo yöt ja nukkuu päivät, on ajoittain väkivaltainen (viimeksi syyskuussa jota ennen oli noin vuoden tauko), manipuloiva, ei halua päästää mua edes lasten kanssa käymään missään, sairaalloisen mustasukkainen, en voi edes kerrostalon kellarissa käydä ilman epäilyä "jaa mikäs mies siellä alhaalla ootti". Noh tässä näitä syitä miksi olen niin ahdistunut että pakko päästä pois. Kerran jo yritin parisen vuotta sitten erota, mutta mies pahoinpiteli minut ja piti sängyllä makaamassa niin kauan että lupasin etten jätä, ja tyhmänä oon ajatellut aina tilanteen ollessa päällä, että ei mun tilanne niin huono oo että johonkin turvakotiin tms voisin mennä. Alkusuunnitelma oli että hommaisin asunnon puhumatta mitään ja vaan lähtisin ,mutta asumme vuokra-asunnossa niin se ei rahan puolesta onnistuisi... Saisko täältä kokemuksia, neuvoja? Ja miten lasten tapaamisasiat menee eron jälkeen?

Kysyisin, että millaiset tapaukset sinne turvakotiin kuuluu, ellei tämä...? Sitä vaan, että jos "tilanne olisi huonompi" ei ap:sta olisi turvakotiin lähtijäksi, teho-osastolle, jos tuuri käy...

Toivottavasti oli provo....

Vierailija
22/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kokenut saman puoli vuotiaan vauvan kanssa. Turvakodit,neuvoja ja sosiaalitoimi eivät auttaneet. Eron jälkeen stakkaus, uhkailu ym. On jatkunut nyt kolme vuotta. Kukaan ei usko tai ymmärrä tilannetta. Ainut neuvo on aina että varataan yhdessä aika ja keskustellaan. Keskusteluissa mies yli mukava ym mutta kun pihalle pääsee alkaakin jo uhkailu. Poliisillakin kävin muttei ollut apua. Pitää olla todisteet ja nostaa syyte. Ei ole voimia sellaseen ja pelko on aitoa. Kerran jopa vei multa lapsen kun leikittiin pihalla. Sosiaali päivystäjä soitti miehelle ja sain lapseni seuraavana iltana. Ei seuraamuksia. Kaikki menee hyvin jos vain alistu ym. Oksettaa koko äijä. Mut niin ainut mistä oikeasti oli apua olivat vanhempani. Ja yksi hyvä ystävä. Nyt viimeisen vuoden aikana selvästi tilanne rauhoittunut uuden mieheni ansiosta. Ikäväähän se on kun väitetään että apua on tarjolla mutta ei sitten olekaan. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kokenut saman puoli vuotiaan vauvan kanssa. Turvakodit,neuvoja ja sosiaalitoimi eivät auttaneet. Eron jälkeen stakkaus, uhkailu ym. On jatkunut nyt kolme vuotta. Kukaan ei usko tai ymmärrä tilannetta. Ainut neuvo on aina että varataan yhdessä aika ja keskustellaan. Keskusteluissa mies yli mukava ym mutta kun pihalle pääsee alkaakin jo uhkailu. Poliisillakin kävin muttei ollut apua. Pitää olla todisteet ja nostaa syyte. Ei ole voimia sellaseen ja pelko on aitoa. Kerran jopa vei multa lapsen kun leikittiin pihalla. Sosiaali päivystäjä soitti miehelle ja sain lapseni seuraavana iltana. Ei seuraamuksia. Kaikki menee hyvin jos vain alistu ym. Oksettaa koko äijä. Mut niin ainut mistä oikeasti oli apua olivat vanhempani. Ja yksi hyvä ystävä. Nyt viimeisen vuoden aikana selvästi tilanne rauhoittunut uuden mieheni ansiosta. Ikäväähän se on kun väitetään että apua on tarjolla mutta ei sitten olekaan. :/

Ikävää, että kohdallasi kävi näin. Usein se hullu sekopää näyttääkin ulospäin vieraille mitä hurmaavimmalta herrasmieheltä. Kotona lentää veri. Mutta hän on narsisti ja manipuloinnin mestari. Voisiko läheisiltä saada todistajanlausuntoja. Rupeat kuvaamaan tai tallentamaan tilanteita. Ihme kyllä, jos ei herää lapsenryöstöstä!

Vierailija
24/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän että kuuluu saada apua, mutta se miksi epäilen että mua ei uskota tms koska a) Ei ole toisteita pahoinpitelyistä b) TÄLLÄ HETKELLÄ ei ole vaaraa, kun menee "hyvin", toki on henkinen väkivalta (manipulointi, määräily jne) ja se että jos tilanne muuttuukin, mutta se mietityttää että onko se turvakotiin menemiseen "oikeuttavaa" ja uskotaanko. Mieskin osaa esittää muille normaalia, eikä monikaan tuttu ole uskonut että se pahoinpitelee mua kun on niiin mukava mies. Ja kyllä mä tuon luota lähden, elossa, siksi neuvoja pyydänkin jos joku on ollut samassa tilanteessa.

Vierailija
25/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, turvakodissa nämä henkilöt näkevät samanlaisia tilanteita päivittäin. Voisit olla esimerkkitapaus. Et ole oikeuteen menossa, et tarvitse todisteita. Turvakotiin mennessä pelkkä uhka ja pelko riittää. Muutenkin elämässä et tarvitse syytä erotaksesi jostakusta. Korkeintaan itsellesi. Usko pois, on paras lähteä, kun mitään pysyvää haittaa (fyysiselle) terveydelle ei ole tapahtunut. Lapsetkin ovat niin pieniä vielä, että voivat saada hyvän tulevaisuuden. Jokainen väkivaltainen sekopää osaa esittää muutakin kuin normaalia. Sinun pitää vaan pysyä rehellisenä ja kertoa kaikki niin kuin on. Kyllä sinut vastaanotetaan, jos tilaa on. Sitä voit kysyä puhelimella tai viestitse. Sinuna en lähtisi yksin pois. Poismuutto voi onnistua, mutta mies tulee yrittämään kostoa. Olethan vain varovainen. 

Vierailija
26/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sillä, ettet lähtisi yksin pois, että ammattilaisten avulla voitte katsoa sinulle turvallisimman ja parhaimman asuinpaikan jne. Ja siis poismuutto tulee totta kai onnistumaan, mutta vaara on yhä olemassa, jos mies löytää sinut. Tarkoitus ei ole pelotella, että älä tee sitä vaan päinvastoin, mutta olisi hyvä, että sinulla olisi ammattilaiset tukea ja turvaa tuomassa sekä varmistaa kaiken menevän hyvin alusta loppuun. 

Vierailija
27/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala valmistella lähtösuunnitelmaa mieheltäsi salaa. Hän tulee luultavasti käyttäytymään samalla tavoin kuin viimeksi tai yrittää manipuloida sinut takaisin. Älä käänny takaisin, ei hän niin vain muutu. Kyse on sinun ja lastesi hyvinvoinnista ja parhaasta.

No näinhän se kannattaa hoitaa. Sitten on kiva luottavaisessa ja rakentavassa ilmapiirissä yhdessä myöhemmin ratkoa yhteisten lapsien asioita.

Vierailija
28/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekaise sille perätön raiskaussyyte. Ei se maksa kuin 14000e.

Vierailija
29/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala valmistella lähtösuunnitelmaa mieheltäsi salaa. Hän tulee luultavasti käyttäytymään samalla tavoin kuin viimeksi tai yrittää manipuloida sinut takaisin. Älä käänny takaisin, ei hän niin vain muutu. Kyse on sinun ja lastesi hyvinvoinnista ja parhaasta.

No näinhän se kannattaa hoitaa. Sitten on kiva luottavaisessa ja rakentavassa ilmapiirissä yhdessä myöhemmin ratkoa yhteisten lapsien asioita.

Ehdottomasti ap hakee lasten yksinhuoltajuutta. Tuollaisen sekopään ei tule heidän kanssaan olla missään tekemisissä. Ei ole kerta tähänkään mennessä kiinnostanut kuin nukkua ja töllöttää televisiota sekä hakata nainen siinä välissä. Millä pieni lapsi pärjäisi sellaista vastaan? 

Vierailija
30/30 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin salaa lasten kanssa. Saat nopeasti uuden vuokra-asunnon ja tarvittaessa rahallista apua, jotta muutto sujuu. Huonekaluja ym. Apua lasten-tapaamisasiaan. Älä enää usko vaikka mies vannoisi mitä muutosta, kuherruskuukausi ei kestä kauan ja sitten sua taas hakataan. Lähtö on joka kerta vaikeampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi