Joskus minä kasvatan itse kaiken ruokani alusta alkaen.
Ja myös tekemään kaikki vaatteenikin itse, mutta se vaatii suuria järjestelyitä. Tarvitsen paljon maata, että on tarpeeksi tilaa esimerkiksi peltoja varten, että voin kasvattaa eläinten rehuja, viljaa yms. Tarvitse ainakin ruista ruisleipää vasten, kauraa kaurapuuroa varten ja joskus olisi mukava syödä esim. pullaa tai pannukakkua, niin että vehnääkin täytyy viljellä. Miltäköhän muuten pulla tai pannukakku maistuisi, jos jauhoista vaikka 1/4-1/3 olisikin ruisjauhoja? Ainakin se olisi terveellisempää kuin pelkästä vehnäjauhosta tehty pulla tai pannukakku ja jos taikinaan laittaisi oikein monta kananmunaa, niin ne olisivat myös tavallista proteiinipitoisempia ja pitäisivät nälkää paremmin loitolla. Sitten täytyy viljellä rypsiä että saa rypsiöljyä ja pellavaa, josta teen vaatteita. Myös ison kasvimaan tarvitsen, jossa kasvatan esim. perunaa, porkkanoita, herneitä, lanttuja, kukkakaaleja, sipulia, tomaatteja, punajuuria ja myös ison mansikkamaan tarvitsen, että saan säilöön paljon mansikkahilloa. Omenapuita, luumupuita, pihlajapuita, ruusupensaita, tyrnipensaita ja marjapensaita tarvitsen, että saan säilöön omenoita, luumuja, pihlajanmarjoja, tyrnin marjoja, ruusunmarjoja ja muitakin marjoja, kuten vadelmia, karviaisia ja viinimarjoja.
Kommentit (2)
Joo. Aloita vaikka niistä torakoista ja toukista, joita sun poikamieskopin nurkissa vilisee. Se on nyt trendikästä ravintoa.
Omaa metsääkin tarvitsen, että saan sieltä kerätä ruoaksi marjoja (esim., karpaloita, lakkoja, mustikoita ja puolukoita), sieniä ja syötäviä villikasveja. Puutakin tarvitsen polttopuuksi, tarvekalujen tekoa varten ja kun teen oman pirtin, niin siihen saan puut omasta metsästä. En minä kovin isoa pirttiä itselleni tee, sellainen 20 metriä pitkä ja 10 metriä leveä on sopiva, jos siellä kanssani asuu vaimo, lapsia, piikoja ja renkejä ja sitten kun vanhin poika (joka on tietysti lapsista esikoinen) on tarpeeksi vanha, niin talo jaetaan puoliksi ja hänestä tulee toisen puolen isäntä minun jäädessä toiseen puoleen asumaan palvelusväen, vaimoni ja nuorempien lasten kanssa.
Myös paljon eläimiä tarvitsen. Kun kaikki ruoka tulee suomesta ja itse tuotettuna, niin tarvitaan kanoja, joista saadaan munia ja joskus joku kana voidaan teurastaa ruoaksi. Lehmiä tarvitaan tuottamaan maitoa lapsille ja lantaa pellolle lannoitteeksi. Ainakin 1 sika tarvitaan, joka sitten ennen joulua teurastetaan ja siitä tehdään esim. joulukinkku, sylttyä ja makkaroita. Minä en niin sianlihasta välitä, minä ongin paljon omasta järvestä kalaa, syön marjojen, sienten, kasvisten, viljatuotteiden ja villikasvien lisäksi kananmunia ja kalaa, joskus jotain maitoruokaa ja kun joku lehmä teurastetaan, niin syön sen lihaa.
Sitten meillä on lampaita, joista saadaan villaa, joista tehdään vaatteita pellavien kanssa. Oma järvi pitää olla, josta saa kalaa, juomavettä ja vettä esim. saunalle ja eläinten juomaksi. Sitten pitää tietenkin olla ainakin sauna, navetta, kanala, sikala, lampola, aittoja ja muita rakennuksia, piioille oma asuinrakennus jos he eivät mahdu samaan taloon minun perheen kanssa ja rengeille oma asuinrakennus. Piikoja ja renkejä tarvitaan monta ja minun pitää isäntänä valvoa heitä, että he eivät pääse sopimattomiin suhteisiin keskenään, mieluiten heidän ei tarvitse tietää toisistaan ollenkaan, piiat eivät tiedä minulla olevan renkejä ja päinvastoin.
Sitten kun minulla on oma iso talo, paljon muitakin rakennuksia, metsää, oma järvi, eläimiä, piikoja, renkejä ja olen itse isäntä, niin kyllä olen silloin jo jännä mies, jonka joku nainen mieheksi huolii, vaikka olen pieni ja ruma mies. Vaikka olen siihen mennessä kun kaikki on valmista itse jo varmasti yli 40-vuotias, niin vaimon pitää olla nuori, ei kovin paljon yli 20-vuotias eikä hänellä missään nimessä saa olla ennen minua kokemuksia muista miehistä eikä saa myöskään tulla muita kokemuksia miehistä kuin mitä hän minun kanssani saa, varsinkin niissä sänkyhommissa. Monta lasta hänen kanssaan teen ja vanhimman täytyy olla poika, jolle minulla on jo nimikin valittuna kuten on valittuna nimet monelle muullekin lapselle. Sitten lapset saavat terveellistä, suomalaista ruokaa omasta maasta, metsästä, eläimistä ja järvestä, vaatteet tulevat vaimoni itse tekeminä samoin kun minä teen pojille puista leluja (esim. puuhevosia) ja vaimo tekee tytöille kankaisia nukkeja, joissa on sahajauhoa sisällä. Puusta teen tytöille nuken sänkyjä ja sekä tytöille että pojille puisia eläinhahmoja. Kaupasta ei leluja osteta.