IL: Aktiivimallialoitten tekijä asuu Helsingin ökyalueella. Hän maksaa asumisensa erilaisilla tuilla.
Kommentit (15)
Siis pointtisi? Lisäksi arvaa saako hän pitää vuokrarahansa itse vai menevätkö ne jollekin asuntosijoittajalle?
Vierailija kirjoitti:
Siis pointtisi? Lisäksi arvaa saako hän pitää vuokrarahansa itse vai menevätkö ne jollekin asuntosijoittajalle?
Pointti on varmaan se että aloite ei ole mitenkään uskottava jos sen laatija ei asu jossain hökkelissä keskellä korpea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti on varmaan se että aloite ei ole mitenkään uskottava jos sen laatija ei asu jossain hökkelissä keskellä korpea
Näinpä juuri. Ap
Tästä on jo ketju, turha sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin työtön on huonohampainen ja ruma maaseudun kasvatti. Ja köyhän pitää olla nöyrä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Kaksplussalla. Mutta onko täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossahan se on:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3059751/kansalaisaloitteen-tekija-asuu-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossahan se on:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3059751/kansalaisaloitteen-tekija-asuu-…
Aa, okei. No niinpäs näkyy. Mutta ei mun mielestä mikään turha ketju ollenkaan.
Kyllä sellainen ketju on tosi tarpeellinen, jos pohditaan onko ketju tarpeellinen. Ihan mistä vaan asiasta.
Oikeassa hän on siinä että 800 euroa on melko halpa koska asunto on pikkuruinen. Ei tuo mitään hienosteluelämää ole. Jos hän muuttaisi normaalikokoiseen asuntoon Mellunmäkeen, maksaisi sekin yhtä paljon plus ensi vuonna vyöhykemallin tullessa Helsingin sisäinen AB-lippu maksanee noin 70-90 euroa / kk.
Työttömiä vihaavat hallituksen kätyrit vaan yrittävät epätoivoisesti mustata kansalaisaloitteen vireillepanijan mainetta. Taisi ottaa koville kun aloite sai 50 000 ääntä :D
Se, että joku ilkkuu että toinen asuu 22 neliön asunnossa, josta joutuu maksamaan 800 euroa, kuvaa sitä kuinka vähän ihmiset tajuavat mistään mitään työttömien elämästä. Tämä tyyppihän on hakenut halvempia asuntoja, muttei ole saanut.
Lisäksi 22 neliömetrin kämppä Krunikassa on normaalihintainen vapailta markkinoilta. Jos seuraatte ilmoittelua niin Oikeotiellä on esim. Kalevankadulla 15 neliömetrin "asunto" hinnalla 745 e. Satolla taas on yksiö 27 neliömetriä Mechelininkadulla hinnalla 899 e. Eli jos Krunika muka on "ökykaupunginosa", niin halpahan tuo kämppä on.
Minusta ydinkysymys on se, että jos on 9 vuotta ollut työttömänä, niin oikeastiko Helisngin keskusta on ainoa oikea paikka asua? jos ei ole tuossa ajassa työllistynyt, niin miten olisi muutto Keravalle?
Ja minä kun luulin että aktiivimallin aloite tuli päättäjiltä. Tukirahoillahan hekin toki elävät 😱
Vierailija kirjoitti:
Minusta ydinkysymys on se, että jos on 9 vuotta ollut työttömänä, niin oikeastiko Helisngin keskusta on ainoa oikea paikka asua? jos ei ole tuossa ajassa työllistynyt, niin miten olisi muutto Keravalle?
Sä et edelleenkän tajua. Koitapa nyt ymmärtää, hän ei saa asuntoa muualta vaikka on hakenut. Mikä siinä ei mene jakeluun. Miten työtön saa Keravalta kaupungin asunnon, kun on helsinkiläinen? Pitäiskö ensin muuttaa kadulle asumaan sinne?
Eihän Racine ole saanut kämppää edes Helsingin kaupungilta. Vapailta markkinoilta on työttömän vaikea saada kämppää. Lisäksi tämä Racine kertoi, että asunnon kalleuden takia häneltä oli evätty aikaisemmin osa toimeentulotukeakin.
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201712282200635809_pi.shtml