Lue keskustelun säännöt.
Sinä jonka lapset ovat jo teinejä tai aikuisia
31.12.2017 |
Tekisitkö lastesi kasvatuksen suhteen mitään toisin jos voisit palata ajassa taaksepäin? Itse tekisin paljonkin. Kaduttaa että nuorempana oli muka aina niin kiire ja kaikki yhtä suorittamista. Ehkä niin oikeasti olikin mutta aika kului huomaamatta. Olen nyt lapsenlapsilleni paljon enemmän läsnä kuin mitä olin aikanaan omille lapsilleni. En muista että mulla olisi koskaan ollut tällaisia ihania pitkiä keskusteluita omien lasten kanssa kun he olivat pieniä. Olen ihan yllättynyt miten paljon mielenkiintoista sanottavaa ja ajatuksia 4 ja 6 vuotiailla voikin olla kun vaan on aikaa kuunnella.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En tekisi mitään toisin. Mutta minä en olekaan oikea äiti vaan äitipuoli, joten olin jatkuvasti suurennuslasin alla. Mies, anoppi ja koko lähiympäristö vahti haukkana, etten varmasti laiminlyönyt mitään täydelliseen äitiyteen kuuluvaa yksityiskohtaa. Se oli onneksi hauskaa ja helppoa, koska lapsi on ihana ja olin umpirakastunut hänen isäänsä. Ja uraunelmat olin ehtinyt toteuttaa jo aikaisemmin. Motivaatio oli kohdallaan.
Omaa lasta olisin todennäköisesti kohdellut paljon huonommin, koska olisin pitänyt häntä, hänen rakkauttaan ja asemaani hänen parhaana mahdollisena äitinään itsestäänselvyytenä.