Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijatyössä pitäisi olla kiinnostunut myös vapaa-ajalla työstä

Vierailija
31.12.2017 |

En ole erityisen työorientoitunut. Asiantuntijatyössä pitäisi kuitenkin koko ajan olla kiinnostunut työstä, myös vapaa-ajalla. Ei kiinnosta. Haluan kuitenkin rahat, mutta en jaksaisi leikkiä kiinnostunutta. Mitä tehdä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä on omituista ajatella, että on jonkun aiheen/alueen asiantuntija ja se ei kiinnostaisi vapaa-ajalla. Kyllä minä ainakin olen sen verran kiinnostunut, että luen esim uusista tutkimuksista ihan sunnuntailukemisena. Ei työnantaja sitä tietenkään vaadi, mutta vitsit kun on niin kiinnostavia aiheita! Tilaan jopa alan lehtiä ja tutkimusjournalistiikkaa ihan huvin vuoksi kotiin😅

Tämähän se on myös totta. Seuraan jatkuvasti alan lehtiä Suomesta ja ulkomailta ja tietenkin uutisia uusimmista asioista myös netissä. Viimeksi otin uuden ohjelmointikielen itseopiskeluun pelkästään koska kiinnostaa.

Lähinnä hämäsi tuo ap:n puhe työnantajan esittämistä vaatimuksista vapaa-ajan suhteen.

Vierailija
42/52 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanha datakääpä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä on omituista ajatella, että on jonkun aiheen/alueen asiantuntija ja se ei kiinnostaisi vapaa-ajalla. Kyllä minä ainakin olen sen verran kiinnostunut, että luen esim uusista tutkimuksista ihan sunnuntailukemisena. Ei työnantaja sitä tietenkään vaadi, mutta vitsit kun on niin kiinnostavia aiheita! Tilaan jopa alan lehtiä ja tutkimusjournalistiikkaa ihan huvin vuoksi kotiin😅

Tämähän se on myös totta. Seuraan jatkuvasti alan lehtiä Suomesta ja ulkomailta ja tietenkin uutisia uusimmista asioista myös netissä. Viimeksi otin uuden ohjelmointikielen itseopiskeluun pelkästään koska kiinnostaa.

Lähinnä hämäsi tuo ap:n puhe työnantajan esittämistä vaatimuksista vapaa-ajan suhteen.

Jep, kyllähän tuollaisia vaatimuksia pitää jollain tavalla mitata. Vaikka nuo kyllä ovat ihan työaikalain vastaisia alun alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin aloilla kuten IT on kehitettävä itseään/ päivittettävä osaamistaan työajan ulkopuolellakin, jos siis aikoo töitä tehdä eläkeikään asti. Muuten putoaa kelkasta eikä töitä niin vain saakaan vanhemtuneilla tiedoilla.

Olen itse IT-alalla ja voin vahvistaa että se on valitettavasti niin. Sain kenkää kun täytin 60 v koska "ei ollut kokemusta pilviympäristöistä". Onneksi olen pässyt niitä sitten opiekelemaan valtion eli veronmaksajien kustannuksella. 

IT-ala on siiä mielessä kuppanen että intialaiset ja itä-eurooppalaiset kilpailevat suomalaiset ulos halvemmilla palkoilla ja hallitus haluaa tänen vaan lisää koodareita ulkomailta. Ei se ennen ollut niin.

Vierailija
44/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin minulle työ tuntuu enemmän mielenkiintoiselta harrastukselta kun "työltä". Työpaikan kautta saan käyttööni resurssit millä voin vaan harrastaa paljon paremmin. Ei voisi esim. pistää omaa rahaa 100k kiinni miniklusteriin

Vierailija
45/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni työ on työ ja vain keino rahoittaa eläminen ja vapaa-aika. Olen asiantuntijatehtävissä, mutta yleensä en vapaalla lue sähköposteja tai muita. Hesarista toki taloussivut ja The Economistin kerran viikossa. Hyvin on pärjännyt, ylennyksiä ja kiitosta on kertynyt töissä.

Vierailija
46/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minulle työ tuntuu enemmän mielenkiintoiselta harrastukselta kun "työltä". Työpaikan kautta saan käyttööni resurssit millä voin vaan harrastaa paljon paremmin. Ei voisi esim. pistää omaa rahaa 100k kiinni miniklusteriin

Millä ihmeellä sä 100k upotat johonkin labrahommiin sopivaan pikku clusteriin???  Esimerkiksi Hypervisor-clusterin saat rakennettua lisenssien puolesta vaikka Win 2019 evaluation versiolla (180 päivää kerrallaan). Raudaksi nyt kelpaa periaatteessa mikä kagga vaan. Firmassa kuin firmassa tuppaa pyörimään asiakkailta palautunutta vanhaa rautaa tai edellisen iteraation ihan kelvollista omaa infraa. Itsellä kotona 3 muutama generaatiota takaisinpäin vanhaa HP DL 380, jotka on metelin takia autotallissa.  Niissä ite rakennettu hyperkonvergentti ympäristö tällä hetkellä.

Vierailija
47/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla vilisee ASIANTUNTIJOITA/ ERIKOISASIANTUNTIJOITA!?

Kertokaahan, mitä nämä ko ”tittelit”:pitävät sisällään; IT- ala on jo mainittukin.

Vierailija
48/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset rakentavat itse oman kultaisen häkkinsä. 

Yleensä se on titteli tai palkka, joka antaa viitettä siitä mitä vaaditaan. 

Omalla alallani on ne firmat/yksiköt, joissa työkulttuuri on vaativa, ja ne joissa ollaan "vain töissä". Työn sisältö saattaa olla muuten sama, yhtä laadukastakin, mutta ensimmäisessä pidemmät päivät, paremmat palkat ja töitä otetaan paljon. Jälkimmäisissä leppoisampaa ja pienemmät palkat.

Täytyy tehdä itselleen selväksi miten ajattelee, mitä oikeasti haluaa ja mitä priorisoi. Se on se juttu.

Vierailija
49/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain; kuinka suurella joukolla, it- asiantuntijoita on nytkin aikaa selailla ja kommentoida tätä *vauva.fi*-palstaa!?

Vierailija
50/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeellä sä 100k upotat johonkin labrahommiin sopivaan pikku clusteriin???  Esimerkiksi Hypervisor-clusterin saat rakennettua lisenssien puolesta vaikka Win 2019 evaluation versiolla (180 päivää kerrallaan). Raudaksi nyt kelpaa periaatteessa mikä kagga vaan. Firmassa kuin firmassa tuppaa pyörimään asiakkailta palautunutta vanhaa rautaa tai edellisen iteraation ihan kelvollista omaa infraa. Itsellä kotona 3 muutama generaatiota takaisinpäin vanhaa HP DL 380, jotka on metelin takia autotallissa.  Niissä ite rakennettu hyperkonvergentti ympäristö tällä hetkellä.

Pienimmissä nodeissa tera muistia ja suurimmassa 4 teraa. Prossuina tietenkin 64 coren epyccejä. Kuluttajahinnoilla pelkkään muistiin menisi enemmän kun 100k

Vierailija
51/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain; kuinka suurella joukolla, it- asiantuntijoita on nytkin aikaa selailla ja kommentoida tätä *vauva.fi*-palstaa!?

Helposti. Ajatustyötä tämä on suurimmaksi osaksi. Välillä on päiviä/viikkoja ettei ole oikein mitään (jotkut analyysit/mallinnukset voivat pyöriä taustalla) ja välillä sitten enemmän tehtävää

Vierailija
52/52 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienimmissä nodeissa tera muistia ja suurimmassa 4 teraa. Prossuina tietenkin 64 coren epyccejä. Kuluttajahinnoilla pelkkään muistiin menisi enemmän kun 100k

No juu, onhan tollanen setti hauska lelu jos sellasen talon puolesta saa. Lähinnä viittasin siihen, että labra/kehitys ympäristöön harvemmin ensisijaisesti tarvitaan tehoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan