Jännä juttu että S-Market on halvempi kuin K-Supermarket!
Kokeilin tuossa huvikseen molemien ostoskoriohjelmaa ja laitoin sinne käyttämiäni tiettyjä tuotteita (esim. siteet, hammastahna ym samaa merkkiä) ja joka tuotteessa S-Market oli halvin! Ajattelin kyllä mennä tuon listan kanssa vielä Tokmannille tarkistamaan heidän hintansa myös näistä kempparituotteista, mielikuva ainakin olisi että saisi vielä halvemmalla eikä netistä voi verrata. Onkohan Prisma vieläkin halvempi? Sinne olisi tosin oma hankaluutensa mennä ostoksille...
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että olette köyhiä, jos tämä tulee yllätyksenä. S on myös halvempi kuin L.
Lasken myös ajansäästön kun käyn hakemassa peruselintarvikkeet (kasvikset, lihat, maitotaloutuotteet) Lidlistä ässän sijaan koska selviydyn L-kaupasta ässää nopeammin ja ilman heräteostoja. Koska en käytä bonuskortteja en näe tarvetta asioida ässässä kuin poikkeustapauksissa. S-osuuksia omistan kyllä usemmasta s-kaupasta.
Kannattaa ottaa bonukset kun kerran jäsen olet useammassakin osuuskaupassa. Kun maksat S-kortilla, saat lisäksi 0,5 % maksutapaetua eli alennusta. Ei mene edes ylimääräistä aikaa, kun bonukset saa maksukortilla.
Ne bonukset on kyllä varmasti laskettu mukaan tuotteiden hintoihin. Hölmöläisten peitonjatkamista keskittää ostokset S-ryhmään, koska saa bonuksia ostoksista.
Mitä väliä sillä on? Jos ruokakori L-kaupassa on 54 € ja sama ruokakori S-kaupassa 55 €, mutta S-kaupasta saa 2 % bonusta ja 0,5 % maksutapaetua eli yhteensä 2,5 % alennusta, niin kumpiko on halvempi?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ostoskorivertailun-karjessa-tiukka-k…
Prisma 90,44€ ja Lidl 90,57
Jos Prismasta saa maksimiboonuksen (5,5%), niin tuosta ostoksesta tulee boonuksena palautusta 4,97€.
Boonuspa hyvinkin. Se on bonus!!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lähikauppana K-supermarket ja tarjoushinnat on siellä parempia kuin S-marketissa. Tokmanni ei mielestäni ole enää nykyään halpa. Ainoa, mikä siellä on halpaa, on huonolaatuiset vaatteet, mutta aika moni muu tuote on kalliimpaa kuin muissa tavarataloissa. Just eilen käytiin ja tämä todettiin.
Täällä on myös hyvä K-supermarket jossa asioin. Asiakkaiden toiveet otetaan todella hyvin huomioon ja aika useinkin tulee kotiin kuponki jolla saa 10 euron alennuksen jos ostosten yhteissumma on yli 50 euroa.
Maksan mielelläni vähän enemmän siitä hyvästä, että myymälä on viihtyisä, on lihatiski, paistopiste ja jos jotain toivoo se tilataan valikoimaan.
Tokmanni on todellakin nostanut hintojaan viime vuosina.
Hesari tekee säännöllisesti ruokakorien hintavertailuja. Viimeksi halvin oli Prisma, seuraavana Lidl.
Asun paikassa jossa kaikki kaupat edustettuna. Halvin on S-market, sitten Alepa ja sitten K-market. Lidlissä en käy,koska siellä ei ole haluamiani tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikaffe kauramaito 2,34€ s-marketissa - kalliimpaa kuin missään muualla.
Ei ihme että olette köyhiä, jos tuollaisia ostatte! Rainbow-kaurajuoma on muistaakseni 1,65 € ja ajaa saman asian.
En ole köyhä ja ostan parasta laatua. Tuo nyt sattuu maistumaan parhaalta kahvissa, kaurajuomia en muuten harrasta. Täytyy todeta taas se, että oman ostoskorin sisältö vaikuttaa siihen mikä kauppa on edullisin. Marinoitu broileri esim voi mun puolesta maksaa vaikka sentin kilo. En osta koskaan silti, eikä se siis vaikuta käyttämäni kaupan halpuuteen mitenkään minun osaltani.
Tässä, hyvät ihmiset, näette esimerkin, miten brändeillä ja mielikuvamainonnalla viedään tyhmältä rahat.
Niin, sattumalta minulla on makuaisti. Jauhan myös kahvipavut itse, vaikka sinun suussasi Saludo maistuisi samalta. Muusin teen puikuloista enkä kaupan halvimmasta muovipussiperunasta. Hulluahan se on kun ymmärtää hyvän päälle 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli se jännä kohta?
No se että olen aina ajatellut S-Marketin sellaiseksi lähikaupaksi kalliine hintoineen kun taas K-Supermarket on ns. automarketti joten luulisi hintojen olevan myös sen mukaiset. Olen yllättynyt!
Mun empiirinen tutkimus Helsingissä (= täyttä mutua) on paljastanut seuraavaa:
S-KETJUN KAUPAT HALVIMMASTA KALLEIMPAAN
1. Prisma
2- S-market
3. Alepa
ERI KETJUJEN HINTAVERTAILU(* HALVIMMASTA KALLEIMPAAN (raaka yleistys)
1. Prisma
2. Lidl
3. S-market
4. Alepa
5. K-market(**
(* Ei otettu huomioon sellaisia muuttujia kuin K-marketien kauppiasvetoisuudesta johtuva vaihteleva taso tai erilainen hintarakenne (tarjoukset ja/tai bonukset).
(** Cittareita mun lähialueella ei ole, joten niistä ei ole empiiristä aineistoa. Oletan että Cittarit olisivat halvempia kuin K-marketit.
HINNOISSA HUOMIOITAVA
1. Prismojen ja S-marketien pysyvä alempi hintataso, tarjousten vähyys, S-bonus
2. Alepojen punalaputus ja ilta-alehinnat, S-bonus, samat hinnat ilm. kaikissa liikkeissä(?)
3. K-marketien tarjoukset ja euronpäivät, K-bonus, hinnat vaihtelevat liikkeestä toiseen
4. Lidlin liikkeissä kaikkialla samat hinnat, pysyvästi edullinen hintataso
PARAS VALIKOIMA (yleisesti)
1. Prisma, hyvät K-marketit
2. S-marketit, heikomman tason K-marketit
3. Lidl
4. Alepa
PARAS TUORETAVARA (HEVI ja LIHA & KALA)
1. Prisma, hyvät K-marketit
2. heikomman tason K-marketit
3. Lidl, S-market
4. Alepa
Itse poukkoilen noiden kauppojen välillä riippuen tarpeesta ja finanssipolitiikasta ja siitä missä liikun. Prismaan pääsen harvemmin. Alepassa käyn vain silloin kun on pakko saada jotain lähikaupasta. Muuten käyn S- ja K-marketeista sekä Lidlistä vuoropäivinä täsmäostoksina käyttämäni tuotteet, joissa edullisuus ja laatu käyvät yhteen.
http://aijaa.com/i8NxCl Tein aiheesta vielä kuvakaappauksen ja ketjukin nostetiin sopivasti :) Mulla on vaikeampi käydä Prismassa tai Cittarissa, siksi vertailuun valikoituivat S-Market ja K-Supermarket.
Olipas hirmu Jännää.