Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elokuvia jotka olivat aikanaan isoja tapauksia/arvostettuja mutta nyt vähän unohdettuja

Vierailija
31.12.2017 |

Muistan sellaisen kuin Commitments josta kohkattiin TOSI paljon mutta en usko nykyteinien edes tietävän sitä. Ei se tule telkkaristakaan vuosittain toisin kuin jotkut muut... ja nyt on sentään ysäribuumi.

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkunleikkaajien saari.

Vierailija
82/184 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sliver/Taivaansilpoja. Basic Instinctin vanavedessä tehty eräänlainen toisinto. Näitä tuli siihen aikaan paljon muitakin.

No ei se nyt todellakaan ollut mikään suureen ääneen hehkutettu! Sharon Stone ei olis halunut tehdä koko leffaa mutta studio pakotti. Nuorena tykkäsin siitä kirjasta ja kyllä tosta leffastakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa mikä oli ensimmäinen oikeussalidraama joka aloitti sen buumin? Niitä tuli 80-90 - lukujen taitteessa KOKO AJAN mutta nykyään (onneksi) ei XD

Perry Mason?

Vierailija
84/184 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sliver/Taivaansilpoja. Basic Instinctin vanavedessä tehty eräänlainen toisinto. Näitä tuli siihen aikaan paljon muitakin.

No ei se nyt todellakaan ollut mikään suureen ääneen hehkutettu! Sharon Stone ei olis halunut tehdä koko leffaa mutta studio pakotti. Nuorena tykkäsin siitä kirjasta ja kyllä tosta leffastakin.

Kyllä sitä mainostettiin. Oli musiikkivideokin kovassa pyörityksessä mtv:lla...

Vierailija
85/184 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki leffat missä Madonna esiintyi.

Vierailija
86/184 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen Harry.

Sitten kanssa kaikki länkkärit... Joku saattaa vielä muistaa leffojen nimet, mutta kun yrittää muistella jokaisen omaa juonta, pää lyö monella tyhjää. Näitä tuli aina tusinoittain lähes joka vuosi kunnes äkkikuolema yllätti 80-luvulla.

Vierailija
87/184 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki leffat missä Madonna esiintyi.

Juu, A League of Their Own tms. Kuka tietää?

Vierailija
88/184 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likainen Harry.

Kyllä kai kaikki tämän muistaa. Mutta tietääkö kukaan että sille tehtiin monta jatko-osaa, ja ketkä esiintyvät viimeisessä?

Vierailija
89/184 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsi joka kehtoa keinuttaa

Nuori naimaton nainen

Joo, noita jännäreitä tuli koko ajan!!

Vierailija
90/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa 2004-07 tms. tuli vaikka mitä joista ei enää puhu kyllä kukaan mitään. Mutta kohta puhuu kun nollari tulee muotiin.

Vierailija
91/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grease

Vierailija
92/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

New York Stories oli 80-90-luvun taitteessa se elokuva, joka piti kaikkien (omasta mielestään) "silleen just sopivasti taiteellisten" nuorten nähdä.

Vierailija
93/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reality bites. Waterworld. Sairaan kaunis maailma. Mielestäni noista kohkattiin aikoinaan, mutta ei niitä enää muistella.

Waterworld oli kevin Costnerin kammottavan huono yritys tehdä Mad Max merillä. Puiseva Costner vielä luuli itse sopivansa sankariksi. Pieleen meni ja todella lujaa.

Vierailija
94/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häivähdys purppuraa. Ainakin lehtien toimittajat tykkäsi ja kirjoittelivat paljon. Itseltä jäi näkemättä, mutta ei ole tullut tv:stä.

Vierailija
95/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reality bites. Waterworld. Sairaan kaunis maailma. Mielestäni noista kohkattiin aikoinaan, mutta ei niitä enää muistella.

Waterworld oli kevin Costnerin kammottavan huono yritys tehdä Mad Max merillä. Puiseva Costner vielä luuli itse sopivansa sankariksi. Pieleen meni ja todella lujaa.

Maailman paras sankarimusiikki, diitii diitii dii tittitii xd

Vierailija
96/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suicide Squad

2012

Death Note

Deadpool

Twilight Saga (moni joko vihasi tai rakasti, nyttemmin kukaan ei varmaan edes muista koko sarjaa)

2012 tulee useamman kerran vuodessa telkkarista ja Deadpooliin on tulossa jatko-osa, kumpaakaan en siis laske unohdetuksi. En kyllä Twilightiakaan. 

Vierailija
97/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amélie oli aikoinaan joka toisen nuoren naisen lempielokuva, nykyteinien mielestä se oli ihan typerä.

Jos sen voisi katsoa minuutin pätkissä ja somettaa väleissä, auttaisiko?

Nykylasten yleinen ongelma on keskittymiskyvyn puute. Amelien viipyilevä hidas eteneminen on heille liikaa.

Erikoistehosteetkin puuttuvat. Sitäpaitsi elokuva ei väännä mitään rautalangasta. Se edellyttäisi omaa ajattelemista.

Amelie on tosi huono ja passee. Menneen maailman juttuja. Katsoin itse toiseen kertaan vähän aikaa sitten ja olin pitkästynyt.

Vierailija
98/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Out of Africa, suomeksi minun Afrikkani. Jotenkin sitä promottiin aivan kauheasti. Samoin Men in black ja Jurassic Park.

Minun Afrikkani taitaa kyllä kuulua Meryl Streepin arvostetuimpiin elokuviin. 

Mutta eikö tässä kysytty unohdettuja ei arvostusta. Minulle tuli nimittäin ihan ekana mieleen Minun Afrikkani. Kaikkien huulilla aikanaan mutta kyllä se unohdettu on. Voisi hyvin tulla vaikka joka heinäkuu Suomessa teeveestä, mutta ei tule.

Toinen mistä olen samaa mieltä on Costnerin elokuvat. Aikanaan todella isoja juttuja mutta eivät enää pyöri uusintoina tai ainakaan pidä yllä minkäänlaista huumaa verraten vaikka Tähtien Sota -saagaan, Arnold Schwartzeneggerin elokuviin, Stanley Kubrickin elokuviin tai Poliisiopisto-elokuviin tai lukuisiin muihin, Vaarallinen Tehtävä -elokuviin jne.. Kuriositeettina mainittakoon, että Costner vieraili Skavlanissa syksyllä ja sai kyllä mahtavat aplodit ja esiintyi hyvin karismaattisesti ja fiksunoloisesti.

Kiitos kun selvensit! Minä ihmettelin tosi monia näitä elokuvia että miten ne muka ovat unohdettuja mutta jos kriiteerinä on se etteivät pyöri suomen telkkarissa niin sitten varmasti ovatkin. Minulla ei ole hajuakaan mitä leffoja töllöstä on tullut enää pariinkymmeneen vuoteen.

Älä ota turhan kirjaimellisesti. En tarkoittanut pelkästään teeveetä vaan mediaa yleensä.

(Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe ja olisi ansainnut paremman alustuksen. Ei niin, että vaatisin juuri aloittajan sitä tekemään.)

Analyysini MInun Afrikkani kohtalosta on, että se ilmestyi aikakautena jolloin kaukomatkailu alkoi orastaa länsimaiselle keskiluokalle ja jopa laajemminkin. Tämän edelleen arkipäiväistyttyä MInun Afrikkaani elokuvaa ei tarvita edes elämäntapalehdissä rererenssitietona puhumattakaan vaikkapa Helsingin Sanomista. Jos tehdään artikkeli matkustamisesta Afrikassa niin siinä ei mainita Minun Afrikkani -elokuvaa. 80-90 -luvuilla se olisi "tietenkin" mainittu. Ihan aina.

En saa kyllä tuohon millään mitään matkailukytköstä, siis Minun Afrikkani -elokuvaan. Sehän kertoo siellä asuneesta naisesta, omaelämänkerrallinen elokuva. Ja vielä menneestä ajasta. Ei siis mikään sellainen "Eat pray love" -tyyppinen tapaus, joka on oikeasti edistänyt jotain matkailua.

Kyse ei olekaan tuosta vaan siitä kuinka eksotiikka on arkipäiväistynyt. Minun Afrikkani on kokenut hiukan samoista juurisyistä saman kohtalon kuin kaikki Tarzan-elokuvat. Vaikka genre olisi ja on ihan eri.

Vierailija
99/184 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni suklaapuoti

Vierailija
100/184 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Commitments tulee tänään Teemalta!

Unohdettu aikansa supertapaus. Jos harrastat ysäriä, pitää se katsoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän