Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin ihan vähäinenkin puuha on liikaa?

Vierailija
31.12.2017 |

Kuten nyt vaikka tyypilliset omakotitalon lumityöt tai nurmikonleikkuu. Tai esim takkapuiden kanto sisään. Moni on luopunut huonekasveista kun ei jaksa niistä huolehtia.
Mulla on talo, iso piha jossa kasvimaa, kasvihuone, paljon kukkapenkkejä. Onhan näissä toki tekemistä, mutta saatu ilo on isompi. Akvaariikin meillä on, monella tutullakin oli, mutta luopuivat kun eivät jaksaneet hoitaa. Silti nytkin istun tässä sohvalla eikä ole mitään akuuttia tekemätöntä hommaa. Mihin kerrostalossa ilman lemmikeitä asuva saa aikansa kulumaan =O

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vähäinenkin? Ison pihan lumityöt tai nurmikonleikkuut. En minä saa varsinaisesti iloa lumitöiden tekemisestä, ne on tehtävä, että pääsee pihaan ja pois. 

Vierailija
2/6 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono mielikuvitus pitää olla, jos ei saa aikaansa kulumaan ilman omakotitaloa eli työleiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän (terve) ihminen jaksaa puuhasteluja, jotka kokee mielekkäiksi/palkitseviksi. Mutta kaikki ei saa kiksejä puutarhoista ja viherkasveista, vaan investoi aikansa mieluummin vaikka lukemiseen tai lenkkeilyyn. Lapset on ihan tehokas "mielekäs puuhastelu", johon valitsee käyttää aikansa mieluummin: jos on ihminen joka kestää huonosti keskeytyksiä tai esim. saa siitä tarpeekseen jo työajan puitteissa, niin voi olla mukavampi illalla lasten kanssa ulkoilla lasten tahtiin eikä yrittää pitää taaperoa poissa autotieltä samalla kun kolaa tai nousta ratkomaan lasten riitoja kesken hyvän kitkemisflown.

Eikä siinäkään ole mitään vikaa jos useamminkin tulee vastaan tilanne, ettei ole mitään akuuttia puuhaa.

Minullakin oli puutarhassa mukavasti hommia viime kesänä, mutta ne kesät kun perheessä oli alle 4-vuotiaita lapsia, niin myönnän, meni aika harakoille :D

Vierailija
4/6 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Hiljennytäänpä nyt kaikki sun erinomaisuuteen! Koska just SUN tekemät asiat on niitä, mitä ihmiset jättää laiskuuttaan tekemättä.

Mutta sä jätät laiskuuttasi soittamatta kitaraa, leipomatta täytekakkuja, lenkkeilemättä polkujuoksua ja treenamatta esteratsastusta. Ai kun sä oletkin laiska, eikä ees mitään tavoitteita taida olla elämässä, jos aikaa kuluu LUMIKOLAUKSEEN ja sen jälkeen ei ole muuta sisältöä kun olla sohvalla :D

Vierailija
5/6 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kieltämättä vähän niin, että täällä kerrostalossa kaipaan kuvaamiasi ruumiillisia töitä usein. Mutta ajankulun kannalta ne eivät ole välttämättömiä: Aina voin lukea, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia, tehdä käsitöitä, opiskella vaikka kieliä, tavata kavereita, tarkkailla lintuja, ... ja ruokani kokkaan itse, en käytä eineksiä. Töissäkäyntikin vie aikansa.

Vierailija
6/6 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en huomannut että olisit maininnut missään sivistäväsi itseä mitenkään kuten opiskelemalla kieliä, lukemalla kirjallisuutta, käymällä kulttuuritapahtumissa, konserteissa, taidenäyttelyissä? Oletko laiska vai täyttääkö lumen kolaaminen sivistyksen kaipuusi? Kai sinä nyt sentään laitat teidän ruuat ja leivot leivät yms. alusta asti, tuvassa on itse kutomasi matot, pyyhkeet ja pöytäliinat, kaikilla perheenjäsenillä sinun neulomasi sukat ja villapaidat näin talvella niin kuin meillä on?

Ainakin neuloa tai virkata voi ihan hyvin samalla kun katselee akvaariota, joten sekään ei käy tekosyyksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi