Elokuvia jotka olivat aikanaan isoja tapauksia/arvostettuja mutta nyt vähän unohdettuja
Muistan sellaisen kuin Commitments josta kohkattiin TOSI paljon mutta en usko nykyteinien edes tietävän sitä. Ei se tule telkkaristakaan vuosittain toisin kuin jotkut muut... ja nyt on sentään ysäribuumi.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt Crashin! Tykkäsin siitä aikoinaan, nykyään varmaan ärsyttäisi. Rakastunutta Shakespearea tai Chicagoa taas en ole jaksanut katsoa, nämäkin siis Oscar-voittajia. Musikaalit eivät muutenkaan ole suosikkigenreni.
Entä moniko on nähnyt Spotlightin, The Artistin tai Argon?
Spotlight ei varmaan jää elämään merkittävänä klassikkona, mutta se on todella hyvä, ammattitaidolla tehty filmi, joka kyllä sen puolesta kestää aikaa. Vähän niin kuin Kuninkaan puhe. Kumpaakin on todella miellyttävä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Independence day. Kuka nykyään enää muistaa koko leffaa?
Itsekin toivoin unohtavani sen viimeistään 5s lopputekstien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Amadeus? Katsoimme sen yläasteella musiikintunnilla ja samoin Commitmentsin, mutta kukaan ei tunnu muistavan näitä.
Mä ainakin muistan, koska mainitsen Amadeuksen aina lempielokuvalistaukseni kärkipäässä :) Vanhempieni kotoa löytyy vhs:nä ja itseltäni dvd:nä. Tom Hulce ♡
Vierailija kirjoitti:
Tanssii susien kanssa?
Edelleen klassikko
Out of Africa, suomeksi minun Afrikkani. Jotenkin sitä promottiin aivan kauheasti. Samoin Men in black ja Jurassic Park.
Matrix!
Ajattelin katsella loman kunniaksi kun huomasin että se on Netflixillä (vai Netflixissä, hmm...). Ennen tykkäsin siitä ihan älyttömän paljon. Nyt taas... elvistelevää pasteeraamista, rautalangasta vääntämistä, mukasyvällistä paatosta, yleistä väkinäisyyttä! Kelailin, hämmästyin, vajosin apatiaan luovutin.
Tämä saattaa kyllä olla ihan vaan oma mielipiteeni, mutta itse kyllä petyin pahasti kun ajattelin naatiskella. Ei ole järin vakuuttava enää (tai kielipoliisien mieliksi enääN).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähnyt Crashin! Tykkäsin siitä aikoinaan, nykyään varmaan ärsyttäisi. Rakastunutta Shakespearea tai Chicagoa taas en ole jaksanut katsoa, nämäkin siis Oscar-voittajia. Musikaalit eivät muutenkaan ole suosikkigenreni.
Spotlight ei varmaan jää elämään merkittävänä klassikkona, mutta se on todella hyvä, ammattitaidolla tehty filmi, joka kyllä sen puolesta kestää aikaa. Vähän niin kuin Kuninkaan puhe. Kumpaakin on todella miellyttävä katsoa.
Spotlight sekä vielä enemmän Moonlight kuuluu varmaan niihin Oscar-voittajiin, jotka eivät kauheasti kiinnosta yleisöä. Varsinkin Moonlight on niin selkeästi poliittisista syistä valittu ja ohitti paremmat ehdokkaat sen takia. Muutenkin Oscarit kertovat aika vähän siitä, mitä ihmiset tykkäävät katsoa. Samat rikkaat seksuaaliset ahdistelijat pyörittävät noita USA:n leffapiirejä... Taisi olla Noomi Rapace, joka sanoi järkyttyneensä siitä kun ohjaaja käytännössä lupasi Oscaria vastineeksi seksistä.
JFK... ylipäänsä Costnerin elokuvat on sellaisia joista ei enää puhuta (Lahjomattomat, Vamppi ja veteraani...) vaikka ovat yhä hyviä :)
Vierailija kirjoitti:
Out of Africa, suomeksi minun Afrikkani. Jotenkin sitä promottiin aivan kauheasti. Samoin Men in black ja Jurassic Park.
Minun Afrikkani taitaa kyllä kuulua Meryl Streepin arvostetuimpiin elokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun Afrikkani taitaa kyllä kuulua Meryl Streepin arvostetuimpiin elokuviin.
Ja kahteen muuhun on tehty ainakin yhdet menestyneet jatko osat ja jokainen tietää ne nimeltä vaikkei olis nähnytkään. Mutta eihän nyt mistään ikuisesti vouhkata vaan silloin kun ne on uusia ja tuorreita.
Wild Wild Westiä mainostettiin kovasti mutta se kai floppasi (en tiedä oliko se vain niin surkea vai miksi). Mutta etukäteisrummutus oli kovaa. Sitten... ei mitään.
Godzilla & Armageddon. Toisesta tosin jäi laulu elämään. Toisesta ei mutta tossa se on https://www.youtube.com/watch?v=vrSyrOaoAug
Neljät häät ja yhdet hautajaiset. Epäilen että harva jaksaisi enää katsoa!