Ihan outoa että nykyään jopa 60-vuotiaat suunnittelee tulevaisuuttansa
Vaikka ovat jo ihan ikäloppuja toinen jalka haudassa olevia vanhuksia. Niin ne ajat vaan muuttuu, ennen olisi naurettu vanhuksen höperyydelle.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani otti (sai) 65-vuotiaana kymmenen vuoden asuntolainan.
Kamalan vastuutonta pankilta 😱
Miten niin? Maksukykyä varmasti löytyy enemmän kuin ap:n kaltaisilta ja vakuudetkin ovat varmasti kunnossa.
No ei tuo mölöpää edes tiedä mitä vakuudet ovat. Luulee tyhmä, että pankki jää nuolemaan näppejään, eikä saa rahojaan takaisin, jos asianomaiset menehtyvät. Luulee myös ehkä itsekin saavansa näin isovanhempiensa asunnon/talon, joka saattaa olla pankin "omistuksessa" :D
Aira Samulin sai ison asuntolainan yli 80 vuotiaana ja osti ison huoneiston Bulevardilta.
Ystäväni 68v otti tuon käänteisen asuntolainan ja elelee nyt hyvää elämää.
Mummoni 94-v. asuu itsenäisesti omakotitalossa ja suunnittelee tulevaisuutta. Itse olen nelikymppinen, oma äitini tuosta meidän välistä.
Kukahan jaksaa eläkkeet maksaa ja kaikki nämä vanhukset hoitaa? Itse koen olevani vanha jo tämän ikäisenä (elän terveellisesti, liikun paljon, en ole ylipainoinen, en tupakoi tai käytä alkoholia). Itse en suunnittele tulevaisuutta. Olen niin tottunut tähän pätkäelämään, joka minun ikäiselleni tässä maassa on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmilleni pankki ehdotti, että laittaisivat talorahoista vain 10% uuteen asuntoon ja ottaisivat 30 vuoden lainan. Näin he voisivat viettää mukavan vanhuuden. Vanhemmat olivat tuolloin yli 70v.
Vanhemmat kuitenkin valitsivat velattomuuden.Kiva tarina mutta ei totta
Ehkä ei, mutta itse olen 59 ja nostin juuri 25 vuoden lainan. Nämä on vain raha-asioita.
Niin väärin niin väärin että vanhukset saa liikkua kaupungilla. Kyllä jokaisen yli 58 vuotiaan pitäisi muuttaa maalle viettämään rauhallista vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
Aira Samulin sai ison asuntolainan yli 80 vuotiaana ja osti ison huoneiston Bulevardilta.
Lienee kuuluisuutena vähän varakkaampi mummeli ja kuuluisuuksilla muutenkin vähän eri säännöt.
Ap, olen 60 v mummeli (1 lapsenlapsi), ja olin juuri tutustumassa uuteen, potentiaaliseen miesystävään yön yli treffeillä. Yhteistä peittoa ei heiluteltu, mutta senkin aika tulee, jos asiat etenevät suotuisasti. Ehkä saan vielä suunnitella häitänikin?
Joko pöyristyit? ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ovat jo ihan ikäloppuja toinen jalka haudassa olevia vanhuksia. Niin ne ajat vaan muuttuu, ennen olisi naurettu vanhuksen höperyydelle.
Puhu sinä vaan omasta puolestasi. Olen kohta 70 v ja olen ottanut ison lainan ja rakenna luxushuvilaa.
Keho vanhenee, mutta pää voi olla vielä notkea.
Itsehän en enää kanna tekojeni seurauksia, joten voin suunnitella ihan mitä vaan. lällää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani otti (sai) 65-vuotiaana kymmenen vuoden asuntolainan.
Kamalan vastuutonta pankilta 😱
Päinvastoin. Eläketulo on varma ja ainakin varmempi kuin yksikään työpaikka. Jos tuttava kuolee ennen lainan maksamista loppuun, pankki ottaa omansa ennen perinnönjakoa. Sen vuoksi asinto on lainsn vakuutena. Ihanneasiakas suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienee kuuluisuutena vähän varakkaampi mummeli ja kuuluisuuksilla muutenkin vähän eri säännöt.
Kuuluisuudella ei makseta velkoja. Sama pätee muihinkin, kunhan on varaa maksaa lainansa.
Se että sinä et asioista ole perilla ei tarkoita sitä etteivätkö ne olisi totta.
Itse asiassa voi pitää paikkansa ja olisi jollekulle varmasti ihan järkevä tapa asua uudessa asunnossa.
Perehdypäs asioihin tarkemmin, ihmisille tarjotaan jopa käänteisiä asuntolainoja ja syytinkimenettelyäkin on edelleen.
Itseasiassa minä voisin ostaa mummolta talon niin että maksan siitä x euroa samantien ja loput kuukausisuorituksina mummon kuolemaan asti, jolloin se talo siirtyisi minulle asumiskäyttöön eikä perikunnalla ois mitään oikeutta siihen taloon. Mummeli sais siis asua kuolemaansa asti omassa kodissaan ja saisi kuukausittain rahaa, vaikkei sitä enää omistaisi. Etelämpänä näitä tapauksia on vaikka kuinka paljon ja ainoa riski on siinä että itse kuolisin ennen mummoa jolloin perilliseni joko jatkaisivat kuukausisuorituksia mummon kuolemaan asti tai mökki siirtyisi takaisin mummon omistukseen perillisteni saamatta mitään maksamistani rahoista takaisin.
Jos et usko, taikasana on "viager".