Ihan outoa että nykyään jopa 60-vuotiaat suunnittelee tulevaisuuttansa
Vaikka ovat jo ihan ikäloppuja toinen jalka haudassa olevia vanhuksia. Niin ne ajat vaan muuttuu, ennen olisi naurettu vanhuksen höperyydelle.
Kommentit (52)
Ei 60-vuotiaat nyt mitään vanhuksia ole
Mun mielestä elämää pitää elää ja tehdä suunnitelmia iästä riippumatta! Kyllä kai alkaisi itseäkin masentaa ja mennä ilo kaikesta, jos vaan oottais kuolemaansa ja suunnittelis hautajaisiaan. On ihan yleistä kuitenkin elää vuosikymmeniä kuudenkympin jälkeenki.. N23
Mun mielestä ihminen on vanhus sitten, kun ei enää pysty tekemään oikein mitään, on muiden hoidettava ja on paljon vaivoja. Appiukkoni on 92-v ja vanhus. Ei ollut vielä 5 v sitten, mutta nyt on. Asuu palvelutalossa, ei enää liiku ollenkaan, on vaipoissa, hänet syötetään ja juotetaan, kuulo ja näkö mennyt hyvin huonoksi. Vaari on kutistunut, muisti on mennyt, puhuu sekavia, ei aina tunnista läheisiään. Hän on vanhus.
Mun mummi oli kuollessaan 97v ja eli lähes loppuun saakka aktiivisesti. Asui okt ja hoiti ison puutarhan.
Juuri n.60v iässä rakennutti okt ja perusti omin käsin pihat ja puutarhat.
Ei ihminen lakkaa elämästä, vaikka ikää tulee.
Anna ap ihmisten elää omaa elämäänsä ja hanki sinäkin itsellesi elämä. Ei kukaan sinun määrittelyjäsi kaipaa, etkä anna itsestäsi kovin fiksua kuvaa niiden esittelyllä täällä muutenkaan. Jos olet tänä vuonna 12 v. , niin ensi vuonna olet 13-vuotias jne. Ei se sen kummempaa ole, ja ihmiset yleensä haluavat elää täällä sen minkä aikaa heillä on. Kun joku nyt 60-vuotinen on 70, on siinä välissä ehtinyt jo monta nuorta kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ovat jo ihan ikäloppuja toinen jalka haudassa olevia vanhuksia. Niin ne ajat vaan muuttuu, ennen olisi naurettu vanhuksen höperyydelle.
15-vuotias teinikö siellä antaa MP:tä kokemuksen syvällä rintaäänellä 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani otti (sai) 65-vuotiaana kymmenen vuoden asuntolainan.
Kamalan vastuutonta pankilta 😱
Itsekin aion muuttaa eläkepäiviksi keskustaan. Myyn omakotitalon ja otan pienen asuntolainan jolla remppaan uuden asunnon mieleisekseni ja makselen lainaa muutaman satasen takaisin kuussa. 1/2 milj okt hinnalla saan varmaan kaksion kivalta paikalta.
6- kymppinen on työikäinen. Tämän päivän 2-kymppiset tulevat tuskin pääsemään eläkkeelle ennen 7- kymppiä.
En tiedä AP:n ikää, mutta jo lähitulevaisuudessa 60v miettii, mitä alkaisi tekemään 10 vuoden päästä, kun eläkeikä koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko kirjoittaa ihan suoraan: onpa ap tyhmä ja typerä!
tervesin täti 64 v, (täysin terve ja uskaltaa tehdä suunitelmia)
No jos tulen sukuuni mulla on vielä 1/3 elinaikaa jäljellä. Miksi en suunnittelisi?
Olen 57v, nykyinen talo menossa juuri myyntiin ja alkaa seuraavan talon tontin etsiminen. Matkustan minkä ehdin ja voin ja nautin elämästä. Miehen kanssa, perheen kanssa jne.
Mä lakkaan haaveilemasta ja suunnittelemasta tulevaisuutta sitten kun viimeinen elinpäivä koittaa. Sitä kun en tiedä niin elän täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän lienee sarkasmia ;D
Silloinhan kuuluukin suunnitella, tehdä vakuutus 50 -vuotiaana.
Ja miten pysyy joten kuten notkeana, liikuntaa muutakin kuin leukojen louskutusta.
Minun vanhemmilleni pankki ehdotti, että laittaisivat talorahoista vain 10% uuteen asuntoon ja ottaisivat 30 vuoden lainan. Näin he voisivat viettää mukavan vanhuuden. Vanhemmat olivat tuolloin yli 70v.
Vanhemmat kuitenkin valitsivat velattomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Maksukykyä varmasti löytyy enemmän kuin ap:n kaltaisilta ja vakuudetkin ovat varmasti kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne ole ikäloppuja ja jalka haudassa. Sulla menee nyt joku asia ohi ja lujaa.
onha ne vanhoja
joo, enää 8 vuotta työelämässä.
Ap vaikutta melko lapsekkaalta, etten sanoisi lapsellislta.
Itse olen 46v ja esimerkiksi yöura tulee puoleen väliin vuoden päästä, ollettaen että eläköitymisikä on 68 vuotta sitten kun pääsen eläkkeelle. Eli työtäkin on vielä tehtävänä enemmän edessä kuin takana. Suurimmalla osalla on varmasti suunnitelmia siitä että mitä sitten kun jää eläkkeelle, eikä sen ikäiset ole vielä mitään vanhuksia vaan ns. ikääntyäviä.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhemmilleni pankki ehdotti, että laittaisivat talorahoista vain 10% uuteen asuntoon ja ottaisivat 30 vuoden lainan. Näin he voisivat viettää mukavan vanhuuden. Vanhemmat olivat tuolloin yli 70v.
Vanhemmat kuitenkin valitsivat velattomuuden.
Kiva tarina mutta ei totta
Vierailija kirjoitti:
Ap on joku vaan kiertokuoulun käynyt jostain lestakylästä tai itse todella vanha, koska "tulevaisuuttansa" on vanhahtava muoto. Ei tuota muotoa käytetä nykykielessä.
Mä nauran ap:n tyhmyydelle ja rajallisuudelle.
Ei muuten oo!