Jos ihminen on alle 25-vuotaiaan tehnyt hömöyksiä....
niin minusta tuo tuo tulisi olla jääviys peruste, ainakin joiltakin osin.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, nuorena hömöstelleet on jäävättävät yhteiskunnasta.
Ei, vaan että se jäävätään perusteeltaan nuoren käsityskykyyn ja taustaan vedoten sanotaa moraalinen näkökulma suhteuttaen. Mutta en pysty taas sitä sanomaan miten sen järkevästi taas suhteutettaisiin ja mitkä ovat kehityksen avainasiat tässä mielessä yhteiskunnassamme.
ETtä minä olisin omalta osin valmis sitoutumaan siihen että jos ajatellaan että olisiko tällainne tilanne että valtiolle olisi kertynyt velkaa tiettyjen nuoruudessa aiheutettujen rötösten suauksena , sanotaan kun puhutaan tällaisesta varkauteen littyvistä seikoista ja yleisetsikin tällaisesta kapinahengestä joka aiheutuu siitä leväperäisen kasvatuksen seurauksena. EN itseasiassa tiedä mikä on itseasissa pääosin sieltä syrjäytyneiden nuorten keskeisempiä syitä, mutta olettaen että se liittyisi tällaiseen mentaliteettin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin mitäpä se muille kuuluu?
Paitsi tietysti sitten, kun se kuuluu muillekin.
Mutta silloin kun asia ei kuulu muille, silloin se ei kuulu muille.
Jos elämässäsi on joku tärkeä ihminen, sitten se asia voi kuulua hänellekin, kas kun epäluotettavina pidetään ihmisiä jotka piilottelee asioitaan luottamuksellisessa suhteessa.
Niin ja tietysti voihan sekin valehdella.
Mistäpä näitä tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
ETtä minä olisin omalta osin valmis sitoutumaan siihen että jos ajatellaan että olisiko tällainne tilanne että valtiolle olisi kertynyt velkaa tiettyjen nuoruudessa aiheutettujen rötösten suauksena , sanotaan kun puhutaan tällaisesta varkauteen littyvistä seikoista ja yleisetsikin tällaisesta kapinahengestä joka aiheutuu siitä leväperäisen kasvatuksen seurauksena. EN itseasiassa tiedä mikä on itseasissa pääosin sieltä syrjäytyneiden nuorten keskeisempiä syitä, mutta olettaen että se liittyisi tällaiseen mentaliteettin.
ap
Koska jos ajatellaan jo siinä valossa että ikäjakaumaa suomessa, suhteessa nuorten määrä suhteessa väestön kokonais lukumäärän nähden on hyvinkin suppea, ja tässä suhteesa ajatellaan asiaa niin onk se marginaalinen osuus vai tulisiko se ottaa huomioon?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elämässäsi on joku tärkeä ihminen, sitten se asia voi kuulua hänellekin, kas kun epäluotettavina pidetään ihmisiä jotka piilottelee asioitaan luottamuksellisessa suhteessa.
Mistäpä näitä tietäisi.
Siis yleisesti ottaen nuorten ja kasvavien aikuisten nimissä tämä on hyvinkin olennaninen ja tärkeä asia. Koska tässä puhutaan minusta myöskin hyvinkin vahavsti murroksessa elävän suomen ikäänkuin selkärangasta, josta koko maa rakentuu.
ap
ap
En ymmärrä sanaakaan mitä selität.
Eiks hömöstely ole ihan fine nykyään? Antti tuisku, cheek, siltsu bitch, Sanni, Teuvo loman, kaikki kunnon hömöstelijöitä..
Nykytietämyksen mukaan ihmisaivot ovat valmiit vasta n. 25-vuotiaana. Joten... kuka ei ole tehnyt hälmöyksiä sitä ennen? Varmasti jokainen. Hölmöyksiä on tietty eri tasoisia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sanaakaan mitä selität.
Kuin?
Tiedän eräänkin ihmisen rötöstelyistä nuorena, kun itse mulle niitä kertoi. Oli siis hyvinkin intiimit keskustelut kyseisen ihmisen kanssa eräässä nimeltä mainitsemattomassa instanssissa, mutta siitä suut suppuun. ;)
Hölmöyksilläni en ole rikkonut paikkoja. Muut hölmöydet olen kyllä kokenut kantapään kautta. Tosin kouluni olen aina käynyt säntillisesti. Siitä voi sitten miettiä missä sitä on tullut hölmöiltyä. Kuten sanottu tyhmät hölmöilevät sillä tavalla että koko naapurusto näkee.
Syrjäytynyt on yksin, ei porukassa, jossa rötöksiä tehdään. Porukkaan kuuluva (vaikka huonoonkin) ei ole syrjäytynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä näitä tietäisi.
Siis yleisesti ottaen nuorten ja kasvavien aikuisten nimissä tämä on hyvinkin olennaninen ja tärkeä asia. Koska tässä puhutaan minusta myöskin hyvinkin vahavsti murroksessa elävän suomen ikäänkuin selkärangasta, josta koko maa rakentuu.
ap
ap
Nimeomaan luottamattomuus ja välinpitämättöömyys ovat kaksi asiaa jotka jäävät voimaan ja lisääntyvät tätä menoa jos asialle ei tehdä mitään. Se ymmärrettävää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hölmöyksilläni en ole rikkonut paikkoja. Muut hölmöydet olen kyllä kokenut kantapään kautta. Tosin kouluni olen aina käynyt säntillisesti. Siitä voi sitten miettiä missä sitä on tullut hölmöiltyä. Kuten sanottu tyhmät hölmöilevät sillä tavalla että koko naapurusto näkee.
Niin että kaikkea saa tehdä kunhan ei jää kiinni? Kaksinaismoralismia. Oletko vielä niitä ihmisiä jotka tuolla huutelee toisten asiat pitkin toreja? Projisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kaikkea saa tehdä kunhan ei jää kiinni? Kaksinaismoralismia. Oletko vielä niitä ihmisiä jotka tuolla huutelee toisten asiat pitkin toreja? Projisointia.
Ei vaan jos ajatellaan jo tätä kokonaiskuvaa että poikien lukutaito hiipuu, koulutetut ovat tulevaisuudessa äitejä jotka tätä maata yritävät rakentaa epätoivoisesti, suomalaisia nuoria sekä ulkomaalaisia nuoria syrjäytyy, muodostuu ghettoja, monet lähtevät valmistuttuaan ulkomaille, koulutuksesta leikataan, yritystoimintaa ei synny, vapaa kasvatus lisääntyy, olemm osnana Eu n suurta koneistoa ja yhdellä käden nostolla ei paljon saada siellä aikaiseksi, turvallisuuskehitys, väestön ikääntyminen, työttömyys, melenterveysongelmien kasvu, työpaikat siirtyvät ulkomaille jne.. Ei meillä oikein kovin hyvin mene.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin puhuin nimenomaan että olen tehnyt myös hölmöyksiä joista tiedän vain itse enkä niitä huutele pitkin kyliä. Todellakin ne ovat semmoisia asioita jotka ei ole mitään kaupungin lasin rikkomisia tai naapurin haukkumisia... Vähän erilaisia hölmöyksiä joista näköjään sinulla ei ole hajuakaan.
Ai siis juonut liikaa vai mitä tarkoitat hölmöydellä?
Joutunut vankilaan? Se o aika paha jo.
Vai ollut neljän seinän sisällä ja niiiiiin kiltti ja kunnollinen että sut on oikeutettu haukkumaan muut? Sun mitäänsanomattomalla ja täysin näköalattomalla elämänkokemuksella ei ole varaa arvostella toisia. Joten mene takaisin kotiisi ja sulje ovi perässäsi. Sulje samalla suus.
Ööö siis en tajua. Oot siis tehnyt jotain rikoksia vai? No nähtävästi et saanut tuomioita niistä. Ja kukaan ei tiedä vai? Miks sitten jankutat sellaisesta??? Ei voi käsittää.
Siis oot joku myymälävaras ja huumediileri? Oot kaupannu jossain luukussa amfetamiinia naapureillesi?
Samaa mieltä, nuorena hömöstelleet on jäävättävät yhteiskunnasta.