Työttömät, ryhtykää yrittäjiksi
Nyt aktiivimallin myötä tarvitaan valtavat määrät uusia poni- ja pupuleikkifirmoja järjestämään työttömille aktivoivaa toimintaa. Perustakaa itse ne yritykset, älkää antako Kokoomuksen kääriä hilloja tästä nerokkaasta laista, jonka pääasiallinen tarkoitus on lisätä kokkareiden omien firmojen tuottoja. Nyt vaan urakalla Aa-ramssassa a Oy:tä pystyyn!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuoden alusta yrittäjyyskin helpottuu, kun eivät tuet mene katkolle.
Mutta työttömiä ei kiinnosta muu kuin valittaa ja keksiä selityksiä miksei voi jotakin tehdä.
4kk saa olla yrittäjä ilman, että tuet loppuu. Sen jälkeen oot yrittäjä etkä saa tukia.
Ei pidä paikkaansa/ laitappa virallinen lähde.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on yritetty toitottaa, mutta ei näitä työttömiä yrittäminen kiinnosta. Selitykset ovat aina samat: no mitä muka alkaisin tekemään, en osaa perustaa ja pyörittää yritystä, jne. jne.
Kuka tahansa taliaivo keksii tässä maailmassa jonkin rahanarvoisen asian, jolla voi vähän tienata.
Minkä alan yrittäjä olet?
Perusta toiminimi ja ala kerätä pulloja. Siinä oheessa voi helposti kerätä myös pimeesti niitä pulloja ja ilmoittaa vaan sen verran kuin kehtaa. Näin tarvittavat 5 yrittäjäpäivää saa helposti kokoon, etkä menetä tukia. Myöskin pillua voi myydä laillisesti yrityksen kautta. Minimipäivissä riittää hyvin oma mies, jolle voikin sitten antaa hyvät alennukset tutunkauppana.
Riittävästi olen pienyrittäjyyttä päässyt seuraamaan sekä aitiopaikalta että sivusta, jotta voi todeta: En todellakaan ala yrittäjäksi. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on yritetty toitottaa, mutta ei näitä työttömiä yrittäminen kiinnosta. Selitykset ovat aina samat: no mitä muka alkaisin tekemään, en osaa perustaa ja pyörittää yritystä, jne. jne.
Kuka tahansa taliaivo keksii tässä maailmassa jonkin rahanarvoisen asian, jolla voi vähän tienata.
Sinä kun et ole taliaivo, niin keksit varmaan helposti vaikka kymmenen. Kerro nyt meille taliaivoillekin muutama toteutuskelpoinen yritysidea jonka voi toteuttaa ilman alkupääomaa.
Mulla on jo firma nimeltä Oy Minä Ab.
Fiman liikeidea on hakeutua kokopäivätöihin.
(On ollut jo pari kuukautta)
Vierailija kirjoitti:
Nyt aktiivimallin myötä tarvitaan valtavat määrät uusia poni- ja pupuleikkifirmoja järjestämään työttömille aktivoivaa toimintaa. Perustakaa itse ne yritykset, älkää antako Kokoomuksen kääriä hilloja tästä nerokkaasta laista, jonka pääasiallinen tarkoitus on lisätä kokkareiden omien firmojen tuottoja. Nyt vaan urakalla Aa-ramssassa a Oy:tä pystyyn!
Ja mahdollisimman halvalla sitten. Julkiset hankinnat on kilpailutettava.
Kyllä työttömät aktivoituvat kun vedetään joukolla reippaita yhteislauluja 8-16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mahdollisimman halvalla sitten. Julkiset hankinnat on kilpailutettava.
Kyllä työttömät aktivoituvat kun vedetään joukolla reippaita yhteislauluja 8-16.
Eikä kenenkään tarvitse osata edes laulaa. Riittää kun vetää kovaa ja korkealta.
Vierailija kirjoitti:
Jos 2 kaverusta tekee molemmat toiminimillä toisilleen kotisiivousta sen minimisumman verran per 3kk, niin jääkö voitolle vai häviölle vs se 5% leikkaus tuista?
Häviölle siinä jää.
Karkeasti arvioituna yrittäjä saa palkaksi itselleen n. puolet siitä mitä laskuttaa. Toinen puolikas menee byrokratiaan ja kaikenmaailman sivukuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 2 kaverusta tekee molemmat toiminimillä toisilleen kotisiivousta sen minimisumman verran per 3kk, niin jääkö voitolle vai häviölle vs se 5% leikkaus tuista?
Häviölle siinä jää.
Karkeasti arvioituna yrittäjä saa palkaksi itselleen n. puolet siitä mitä laskuttaa. Toinen puolikas menee byrokratiaan ja kaikenmaailman sivukuluihin.
Juuri näin. EI kannata toiminimellä palkata toisiaan, vaan ihan kotitaloutena. Silloin fiksusti tehtynä sivukulut noin 30€. Helppoa kuin mikä. Katso palkka.fi. Ei muuta kuin työllistämään ja työllistymään!
4kk saa olla yrittäjä ilman, että tuet loppuu. Sen jälkeen oot yrittäjä etkä saa tukia.