Meillä on duunissa yksi tyyppi jonka sukunimi on Shemeikka!
Siis ihan oikeasti on tuon niminen henkilö. Tuli mieleen kun katselen juuri Aki Kaurismäen Juha-elokuvaa.
Kommentit (21)
Shemeikka on tällä hetkellä sukunimenä 338 ihmisellä, joista Suomessa asuu 313. Ei siis edes mitenkään erityisen harvinainen nimi. Eiköhän se Karjalasta ole lähtöisin.
No onpa ihmeellistä! Mäkin tunnen peräti kaksi Shemeikkaa, vaikken hirveästi ihmisiä tunnekaan.
Ei kai se nyt mikään ihme ole, suomessa on yli 300 Shemeikkaa. Sinänsä aika vekkuli nimi.
No joo, ymmärrän että tuon nimisiä ihmisiä on olemassa, mutta ei vaan voi mitään, että nimi tuntuu hupaisalta. Joskushan tuota käytetään myös ninityksenä tietynlaisista tyypeistä. Terv. ap
Mullakin ollut opettajana omaa sukua oleva Shemeikka, ihan suomalainen.
Onhan meitä joo ihan oikeasti olemassa ja töissäkin käydään, täältäkin siis kaksi Shemeikkaa ilmoittautuu, jännittävää 8)
Minä olen shemeikka vaikken sen niminen olekaan...
.
.
T: sinkkumies
Kaveri asui kämpässä jonka postiluukussa luki Löhönen - ei viitsinyt vaihdattaa, kun oli niin hieno nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli työkaverina takavuosina Lerssi.
Kull-nimisiä on myös. Lerssi voisi siis keskustella Kullin kanssa.
Shemeikka ei ole lainkaan harvinainen sukunimi, mieleen tulee useampi henkilö - julkisuuden henkilöistä pitkän laulajauran tehnyt Berit, kuuluu Shemeikkojen sukuun. Suku tulee Karjalasta ja on jo useammassa polvessa ansioitunut taiteessa.
Nyt et ap. kuulosta uskottavalta. Olet varmasti provo.
Eikö kaikki Suomessa asuvat ole sukunimeltään Korhosia tai Virtasia?
Miten tosiaan voisi jonkun sukunimi olla Shemeikka? tai joku Kivilohkare? tai Niinistö
Et sitten ap. paljon taiteesta ja kulttuurista sitten tiedä, jos Shemeikka sukunimi on vieras.
No eihän tuossa mitään, mutta minä en pääse yli nimestä Kivessilta. Ei, ei..
Vierailija kirjoitti:
Kaveri asui kämpässä jonka postiluukussa luki Löhönen - ei viitsinyt vaihdattaa, kun oli niin hieno nimi.
Tunsin kerran yhden tällaisen. Ei kyllä ollut yhtään löhöilyyn taipuva, vaan touhukas besserwisser, vähän ärsyttävä.
Jaha. No kiitos tiedosta. Meillä on töissä yksi tyyppi, jonka sukunimi on Mäkinen.