Naimisiinmenosta kertomatta jättäminen, kokemuksia?
Jos menee naimisiin maistraatissa, ilman hääjuhlia ja suvun läsnäoloa, pitääkö asiasta ilmoittaa erikseen? Minusta tuntuisi normaalilta vaan todeta "Ollaan menty jo" jos sukulainen joskus kysyy naimisiinmenosta. Miksi pitäisi itse ottaa puheeksi se että oli pakko virallistaa liitto rahasyiden vuoksi. Samasta syystä ei kerrota muitakaan turhia tietoja joilla kukaan ei tee mitään.
Harmi ettei kulttuuri varmaan vielä oikein hyväksy tällaista.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mentiin naimisiin 19 vuotta sitten, lähinnä siksi, että jos jompi kumpi meistä vanhemmista olisi kuukahtanut, niin ei olisi ollut huoltajuus- ja perintöongelmia tiedossa.
Maistraatissa oli ystäväpariskunta todistamassa, koska viikonloppuna ei ollut virkaporukkaa paikalla. Sukulaisille mies halusi kertoa puoli vuotta myöhemmin, minä en olisi sitä halunnut. Työpaikallani suurin osa ei edelleenkään tiedä, että olen naimisissa, ei se niille kuulu. En ole käyttänyt koskaan sormuksia ja oman nimeni tietenkin säilytin, en tajua, miksi nimi pitäisi vaihtaa?
Minä taas en tajua miksi vettumaiselta isältäni tullut nimi pitäisi kulkea elämässäni mukana? Ei kulje isäkään, lähdin kotia 15-vuotiaana, (pääsin siitä hullusta eroon) ja 18 v menimme naimisiin ja riemulla otin käyttöön mieheni kauniin sukunimen.
Sama, en ymmärrä miksi jonkun ukon nimeen naiset hirttäytyy, sehän on vain kullikan uittanut paskis. Kauheasti keuhkotaan, että se on oma nimi. Ei ole se on isäsi nimi.
Niin kuin pikkupenikat, kauhea salaista normijuttu kuin naimisiin meno. Voi hyvänen aika.
Minä taas en tajua miksi vettumaiselta isältäni tullut nimi pitäisi kulkea elämässäni mukana? Ei kulje isäkään, lähdin kotia 15-vuotiaana, (pääsin siitä hullusta eroon) ja 18 v menimme naimisiin ja riemulla otin käyttöön mieheni kauniin sukunimen.