Vatuttaa uuden poikaystävän tapa kehua. Tulee vaan paha mieli
"Sie oot IHAN kaunis", " Oot IHAN fiksu", ;"Oot IHAN nätti ". Vattu, minusta tuo " ihan" mitätöi koko kehun. Nuo kehut olisivat paljon paremmat ilman tuota "ihan". Onko mies nyt sit oikeesti sitä mieltä, että olen ruma ja tyhmä vai miksi lisää aina kehuihin tuon "ihan" eteen? Olisi mielummin hiljaa ja kehumatta ollenkaan, kun tuollaisesta tulee vaan paha mieli. >:[
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Eli sun mielestä ihan fiksu on sama kuin tyhmä?
Niin onkii.
Miksei hän ole entinen poikaystävä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän et toi ärsyttää, mutta ei hän välttämättä oikeasti tarkoita mitään pahaa vaan hyvää.
Mun isä on samanlainen, jos hän sanoo et joku asia on "ihan ok" tarkoittaa et se on jopa loistavaa tai mahtavaa. Jotkut ei vaan osaa kehua, mut ehkä hänen täytyisi itse myös informoida siitä omasta tavastaan sitten.
Tämä on totta! Suomalaiset eivät osaa kehua.
Oot ihan nätti ikäiseksisi. Niin siis onhan moni jo kuollut ennen tuohon ikään pääsyä. Olet ihan kauniihko. Et ole lihava mutta aika paksu kuitenkin. Sulla on pienet rinnat, mutta nekin voi olla hyvän näköiset jonkun mielestä. Kyllä mulle rumempikin nainen kelpaa. En odottanutkaan että ymmärtäisit, eihän sitä voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Noi muut esimerkit on jo vähäsen eriasia kuin miehesi ihan nätti ilmaisu, ne korostaa sitä huonommuutta enemmän, mutta tavallaan samaa asiaa haetaan, mutta vaan esimerkkitapausta räikeämmin. Mutta voisihan tuon jotenkin paremminkin sanoa...
Olen itse huomannut, että naisille tuo "ihan kiva" merkitsee eri asiaa kuin miehille. Ei minunkaan mieheni tunnista siinä vähättelevää sävyä. Kannattaa kertoa poikaystävälle, miten hänen kehunsa tulkitset.
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyy ja mies vastaa ihan... eikö ap itse tiedä olevansa kaunis ja älykäs?
Minä en kysy mieheltä mitään tai muutenkaam kalastele kehuja, ei kuulu tyyliini. Mielestäni itse kalasteltu kehu ei ole minkään arvoinen. Tämä mies on itse intoutunut kehumaan minua noilla lauseilla ihan muuten vaan. Parempi olisi olla kehumatta kuin lisätä kehuihin aina tuollainen vähättelevä etuliite.
Ap
Miehesi tuskin tarkoittaa vähätellä, mutta ymmärrän tunteesi. Kyllä silloin, kun oman kumppanin ulkonäköä haluaa kehua, niin sanotaan ihan reilusti että "olet kyllä kaunis/komea", eikä mitään laimean kuuloisia "ihan nätti"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma exäni kehui usein: "On sun hiukset kauniit VAIKKA ne onkin tummat.", "Sulla on kaunis vartalo VAIKKA se ei olekaan siro." ...
Näin. Lytätään naisen itsetunto, ettei se vaan jättäisi ja lähtisi muiden matkaan. Toimii hetken, kunnes nainen tapaa jonkun joka kohtelee hyvin. Älkää naiset hyvät alentuko ton tasoisten miesten" kanssa suhteeseen.
Se on juuri näin. Kimim. Kokemusta on.
Ja sen toisen miehen ei tarvitse edes kohdella mitenkään ihmeellisen hyvin, mulle riitti ihan se, että hän tuntui pitävän mua viehättävänä ja haluttavana ja koin kelpaavani.
Kaksi asiaa, epävarmuus ja alemmuus, siinä on resepti kaikkeen pelkoon, raivoon, suuttumiseen, vihaan, kiukkuun, kostamiseen, väkivaltaan, himoon ja kaikenlaiseen toisen arvostelemiseen ja polkemiseen. Uskon että miehesi tapa kehua sinua osuu sinun epävarmuudentunteisiin, ja sinun alemmuudentunteisiin. Jos olisit kyllin vahva tässä asiassa, epävarmuuden ja alemmuudentunteesi eivät alkaisi soittaa samaa sävelmää miehesi kehumisen kanssa. Nämä kaksi tunnetta saavat sinussa aikaan epäillyksen, olenko minä tosiaan tuollainen? Kun oma kuva itsestäsi ei ole kasvanut terveellä tavalla, peilaat itseäsi välittömästi toisen joko todelliseen tai itse kuvittelemaasi toisen mielipiteeseen itsestäsi. Kun rikkinäiseen minään alkaa sattua, tulee luonnollisena reaktiona vastahyökkäys, jonka oireita tälle palstallekin tuli purkamaan.
Suosittelen sinulle kasvamaan omista epävarmuuden ja alemmuudentunteistasi pois, jolloin sinuun ei vaikuta henkilökohtaisesti jokainen sana minkä joku toinen sinusta sanoo. En kirjoittamallani halua lytätä tai lyödä sinua, vaan kannustaa kasvamaan terveeseen ajatteluun itsestä, ja terveeseen tunne-elämään. Silloin kun sinä olet kasvanut terveellä tavalla vahvaksi ja lujaksi, sinun on helppoa ymmärtää ja käsitellä toisten vajavaisuuksia.