Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että aikuiset käyvät kaveriporukalla alasti sekasaunoissa

Vierailija
30.12.2017 |

Vai onko tämä vain tietynlaisten porukoiden "avoimuus juttu" ? Vai olenko itse vanhanaikainen kun en halua esiintyä kavereideni miesten edessä alasti? Jotenkin vain pisti silmään kun näin kuvan tuttuni palju- ja saunaillasta joissa lillutaan nudena kuin ei täs mitään.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nussimiseksi se aina menee.

Ei ole meidän kaveriporukassa mennyt kellään ikinä. ...Paitsi ehkä jälkikäteen illanvieton jälkeen joillain, jotka olivat kyllä jo pariskunta ennen saunaan astumista.

Vierailija
22/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa kasvatuksella olla isoin osuus:

Jotkut ovat perheen kesken ja myöhemmin kavereiden kesken sekasaunoneet pienestä asti. Tällöin alastomuuteen ei liity mitään esittelynhalua tai mitään seksuaalista, vaan se koetaan normaaliksi tavaksi olla saunassa. Samalla sitä on sitten kasvaessa tottunut näkemään jos minkälaista kroppaa saunassa, niin siinä ei ole enää minkäänlaista jännitystä, ujostelua tai seksuaalista latausta. Alaston ihminen on alasti, koska saunassa ollaan alasti.

Joillain taas on aika pienestä, viimeistään varhaisteininä tehty kotonakin niin, että on miesten/poikien ja naisten/tyttöjen sauna erikseen. Tästä on luonnollisesti seurannut ajatus, että alastomuus vastakkaisen sukupuolen edustajan läsnäollessa on intiimiä, ja kuuluu sitten aikanaan parisuhteeseen, eikä mihinkään muualle. Joillain myös kotona on opetettu joko tietoisesti tai tiedostamatta, että alastomuus on paitsi intiimiä, myös kiusallista ja noloa. Silloin ollaan omasta kropasta todella tietoisia, ja ensimmäinen ajatus sekasaunasta on se, että mitähän muut mun vartalosta ajattelee. Ja toki kun ei ole kasvanut niin, että on nähnyt monenlaisia eri vartaloita ja kumpaakin sukupuolta alasti, niin onhan se ihan eri lailla huomiota herättävää ja kiusallista.

Kumpikaan näistä ei ole väärin tai oikein. Jokainen tavallaan ja oman mukavuusalueensa mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan henkilökohtaisista preferensseistä kiinni. Asialla ei ole mitään tekemistä normaaliuden tai epänormaaliuden kanssa. Epänormaalia olisi vaatia muita osallistumaan tai kieltää muilta osallistuminen saunomiseen.

Vierailija
24/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasaunassa käydään tsekkaamassa kaverin muijan tai boyfriendin värkki päältä päin ennen intiimimpää kanssa käymistä. Mitä järkeä sekasaunoissa muutoin olisi. Jokainen voi käydä pesulla yksinkin.

Vierailija
25/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja olet sinisilmäinen. Nämä itsensä paljastelijat ovat niitä samoja jotka harrastavat ryhmäseksiä, polyamoriaa ja parinvaihtoa. Sinne vain sekaan saunaan että kiimaiset ukot saavat arvioida vartaloasi. Moraalisti täysin rappioituneita ja hukassa itsensä kanssa olevia turmeltuneita ihmisiä.

Vierailija
26/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On normaalia. Siellä ei "esiinnytä" tai "esitellä itseään", kuten jotkut asian ilmaisevat. Helsingissä on muutamassa yleisessä saunassa yhteisvuoroja.

Minun ymmärtääkseni ei ole missään muualla kuin Sompasaunassa. Vai onko niitä muitakin?

Minulla ainakin on sellainen kuva, että ennen niitä oli mutta nykyään kaikissa on omat vuorot miehille ja naisille.

Sompasaunan lisäksi ainakin:

Allas Sea Pool, moderni sauna ja pulikointipaikka.

Sauna Hermanni, vanha kunnon korttelisauna 50-luvulta

Lapinlahden lähteen sauna. Sairaalan vanha sauna.

Kaurilan sauna. Puulämmitteinen, kynttilöin valaistu vanha lapsuuden mieleen tuova pihasauna. Kun löydätte pihaan, ette usko silmiänne.

Käykää tässä järjestyksessä, niin palaatte saunakäynneittäin ajassa taaksepäin. Voitte valita normaalisauna-ajan tai sukupuolierotellun vuoron mielenne mukaan. Verkkosivuilta löydätte hinnat, aukioloajat ja itsellenne sopivat vuorot. 

Hysteerisille varoitus keski-eurooppalaisista kylpylöiden saunamaailmoista. Siellä monissa on tavallisesti vain yhteisvuoroja ja uimapukuiset tirkistelijät eivät vanhene niissä montaa minuuttia.

Vierailija
27/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja olet sinisilmäinen. Nämä itsensä paljastelijat ovat niitä samoja jotka harrastavat ryhmäseksiä, polyamoriaa ja parinvaihtoa. Sinne vain sekaan saunaan että kiimaiset ukot saavat arvioida vartaloasi. Moraalisti täysin rappioituneita ja hukassa itsensä kanssa olevia turmeltuneita ihmisiä.

Mites sitten, jos saunassa on vain naisia, ja joku sattuu olemaan lesbo?

Vierailija
28/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että usein tämä sakki on juuri niitä vähemmän viehättäviä. Harvoin mitään timmissä kunnossa olevia. Itse en harrasta tällaisia, mutta nähnyt paljon juttuja/ohjelmia.

Vierailija
29/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko normaalia että aikuiset käyvät kaveriporukalla alasti sekasaunoissa

Joillekin on ja joillekin ei.

Vierailija
30/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasauna on lupa olla intiimissä tunnelmassa vastakkaisen sukupuolen kanssa. Samalla tavalla kuin tanssi on lupa tulla hyvin lähelle. Totta kai sekasauna kiihottaa, mutta se pyritään pitämään pinnan alla, muuten idea särkyisi.

Vierailija
31/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun harrastus- ja kaveriporukoissani sekasaunominen alasti on ihan normaali juttu. Onneksi se on ollut myös poikaystävieni mielestä ihan normaalia. Alastomuus ei ole minusta lainkaan häpeällistä. En myös todellakaan jaksaisi, jos sekasaunomisesta syntyisi aina jokin vakava parisuhdekeskustelu.

Vierailija
32/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole itse kunkin päätös miten haluaa saunoa, pakkoko siitä on tehdä taas joku epänormaali vs. normaali -debatti.

Itse pidän bikineitä, suurin osa kaveriporukastamme nakuilee. Eikä kukaan sen enempää asiaa mieti. Kaverin kassit ja tissit on samantekeviä.

Vierailija
33/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten, jos saunassa on vain naisia, ja joku sattuu olemaan lesbo?

Noissa on porukoissa on normaalia että naiset kokeilevat lesboilua. Oikealla lesbolla voisi tulla kiusaantunut olo kun naimisissa olevat bissenaiset lähentelevät ja ehdottelevat.

Vierailija
34/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle alastomuus on intiimiä ja yksityistä ja liittyy seksuaalisuuteen. En haluaisi muiden näkevän kroppaani ja arvostelevan sitä mielessään. Olisi todella outoa hengailla alasti miehen kavereiden kanssa saunassa.

Vierailija
35/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että usein tämä sakki on juuri niitä vähemmän viehättäviä. Harvoin mitään timmissä kunnossa olevia. Itse en harrasta tällaisia, mutta nähnyt paljon juttuja/ohjelmia.

Nämä ovat juuri niitä entisiä baariprinsessoja ja nykyisiä pubiruusuja. Ikääntyneitä jännämiehiä jotka ovat lihoneet ja poninhännästä huolimatta hevimiehellä loistaa alkava kalju. Tuolle porukalle on luenteenomaista hillitön hedonismi ja päihteet ovat oleellinen osa elämää mikä noista monella alkaa näkyä jo ulkonäössä kolmikymppisenä.

Vierailija
36/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuoresta saakka toisensa tunteneet pariskuntaporukat tekee tuota ja niille se on normaalia. Aikuisena tutustuneet kaveriporukat...ei ole normaalia.

No kyllä meillä ainakin, kun periaatteessa kolme tunsi toisensa (2m+n) ja minä olin se joka tunsi ainuuna vain mieheni. Loogisinta oli mennä kaikki porukalla saunaan.

Sit mun kaverin kanssa nyt aina ollaan käyty saunassa. Miehet loogisesti tuli mukaan. Miehet eivät niin tuttuja keskenään.

Miusta olis vaan outoa mennä parit keskenään saunaan, jos kotona ei olla ainuastaan kahdestaan.

Vierailija
37/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Ei ole normaalia koska ei ole pakko olla alasti tai "sekasaunoa" alasti. 

Lehdessä taisi olla juttua kuinka jossain yleisessä sekasaunassa oli porukassa kuitenkin niitä tirkistelijöitä ja samoin niitä on aina joka porukassa.

Vierailija
38/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toivoisit, että oma 16-vuotias tyttäresi suhtautuisi, jos tuttu poika pyytäisi bileissä sekasaunaan?

Vierailija kirjoitti:

Poika oli mukava ja hän ei kysynyt mitenkään loukkaavaan tyyliin. Silti oli aivan ilmeistä, että hän olisi vain halunnut nähdä minut alasti. Onko tämä alapeukuttajien mielestä ihan okei?

Vierailija kirjoitti:

Mistä alapeukku? En ainakaan itse lähtenyt kun tuttu poika pyysi bileissä sekasaunaan.

Vierailija kirjoitti:

Kun bileissä poika pyytää tyttöä sekasaunaan, niin kyllä siinä on tietty lataus ja tarkoitus. Ei ole neutraalia ja viatonta ainakaan tässä yhteydessä.

Vierailija
39/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menisin kyllä mä tsekkaisin kaikkien värkit ja olen nainen.

Niin, itselläni tulisi varmaan ainakin kiusaus tehdä sama. Eli juuri tämän takia tuntuisi lievästi ahdistavalta ajatukselta, että poikaystäväni saunoisi vieraiden naisten kanssa. Jos naisilla on kiusaus tsekata miehiä siellä, niin miksei se olisi sama myös toisinpäin? :D Siis en tarkoita että kaikki tekevät sitä, mutta osa varmasti - vahingossa tai tahallaan. 

Vierailija
40/101 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ylipäätänsä miksi pitää olla saunassa alasti, ei missään muussa maassa olla saunassa alasti.

Mä ymmärrän, että saunaan mennään alasti jos siellä olisi tarkoitus harrastaa seksiä. Ystävä pariskunnan kanssa yhdessä saunaan? No problem jos nussitaan. Pelkkää saunomista? Okei pyyhe lantion ympärillä.

Yleiseen saunaan alasti? No problem, kuka teistä miehistä tarjoaa suunsa ja perseensä minulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi