Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai työtarjouksen ulkomailta..

Vierailija
30.12.2017 |

Ollaan naimisissa miehen kanssa ja meillä on alakouluikäiset lapset. Mies on töissä kansainvälisessä firmassa ja hänelle tarjottiin töitä ulkomailta, Saksasta. Minulla on vakituinen työpaikka täällä Suomessa ja lapsetkin ovat jo kouluikäisiä niin en haluaisi nyt muuttaa. Miestä kuitenkin kiinnostaa kovasti ottaa työ vastaan. En tietenkään halua asettua miehen uran "esteeksi". Mietin kuitenkin, että tuleeko ero / erääntyminen melkeinpä väkisin, jos toinen lähtee ulkomaille töihin ja asumaan? Hieman ikävä tilanne, mutta näin ehkä joskus vaan käy. :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

erääntyminen? :O

Vierailija
2/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko etääntyminen? Onko sellainen sana?

1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö kun kerta tuli hyvä mahdollisuus lähteä täältä niin lähtekää koko sakki. Toki aluksi voi olla hankalaa ja uusi kieli pitää oppia, mutta uskoisin, että se vaiva maksaa itsensä takaisin. Itse toivon, että joskus pääsisimme miehen kanssa pois Suomesta. Nyt molemmat luovat vähän uraa Suomessa ja sitten katselemaan rajojen yli.

Vierailija
4/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia nykyään. Moni tuttu ja työkaveri työskentelee ulkomailla. Perhe tai osa siitä mukana koko ajan tai osan aikaa. Itse teen töitä viikolla euroopassa ja viikonloput olen Suomessa. Onko kyseessä muutaman vuoden komennus vai vakipesti. Miehen soppari kannattaa sopia niin että perhe seuraa mukana ja puolison tulot kompensoidaan. Facessa on maakohtaisia expat ryhmiä joissa voi kysellä käytännön vinkkejä.

Vierailija
5/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Tai ei tiiä tosta emännästä :) Itse olen kiertänyt reissutyössä ja komennuksilla maailmalla 20 vuotta. Vaimo ollut töissä Suomessa ja joskut ollut mukanakin jos on joutanut. Pisimmillään on ollut 4 kuukautta kun ei olla nähty naamakkain.

Vierailija
6/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö kun kerta tuli hyvä mahdollisuus lähteä täältä niin lähtekää koko sakki. Toki aluksi voi olla hankalaa ja uusi kieli pitää oppia, mutta uskoisin, että se vaiva maksaa itsensä takaisin. Itse toivon, että joskus pääsisimme miehen kanssa pois Suomesta. Nyt molemmat luovat vähän uraa Suomessa ja sitten katselemaan rajojen yli.

No joskus se miehen ura ulkomailla voi tarkoittaa naisen uran karkeamista . Jos näin, en lähtisi

Vierailija
7/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdette kaikki Saksaan! Lähde mukaan!

Vierailija
8/8 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kokeilemassa asumista Saksassa, jos se on mahdollista. Olisiko sinun esimerkiksi mahdollisuus ottaa töistä virkavapaata, vaikka vuodeksi? Tai tehdä etätyötä ulkomailta käsin? Lapsille tietysti koulupaikka, onkohan Saksassa myös suomenkielisiä kouluja?