Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksinaismoralismi ja ristiriitaiset argumentit (miesten naispuoliset ystävät)

Vierailija
30.12.2017 |

Tällä palstalla puolustetaan miesten ja naisten välistä ystävyyttä sillä että ihmiset ovat yksilöitä, sukupuolella ei ole väliä, sukupuolia ei ole olemassakaan... Sitten toisaalta sanotaan, että naisen kanssa ystävyys on jotenkin helpompaa tai parempaa tai jotain... Täysin ristiriitaista, mutta odottakaas vaan!

Toisessa ketjussa oli kysymys:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3059789/mies-jolla-naispuolinen-ystava-…

"Jos ko. 'ystävä' olisi muuten täysin sama henkilö mutta ruma mies, olisitko silti hänen ystävänsä?"

No tämä kysymys leimautti palstalaisten kaksoisstandardit ilmiliekkeihin kuin rasvapaloa sammuttaisi vedellä!

"Silloinhan kyseessä ei voisi olla täysin sama henkilö.
Vaikka ystävät ovat ainakin minulle ensisijaisesti yksilöitä eivätkä sukupuolensa edustajia, sukupuoli kuitenkin aina vaikuttaa siihen millainen yksilöstä elämänsä aikana muovautuu niin biologian kuin yhteiskunnan sukupuoliroolien ja odotusten kautta.
Esim. jos nyt naispuolinen ystävä olisikin mies, hänen feminiinisiksi miellettyihin luonteenpiirteisiin ym. olisi suhtauduttu läpi elämänsä eri tavalla ja tämä olisi väistämättä vaikuttanut siihen, miten hän niistä itse ajattelee ja tuo niitä esiin."

Eli yhtäkkiä sukupuolella onkin merkitystä.!

Tästä käy ilmi että todellinen motivaatio näihin naispuolisiin ystäviin liittyy olennaisesti heidän sukupuoleensa. Jokainen voi itse miettiä mikä tämä ominaisuus on... Tekopyhää

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoin

Vierailija
82/82 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos ko. 'ystävä' olisi muuten täysin sama henkilö mutta ruma mies, olisitko silti hänen ystävänsä?"

Olen itse nainen, ja minulla on kummankin sukupuolen edustajia ystävinä. Osa hyvännäköisiä ja osa ei. Jokaisen kanssa olen ystävä juuri siksi että pidän heistä sellaisina kuin he ovat. Sukupuoli on vain yksi hyvin monista erilaisista tekijöistä, joista persoona muodostuu, mutta ei kuitenkaan merkityksetön tekijä.

Taannoin kun deittailin, sain ystävältä A ("ruma" mies) erilaisia kommentteja tapailukumppaneista siihen verrattuna, mitä ystävä B kommentoi (hyvännäköinen mies). Kummankin kommentit olivat fiksuja ja hyödyllisiä, mutta ne poikkesivat toisistaan, koska hyvännäköisen miehen näkökulmasta deittailumaailma on aika erilainen verrattuna ruman miehen näkemykseen. Naispuolisten ystävieni kommentit olivat sitten vielä paljon erilaisempia, koska heidän kokemuksensa deittailusta ovat naispuolisten kokemuksia, ja ko. todellisuus on naisille todella erilainen kuin miehille.

Yhdenkään ystäväni sukupuolta ei voisi vaihtaa niin, että hän säilyisi edelleen uskottavana henkilönä, joten en pysty kuvittelemaan haluaisinko olla sellaisen esimerkkihahmon ystävä. Tästä ei kuitenkaan seuraa, että ystävyyteni miespuolisiin ihmisiin johtuisi ensisijaisesti juuri heidän sukupuolestaan, tai että siinä olisi automaattisesti seksuaalista kiinnostusta mukana.

Voin ihan avoimesti myöntää, että osaa miespuolisista ystävistäni, ja lisäksi yhtä naispuolista, olen joskus pitänyt seksuaalisestikin kiinnostavina. Tämä ei kuitenkaan ole ystävyydessämme minkäänlainen kantava voima, vaan ystävyys muodostuu lojaaliudesta, toisen kunnioittamisesta jne. Nämä olennaisesti ystävyyteen kuuluvat piirteet estävät minua ja ystäviäni pyrkimästä hyötymään toisistamme seksuaalisesti, silloinkin kun kiinnostuksen kehittymiseen olisi lähtökohdat olemassa. En koskaan ystävystyisi ihmisen kanssa, joka ei tähän ystävyyden peruslähtökohtaan kykene mukautumaan sataprosenttisesti.

Yksi parhaista ystävistäni on ex-mieheni. Onnistuimme eroamaan toisiamme kunnioittaen juuri siksi, että ystävyys välillämme on niin vahva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla