Työtön! Oletko ajan tuhluri? Älä anna päivien vaan kulua. Lue ammattilaisen ohje
Olen huomannut työssäni ammattilaisena, että moni työtön tuhlaa aikaa. Aika on ainoa resurssi, jota olemme kaikki saaneet yhtä paljon. Niin rikkaan kuin köyhän päivä on 24 tuntia. Miksi sitten rikas on rikas ja työtön on köyhä?
Asia on pohjimmiltaan yksinkertainen. Rikas ajattelee joka hetki mahdollisuutta kartuttaa omaisuuttaan vielä lisää. Työtön saattaa vain voivotella kohtaloaan ja pelkää aktivoimistoimia. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
Ohjeeni työttömille ammattilaisena on: ottakaa rikkaista mallia. Ajatelkaa joka hetki mahdollisuutta työllistyä. Taistelkaa. Älkää säälikö itseänne. Nouskaa aikaisin aamulla ja katsokaa muita ennen mol.fi.
Noudattamalla näitä ammattilaisen ohjeita te voitatte. Teille syntyy palava halu olla voittaja. Pian teidät palkitaan.
Jo-Li
Kommentit (6)
Aika kannattaa käyttää hyvin työttömänäkin. Molin sivujen katsomiseen ja työllistymisen ajattelemiseen ei kannata käyttää koko päivää, koska siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä.
Tässä on jo neljättä päivää vaivannut todella löysät ulosteet tai oikeastaan ehkäpä jo ripuli olisi oikea termi.
Outoa tässä on se, että aamuisin kun herään, niin pitää juosta vessaan ja suoli tyhjenee todella ärhäkästi miltei kerralla. Aamuisin vessassa tarvitsee rampata noin 2-4 kertaa. Ja tämän ripuloinnin jälkeen joskus tulee melko heikko olo.
Kuitenkin kun suoli on jo ihan täysin tyhjä, niin pystyn kuitenkin syömään ja juomaan ihan normaalisti, eikä vatsa tunnu siihen reakoivan mitenkaan huonosti, mutta kuitenkin sitten päivän mittaan ei tarvitse käydä lainkaan vessassa, vaan sitten taas seuraavana aamuna ja kaikki sitten tyhjeneekin taas ripulina ulos.
Olisiko mitään konsteja miten tämän vaivan voisi saada jotenkin kuriin? Olisi melko kiusallista jos tämä vaiva ehtisi jatkua ensi viikkoon saakka, kun työtkin alkaisi silloin, enkä todellakaan haluaisi mahdollisesti myöhästyä ripulin takia tai sitten siellä töissä käyttää aikaana vessassa ramppailuun.
"Älä anna päivien vaan kulua." Minä olen kokopäivätyössä ja minulle tapahtuu juuri tuo. Päivät toistuvat täsmälleen samanlaisina, mikään ei muutu, mitään uutta ei tapahdu, mitään uutta ei jaksa edes alkaa kehittää, koska työ vie kaiken ajan ja energian. En todellakaan tunne itseäni miksikään voittajaksi.
'Tuhlaajista' olen kyllä kuullut puhuttavan ja olen kuullut sanan 'kuhnuri'(mehiläinen) myös, mutta sinä sitä innovatiivisuudessasi yhdistitkin nuo kaksi !
Kuhnurit muuten eivät tuhlaa mitään pesän varantoja vaan antavat työpanoksensa sen ja kuningattaren eteen ja stten kuolevat pois pesän edustalle.
Eli ihan synkassa tuo nyt ei kuitenkaan koulun biologian tunneilla mehiläisten elämästä opitun kanssa tuo ei ihan ollut ajatukseltaan, eikä koulun äidinkielen tunneilla opitun kanssa myöskään, mutta ehkä sinä aikanasi ns. 'skippasitkin' noilta molemmilta tunneilta luodaksesi omat ajatuksesi niistä ?
Vierailija kirjoitti:
'Tuhlaajista' olen kyllä kuullut puhuttavan ja olen kuullut sanan 'kuhnuri'(mehiläinen) myös, mutta sinä sitä innovatiivisuudessasi yhdistitkin nuo kaksi !
Kuhnurit muuten eivät tuhlaa mitään pesän varantoja vaan antavat työpanoksensa sen ja kuningattaren eteen ja stten kuolevat pois pesän edustalle.
Eli ihan synkassa tuo nyt ei kuitenkaan koulun biologian tunneilla mehiläisten elämästä opitun kanssa tuo ei ihan ollut ajatukseltaan, eikä koulun äidinkielen tunneilla opitun kanssa myöskään, mutta ehkä sinä aikanasi ns. 'skippasitkin' noilta molemmilta tunneilta luodaksesi omat ajatuksesi niistä ?
Tämä kommentoija on hyvin epäluova ja varmasti rasittava myös todellisessa elämässä.
Niinhän minä olet tehnytkin, mutta eipä vaan ole sitä palkintoa näkynyt. Ikääni en voi muuttaa nuoremmaksi. Kaikki muut asiast minulla on kunnossa.