Keta teille uskottelee, etta paikat " piukentuvat" synnytyksen jalkeen? Ei ne ennalleen palaa koskaan, valitettava tosiasia. Ja hyvin monen synnyttaneen naisen (joiden kanssa olen
Kommentit (13)
Vielä kerran: on olemassa mittari jolla voi mitata lantiopohjan lihasten voimakkuutta. Laitteessa on sauva tai sellainen pitkulainen osa joka työnnetään emättimeen naisen ollessa selinmakuulla. Kun laite on paikallaan, nainen puristaa pimppilihaksilla ja mittari näyttää lukeman joka kertoo millainen puristusvoima lihaksilla on.
Kenenkään tepon tai gynekologi-kaverin juttuihin ei kukaan normaali nainen usko.
Vierailija:
Vielä kerran: on olemassa mittari jolla voi mitata lantiopohjan lihasten voimakkuutta. Laitteessa on sauva tai sellainen pitkulainen osa joka työnnetään emättimeen naisen ollessa selinmakuulla. Kun laite on paikallaan, nainen puristaa pimppilihaksilla ja mittari näyttää lukeman joka kertoo millainen puristusvoima lihaksilla on.Kenenkään tepon tai gynekologi-kaverin juttuihin ei kukaan normaali nainen usko.
Ite jouduin tutustumaan tohon ekan synnytyksen jälkitarkastuksessa. 3 kerta piti puristaa pimpsalla ja lukemien keskiarvosta määriteltiin onko lantionpohjalihakset ok. Mulle tuli joka kerta semmoset lukemat, että terkka sanoi, että ei ole kenenkään nähnyt sellaisia tehneen. Lihaksia olin harjoitellut koko aikuisikäni, ja harjoitan edelleen. Nyt 2 synnytystä takana, odotin mielenkiinnolla toisen synnytyksen jälkitarkastuksessa tota mittausta, mutta ei tehty :(
Riekalemagneetti-Tapsan kannattais opetella edes kirjoittamaan :)
synnytys väljentää sopivasti. Ja herkistää paikat niin että orkut on... NAM =)
Olen kylläkin harjoitellut (geisha-kuulien avulla) ahkerasti niitä alalihaksia.. Myös sellainen lihaksilla puristelu onnistuu nykyään rakastelussakin. Mies kutsuu " lypsy-pimpsaksi" !
Tietysti repesin synnytyksessä, kun kätilö tupeksi sen veitsensä kans, eikä kerennyt tehdä viiltoa. :/
Minusta kuitenkin synnytys " kuuluu" naisen elämään ja siitä on tiettyjä seurauksia. Onko se vähän väljempi sitten paha asia, en usko. Mutta gynekologi-ystävättäreni kanssa juteltuani on näkökantani tähän väljentymiseen vain vahvistunut. Toki lantiopohjalihasten harjoittamisella saa paljon aikaan, mutta kyllä se emätin synnytyksessä löystyy aika tavalla. Kudokset venyvät niin äärirajoilleen ja ylikin, että eivät pysty enää täysin korjautumaan.
Mutta toisaalta, tarviiko sitä nyt mikään teinityttö ollakaan aikuisena?
Mitä väliä sillä kudosten tilalla ja tolalla loppujen lopuksi on, jos lihakset on huippukunnossa ja niillä pystyy puristelemaan seksin aikana ja pidättyskyky on kunnossa jne? Oisko nyt kuitenkin niin, että SINÄ et ole jaksanut lihaksiasi jumppailla, ja siksi sinua niin suuresti huvittaa se, että jotkut muut kokevat alapäänsä vain parantuneen synnytyksen jälkeisen treenailun ansiosta?
Vierailija:
Minusta kuitenkin synnytys " kuuluu" naisen elämään ja siitä on tiettyjä seurauksia. Onko se vähän väljempi sitten paha asia, en usko. Mutta gynekologi-ystävättäreni kanssa juteltuani on näkökantani tähän väljentymiseen vain vahvistunut. Toki lantiopohjalihasten harjoittamisella saa paljon aikaan, mutta kyllä se emätin synnytyksessä löystyy aika tavalla. Kudokset venyvät niin äärirajoilleen ja ylikin, että eivät pysty enää täysin korjautumaan.Mutta toisaalta, tarviiko sitä nyt mikään teinityttö ollakaan aikuisena?
Miehelläni minun mielestäni vehje sellaista medium/korkeintaan vähän keskitasoa isompi, jos näin nyt voi sanoa.
Yhdyntä teki välillä kipeää jo ennen lapsia. Entäpä nyt!
Molemmat lapset on sektoitu minusta riippumattomista syistä (hätä-/kiireellisiä tilanteita) eli alatiesynnytystä ei tullut valitettavasti koettua.
Nyt toisen lapsen jälkeen mies on ihan innoissaan, kun on niin " piukat paikat" . Minä taas olen ihan kauhuissani. Miehen penis tuntuu suuremmalta kuin koskaan ja hän saa olla tosi varovainen kun minuun tahtoo sattua joka kerta kun työntö menee vähänkään liian syvälle. Ja kuivista limakalvoista EI sitten ole kysymys - asian olemme liukasteilla hoitaneet.
Ei ole kyllä kiva näinkään päin. Mites teillä muilla sektoiduilla naisilla - millaisia kokemuksia alapään " tilanteesta" *nolona ja hämmennyksissä*?
Jos ette tiukentumista/ennallaan pysymistä usko, niin ei se uskon asia olekaan. Kateelliset ja väljäpilluiset ei usko.
ni sit väljentyy, eihän se yllätyksenä tule. Joskus joutuu vaan tinkimään jostain toisen hyvän asian eli lapsien takia. En nyt ymmärrä mitä järkee tästäkin aiheesta on meuhkata. Jolla on kamala paniikki väljentymisestä, ni voi jumpata ym. mutta asiaanhan se kuuluu niinkuin raskausarvet ja tissien veltostuminen imetyksen jälkeen. Ei pidä olla niin pinnallinen. Mullakin on yksi kaveri joka sanoo, ettei suostu synnyttämään alakautta, ettei vaan paikat väljene, eikä imetäkään ettei tissit (olemattomat vielä) veltostu, musta se on aika lapsellista, mut olkoon sit joku muu toista mieltä.