Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla 50+ ikäisillä jo lukulasit tai monitehot?

Vierailija
29.12.2017 |

Itse kohta 51 ja vielä pärjään ilman. Lääkärin mukaan katson toisella kauas ja toisella lähelle.
Inhoan silmälaseja 😏

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. 51v ikää.

Vierailija
2/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulasit on :) kauaksi näen hyvin. N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46v ja olen ollut likinäköinen 17 vuotiaasta asti. Viimevuosina ikänökö on tehnyt sen että en näe enää lukea kaukolasit päässä, vaan joudun ottamaan lasit pois. Kaukonäkö tosiaan tuntuu vähän korjaantuvan kaiken aikaa. Pääsisiköhän tässä vielä vanhoilla päivillä eroon laseista.

Vierailija
4/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko hankkia lukulasit jo vähän yli nelikymppisenä.

Vierailija
5/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin kaukolasit, joita aika harvoin käytän. Lähelle näen hyvin, töissäkään en tarvitse laseja.

Kun on likinäköinen, niin ikänäkö ikäänkuin korjaa sitä.

Täytän kohta 58.

Vierailija
6/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuuskymppinen ens vuonna. Lasit ollut lapsesta asti, likinäköinen.  Moniteholasit käytössä, mutta luen ilman laseja, lasien kanssa en näe lukea.

Vierailija
7/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaverille lukulasit 47 vuotiaana ja hiukan kova paikka huomata ikääntyminen ja lasit sitten jatkuvasti hukassa.

Vierailija
8/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänäkö alkaa aika tarkkaan lähes kaikilla 45 vuotiaana.

Vierailija
9/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikänäkö alkaa aika tarkkaan lähes kaikilla 45 vuotiaana.

Kun ei arvosteta aitoa ruokaa, syödään margariinia voin sijaan.

Voi vaikuttaa näköön.

Vierailija
10/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laseja, vaikka olisin kuulemma tarvinnut hajataiton vuoksi jo 10 vuotta sitten.

Näen vielä lukea kännykkäni näytön esim. mutta pakkausten pienet präntit vaatisivat jo jonkinlaiset lukulasit.

47v.

Vierailija
11/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulasit minulla oli jo opiskeluaikana, hajataittokorjaus vähensi lukemisen aiheuttamaa päänsärkyä. En enää tarvitse lukea yhtä paljon, joten en ole vuosikymmeniin käyttänyt.

Kaukolasit hankin, jotta näkisin tarkasti esim elokuvissa tai ajaessa pienitekstisemmät tienviitat tai Prisman pitkien hyllyjen keskellä olevat alennuskyltit. Tavallisessa arjessa ja huone-etäisyyksillä en tarvitse.

Pientä ja tarkkaa en näe ilman suurentavaa. Täitä kammatessa +2 ”tiimarilasit” olivat kätevät jo kymmenkunta vuotta sitten, ja korujen korjaamiseen tarvitsen suurennuslasin.

Vierailija
12/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin hankkimaan ekat lukulasit 43-vuotiaana, ja nyt 57-vuotiaana lasien vahvuus on jo +5 (sama, mikä mun yhdellä lapsella on ollut 3-vuotiaasta asti). Monitehot sain 47-vuotiaana, ja kauaskin on linsseissä plussaa, mutta vähemmän kuin lähelle. Mun 66-vuotialla ystävällä ei ole laseja vielä ollenkaan. En inhoa silmälaseja yhtään, vaan minusta ne ovat todella hyvät olla olemassa, sillä ilman niitä olisi aika onnetonta näkeminen.

Vierailija
13/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monitehot ja oon 37v :)

Vierailija
14/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun söpöllä ja sexyllä ihastuksellani on lukulasit. Hän on 50+ nainen. Nam.

Vierailija
15/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54-vuotias, ei mitään laseja.

Vierailija
16/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei o. 49 ikää, olis pitäny jo pari vuotta sitten varmaan hankkia, mutta ei ole koskaan liikaa rahaa.

Likinäköisenä teen kaikki täsmähommat joka tapauksessa ilman rillejä.

Vierailija
17/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukulasit on nyt pakko ollut hyväksyä. Monitehoja pitäis varmaan kohta harkita, mutta kun ne on niin kalliita. Mistä olette ostaneet suht edullisesti?

Vierailija
18/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58-v. Siskollani ja hänen miehellään oli lasit jo ihan nuoresta saakka, niiden vahvuuksista en tiedä. Itse pärjäsin 47-vuotiaaksi ilman laseja, mutta sitten tarvitsinkin jo lukulasit ja varsin pian monitehot. Onneksi vahvuuksia ei sen jälkeen ole tarvinnut lisätä. Miesystäväni on 71-v, eikä hän tarvitse mitään laseja.

Vierailija
19/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää voita, niin näkö paranee.  Ei ole vitsi.

Vierailija
20/22 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukulasit on nyt pakko ollut hyväksyä. Monitehoja pitäis varmaan kohta harkita, mutta kun ne on niin kalliita. Mistä olette ostaneet suht edullisesti?

Likinäön takia lasit olleet 11-vuotiaasta, monitehot nelikymppisestä. Parin vuoden välein olen joutunut niitä uusimaan ikänäön lisääntymisen takia, sen sijaan miinukset on tulleet reilusti alaspäin. Tätä edelliset lasit erehdyin ostamaan halpaketjusta. Alusta asti olin niihin tyytymätön, toinen linssi piti vaihtaa kun en sillä nähnyt ja lukualue oli jotenkin onnettoman kapea. Tietokoneen näyttöä oli hankala katsella ja päätä sai käännellä, jos halusi nähdä myös reuna-alueille. Nykyisiin laseihin laitoin enemmän rahaa ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Se ärsyttää, että vaikka mulla on monen vuosikymmenen kokemus silmälaseista, eri linssien vertailu on hirveän hankalaa. Linssistä ei päälle päin näe millaista optiikka on eikä ominaisuuksien vertailu ole mitenkään helppoa. Nyt optikkoliikkeissä markkinoidaan sinistä valoa suodattavia linssejä, vaikka niiden tehosta ei ole minkäänlaista näyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän