Top 10 helsingin pahamaineisimmat kaupunginosat
Valitse ainakin 10 kaupunginosia mikä ovat sinun mielestä pahamaineisimmat 1 on pahin ja 10 parhain mutta paha
Kommentit (24)
Sörkkä, Kampin narinkkatori, Itis, Kontula, Mellunmäki, Vuosaari, Herttoniemi, Malmi, Pukinmäki ja Tapuli.
En osaa kyllä järjestykseen laittaa.
Vesala, Jakomäki, Kontula, Malminkartano, Kannelmäen vuokrapuoli, Maunula, Meri-Rastila, Tapulikaupunki, Pukinmäki, osa Malmia
Siinä ehkä järjestyksessä
1. Kontula
2. Jakomäki
3. Malmi
4. Mellunmäki
5. Sörnainen
6. Vuosaari
7. Itäkeskus
8. Tapulikaupunki
9. Puistola
10. Pihlajamäki
Vuosaari, Kalasatama, Jätkäsaari, Ruoholahti, Kallio, Tapulinkaupunki
Vierailija kirjoitti:
Vesala, Jakomäki, Kontula, Malminkartano, Kannelmäen vuokrapuoli, Maunula, Meri-Rastila, Tapulikaupunki, Pukinmäki, osa Malmia
Siinä ehkä järjestyksessä
Itsehän asut siinä Kannelmäen ei-vuokrapuolella.
Rastila, Kontula, Jakomäki, Tapulikaupunki, Malmi, Malminkartano, Vesala, Itis, Kannelmäki, Sörnäinen
Vierailija kirjoitti:
1. Kontula
2. Jakomäki
3. Malmi
4. Mellunmäki
5. Sörnainen
6. Vuosaari
7. Itäkeskus
8. Tapulikaupunki
9. Puistola
10. Pihlajamäki
Miksi Puistola? Siitä kuulee harvoin mitään ikävää.
Kaivopuisto, Ullanlinna, Katajanokka, Kruununhaka, Kaartinkaupunki, Vanhakaupunki, Suomenlinna, Eira, Talosaari, Vartiosaari
Malmin asemaseutu
Itäkeskus, etenkin Puotinharjun alue
Mellunmäki
Kontula
Vuosaaren vuokrakasarmialue
Tapulikaupunki
Siilitien metroasemaseutu
Herttoniemen metroasemaseutu
Moni paikka on levoton, jos siellä on juna- tai metroasema alepoineen. Ei tarvitse kuitenkaan kovin kauas siirtyä, että meininki muuttuu tyystin. Puistola, vanha Herttoniemi ja Vuosaaren omakotitaloalue ovat melko idyllisiä ja rauhallisia.
Itä-Helsingin lähiöt
Itis
Kontula
Vesala
Mellunmäki
Merirastila
Puistola on kiva ja rauhallinen.
Yleensäkin kaikki asemien seudut, metroasemat, vuokrakasarmialueet on
Ikäviäpaikkoja.
Malmillakaan ei tarvitse kovin kauas asemalta mennä ja on kivoja uusia kerrostaloja ja paljon omakotitaloja. Itse asema varsinkin se vanha puoli on ikävä.
TOP10? Onko siinä pikkukaupungissa edes niin paljoa kaupunginosia?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on 60 kaupunginosaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai siellä landella on nykyään nettiyhteyskin ja jopa opittu lukemaan ja kirjoittamaankin. Kehitystä!
1. Kallio, Hesari/Kurvi -olen nähnyt avointa piikittämistä ja huumekauppaa, tappelemista, yms.
2. Ydinkeskusta; tämä on aika ykköspaikka kaikenlaiselle häslingille, tunneli ja öinen Kaivopuisto sekä Elielin aukio (etenkin natsien jälkeen).
3. Vaasankatu-Aleksis Kiven -katu ja lähiseutu, oli villiä menoa silloin kun seksikauppa rehotti kadulla.
4. Puistola, Tapulikaupunki; tulee mieleen ne ysärin rajut moottoripyöräjengisodat.
5. Kamppi; viikonloppuiltaisin levotonta, tulee mieleen seksiä myyvät teinit ja se karmea polttomurha.
6. Konala, Pitsku; olin töissä siellä, ja työn luonne sellainen että näin kaikenlaista.
7. Kontula; ostarin alue iltaisin voi olla rauhaton.
8. Itis, Tallinnanaukio, joskus rauhaton, spurguja.
9. Hakaniemi, torin alueella oli ennen levotonta, paljon spurguja, nykyään vähemmän.
10. Herttoniemen metron alue on viikonloppuiltaisin vähän sellaista ikävää myös.
Mitään noista alueista en välttele kuitenkaan, eli suhteellisen iisiä verratuna muun maailman menoon.
Itse en tykkää keskustan alueesta ollenkaan. Asun itse rauhallisemmalla alueella lähellä metroa, ja välttelen rautatientorin ja kampin aluetta. Nykyään näin nuorena naisena on jotenkin tosi ahdistavaa kävellä rautatieasemalla illempana, kun saa niin paljon erinäköisten -ja väristen miespuolisten mulkoilua.
Jakomäki on huomattavasti mainettaan parempi alue.
Kannelmäessä se Sitratorin puoli on jotain aivan järkyttävää. Pahimpia alueita Helsingissä. Onneksi radan ylitys on ihan liikaa alueen asukeille.
Pihlajamäki. Ostarilla on porukkaa riehumadda säällä, kuin säällä.
Mellunmäki. Jos tunnet olosi epämukavaksi Mellunmäen bussiasemalla, älä ikinä mene Mellunmäen metroaseman toiseen päähän.
Nämä kolme paikkaa ovat ehdottomasti Helsingin pahimmat alueet mielestäni. Olen aiemmin työskennellyt kaupan alan keikkatyöntekijänä pitkin pk-seutua, joten olen nähnyt aika monenlaisia paikkoja.
Muita pahamaineisia alueita on Kontulan metroaseman liepeet, Itäkeskus ja Malminkartano. Jos ylipäätään ei pidä levottomuudet ja rähinöistä lähistöllä välttäisin myös keskustaa ja Kalliota. Ruusulankadun Töölössä kiertäisin myös kaukaa.
lkjljijn kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Kontula
2. Jakomäki
3. Malmi
4. Mellunmäki
5. Sörnainen
6. Vuosaari
7. Itäkeskus
8. Tapulikaupunki
9. Puistola
10. PihlajamäkiMiksi Puistola? Siitä kuulee harvoin mitään ikävää.
Siinä on sotkettu Tapulikaupunki osaksi Puistolaa vaikka Tapuli on mainittu listassa erikseenkin. Puistola on rauhallista omakotialuetta. Ei siellä tapahdu mitään.
Tiettyjä ongelmien hotspotteja Helsingistä löytyy useita ja ne saattavat leimata koko kaupunginosaa. Esimerkiksi Vuosaaren Meri-Rastila ja Kallahti ovat ulkomaanmuuttovoittoisia levottomia seutuja mutta muualla Vuosaaressa on hiljaisia omakotialueita.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää keskustan alueesta ollenkaan. Asun itse rauhallisemmalla alueella lähellä metroa, ja välttelen rautatientorin ja kampin aluetta. Nykyään näin nuorena naisena on jotenkin tosi ahdistavaa kävellä rautatieasemalla illempana, kun saa niin paljon erinäköisten -ja väristen miespuolisten mulkoilua.
Rautatieasema on tosiaan nykyisin epämiellyttävä ja pelottava paikka m*muäijälaumojen takia. Samoin Malmin aseman käytävässä niitä notkuu kaiket illat.
Ydinkeskusta, Kulosaari, Lauttasaari ja sen jälkeen muut saaripäätteiset kaupunginosat Siltasaarta lukuun ottamatta.