Tulin jouluna kaapista ja vanhemmat pettyivät, eivät anna anteeksi
Olen nainen ja seurustellut naisen kanssa nyt kolmatta vuotta. Vanhemmilleni olen kertonut meidän olevan vain kämppiksiä (ja se on ymmärrettävää koska asumme pk-seudulla ja opiskelemme molemmat).
Nyt jouluna menin vanhemmilleni pariksi päiväksi ja kerroin heille että kämppikseni onkin avopuolisoni, kerroin siis kolmenkesken enkä dramaattisesti missään suvun joulupöydässä. Olemme yleensä olleet äidin kanssa tosi läheisiä, mutta nyt sellainen pettymys paistaa hänestä koko ajan :( Isäni taas suuttui, ensin selkeästi siitä etten olekaan hetero ja sitten pyörsi suuttumuksensa aiheutuneen siitä että olen valehdellut heille. Pelkään etten ikinä saa ”anteeksi” että homoseksuaalisuuttani.
Eipä tässä kai mitään voi, muuta kuin avautua vauvapalstalla.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että ap on vaistonnut, että vanhemmat eivät välttämättä hyväksy homoseksuaalisuutta. Siksi ei ole kertonut ennen, kun parisuhde on tuntunut kestävältä.
Hienoa, että ap uskalsi vihdoin kertoa vanhemmilleen. Nyt he sulattelevat uutista aikansa ja oppivat tätä kautta uutta itsestään ja maailmasta. Tilanne on uusi, mutta rakkaus omaa lasta kohtaan voittaa ja tyttären lesboudesta tulee hiljalleen heillekin ihan tavallinen asia.
Nyt kun toit tuon esille, niin tottahan se on. Kotona puhuttu kuitenkin homojen tuputtamisesta ja heitetty homofobisia vitsejä ”ihan läpällä vaan”, kyllä siitä on tullut olo etten halua vanhemmilleni kertoa. -AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanoit? Eikö kämppis tieto riittänyt? Miksi vanhemmille pitää tuoda ilmi että teillä on naisten välistä seksiä? Ei he halua kuvitella sitä mielessään.
Kuvitteletko lapsesi ja hänen kumppanisi seksiä, jos parisuhde on heterosuhde? Jos vanhempani miettivät minun ja puolisoni välistä seksiä, se on heidän pulmansa. En voisi kuvitellakaan että isoin ongelma voi olla seksin muoto. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sanoit? Eikö kämppis tieto riittänyt? Miksi vanhemmille pitää tuoda ilmi että teillä on naisten välistä seksiä? Ei he halua kuvitella sitä mielessään.
Kuvitteletko lapsesi ja hänen kumppanisi seksiä, jos parisuhde on heterosuhde? Jos vanhempani miettivät minun ja puolisoni välistä seksiä, se on heidän pulmansa. En voisi kuvitellakaan että isoin ongelma voi olla seksin muoto. -AP
Minkä kuvittelet olevan isoin ongelma? Itse olet pohtinut asiaa vuosikausia, sitten vanhempien pitäisi olla asian kanssa sujut heti, miksi?
Homoseksuaalisuus vrt. heteroseksuaalisuus, termistö pyörii vahvasti seksuaalisen suuntautumisen ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kuvittelet olevan isoin ongelma? Itse olet pohtinut asiaa vuosikausia, sitten vanhempien pitäisi olla asian kanssa sujut heti, miksi?
Homoseksuaalisuus vrt. heteroseksuaalisuus, termistö pyörii vahvasti seksuaalisen suuntautumisen ympärillä.
En tuonut vanhemmilleni ilmi että meillä on naisten välistä seksiä, vaan naisten välinen parisuhde. -AP
Kaikki normaalit eivät koskaan hyväksy pervoutta.
Mikä siinä on ihmiset, että kun joku kertoo löytäneensä toista sukupuolta olevan puolison, ajatellaan elämänkumppanutta, mutta kun joku kertoo löytäneensä samaa sukupuolta olevan puolison ajatellaan heti heidän välistään seksiä? Jos tyttö toisi poikaystävänsä näytille, ei ensimmäinen ajatus olisi kenelläkään, miten he seksinsä harrastavat kun taas tässäkin ketjussa on monessa kommentissa tuotu tuo seksi tapetille, vaikka siitä ei edes ole ollut kyse...
-hetero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuus vrt. heteroseksuaalisuus, termistö pyörii vahvasti seksuaalisen suuntautumisen ympärillä.En tuonut vanhemmilleni ilmi että meillä on naisten välistä seksiä, vaan naisten välinen parisuhde. -AP
Työkaverini halusi tuoda koko työryhmälle tiedoksi, että hänellä on naisten välinen parisuhde. En ymmärrä miksi, ei liittynyt millään tavoin työntekoon.
Aika normaali reaktio varmaan. Pettymys ja suuttumus. Viimeiset 20 vuotta ovat vanhemmat mielessään rakentaneet sinun elämääsi erilaisissa skenaarioissa ja nyt se kaikki pyyhkäistiin kertaheitolla pois. Mutta kuvailemastasi päätellen vanhempasi ovat ihan tavallisia ihmisiä ja hetken mutusteltuaan asiaa tottuvat siihen ja kaikki on taas kuin ennenkin. Vähän oudompaa olisi, jos vanhemmat pitäisivät sitä lähtökohtaisesti hyvänä asiana.
Seksi siitä nyt ensin kaikille tulee mieleen, halusit sitä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaalisuus vrt. heteroseksuaalisuus, termistö pyörii vahvasti seksuaalisen suuntautumisen ympärillä.En tuonut vanhemmilleni ilmi että meillä on naisten välistä seksiä, vaan naisten välinen parisuhde. -AP
Työkaverini halusi tuoda koko työryhmälle tiedoksi, että hänellä on naisten välinen parisuhde. En ymmärrä miksi, ei liittynyt millään tavoin työntekoon.
Ok? Miten tuo nyt tähän liittyi? Työkaverisi ja työryhmänne suhde on varmaan erilainen kuin minun ja vanhempieni. En minäkään ole töissä kertonut parisuhdetilanteestani. En oleta että ketään edes kiinnostaa.