Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kenelläkään oikeasti vahvoja lääkkeitä hirveisiin kuukautiskipuihin? Miten saitte ne? :'(

Vierailija
29.12.2017 |

En kestä tätä. Minun kuukautiskipuni ovat aivan karmeat. Olen käynyt monesti lääkärissä asiasta. Aina vaan Buranaa ja Panadolia suositellaan. Sama kuin ottaisi Kalkkitabletteja kipuun! No viimeisimmäksi sain Mirenaxia kipulääkkeeksi kuukautiskipuihin. Luulin jo saaneeni avun, mutta ei nämäkään auta mitään. :'( Taas on hirveät kivut päällä.

Neuvokaa nyt hyvät naiset, joilla on myös kivuliaat kuukautiset, että mitkä lääkkeet teillä niihin auttaa ja miten saitte ne? Onko pakko mennä maksaamaan itsensä kipeäksi yksityiselle puolelle? Sen tulen vielä tekemään jos on pakko. En kestä näitä tuskia.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä vastauksia. Itse sain mukaani jollain aiheeseen liittymättömällä lääkärikerralla (julkinen) kun mainitsin että minulla on kipuja. Kyseessä siis nopea vaikutteiset särkylääkkeet, kaivan pakkauksen esiin... eli Voltaren Rapid 50mg. Eikä minulla siis mitään tutkimuksia ole tehty ja hyvin on toimineet.

Vierailija
22/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, 20 jatkaa, että tarpeen on tramal viitenä päivänä kuukaudessa.

Ne kerrat, kun oon joutunut ensiapuun kivusta, eivät jättäneet mitään epäilyksiä ammattilaisillekaan. Eli ei kyseenalaistettu, että sattuuko ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä magnesium päiviä ennen vatsaongelmia, puolikas tabletti - ainakin jos saan menemään alas. Lääkkeenä Litalgin, vaikkei ole täydellinen. Jos sitä ei ole apteekissa eli on lopussa, niin Buscopan kuulemma. Burana lisänä. Harmi ettei suomessa ole Euroopan lääkevalikoimaa, liekö monopolin vuoksi. Ohjeet ja annostukset kannattaa lukea. Litalginissa on tiettyjä ongelmia, mutta parempi kuin ei mitään. 

Vierailija
24/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut välillä käytössä minipillerit, koska omaan migreenitaipumuksen. Ne eivät ole auttaneet kipuihin. Tällä hetkellä en käytä mitään hormooniehkäisyä. Minulla ei ole mitään muita endon oireita. Kuukautisissakaan ei ole muita ongelmia kuin nämä hirveät kivut.

ap

Migreenitaipumuksen omaavien ei pitäisi käyttää hormoneja lainkaan, ne aiheuttavat migreeniä ja ovat terveydelle vaarallisia - se lukee ohjeissa ja muualla. Muillekaan en suosittele, vaikka jokainen valitsee itse.

Vierailija
25/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin ajan lääkäriin menkkojen ollessa pahimmillaan. Vahingossa täysin tosin, olin aika nuori vielä ja menkat yllätti. Lääkäri huomas etten oikeesti liiotellu menkkojen hirveyttä kun 20min ajan aikana jouduin kerran poistumaan oksentamaan ja lopuksi kun nousin penkistä oli tunti sitten vaihdettu max yöside+ tamppooni pettäny jo.

Sainpahan kunnon mömmöt ja vanhempana helpotti.

Vierailija
26/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa jos jollain on vinkkiä. Sen tiedän, että parasetamolit ainakin ovat ihan turhia. Ibuprofeiinissa on jotain ainetta, joka vaikuttaa kuulemma juuri sinne minne pitääkin ja sitä ei parasetamolissa ole. Sinnittelen 800 mg:lla 2-3 krt pvässä ja yritän olla liikkumatta, koska se laukaisee sen supistelun. (Mikä on helppoa, sillä menkoissa olen aina migreenissä. Eli varsinainen unelmien nainen 3-4 päivänä kuussa.)

Vierailija
27/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa msm-jauheen säännöllinen syöminen ja kohtauksessa piikkimatolla makaaminen suoraan paljaalla alavatsalla.

Vierailija
28/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdolliset lääkkeet kokeiltu, mitä lääkäri suostunut määräämään. Nyt uusimpana käytössä ollut targiniq, eikä auta ollenkaan. Panacod oli edes hieman parempi.

Vierailija
29/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on nimenomaan määrätty Miranax migreenin hoitoon, outoa jos ei olisi soveltuva. Ja kohtalaisen moni eri lääkäri on sen reseptin ehtinyt uusia tässä 20 vuoden aikana, kai niistä edes joku olisi kiinnittänyt asiaan huomiota, jos olisi joku oikea vaara.

Vierailija
30/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa aivan järkyttävät kuukautiskivut ollut alusta lähtien, vaikka e-pillereitäkin olen käyttänyt kohta jo 10 vuotta.. kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana, ja olivat alusta lähtien ihan hirveät; kestivät viikon, oksensin aina, muutamaan otteeseen pyörryin, olin täysin toimintakyvytön koko viikon vaikka erilaisia särkylääkkeitä kokeiltiin.. E-pillerit sain 15-vuotiaana ja ne helpottivat sen verran että enää en ole oksentanut enkä pyörtynyt. Siihen se apu sitten jääkin. Olen melkein alusta asti käyttänyt pillereitä useamman kuukauden putkeen ja viime ajat 5-6 liuskaa putkeen. Silti kivut menkkojen aikana on järkyttävät ja särkylääkkeitä (burana 800, parasetamol 1mg, ketorin, miranax erilaisia yhdistelmiä) kuluu aina yliannostus menkkojen ajan ja usein niiden välilläkin joudun turvautumaan vähintään burana 800.

Ultrassa ei kuitenkaan löytynyt mitään kun kerran on ultrattu. Voiko jollain sitten olla vain näin kipeät menkat ilman mitään syytä...

Vierailija
31/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on nimenomaan määrätty Miranax migreenin hoitoon, outoa jos ei olisi soveltuva. Ja kohtalaisen moni eri lääkäri on sen reseptin ehtinyt uusia tässä 20 vuoden aikana, kai niistä edes joku olisi kiinnittänyt asiaan huomiota, jos olisi joku oikea vaara.

Voit käyttää mitä haluat vapaasti. Mutta Miranaxin ohje kannattaisi lukea ja haittavaikutukset. Luotat liikaa lääkäreihin, et tutki itse asiaa. Eivät lääkärit kaikkea muista tarkistaa, jotkut eivät tiedä ja he uskovat yleensä enemmän lääkkeisiin, kuin haittavaikutuksiin. :) Ja toki joillekin se voi olla turvallisempi, jos toinen lääke on pahempi haittavaikutuksiltaan.. kaikki on suhteellista.

Vierailija
32/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä muutama kirjoitti:

Litalginin kanssa ei kannata ottaa liikaa vettä, se voi oksettaa. Erikoislääkärit /gynekologit eivät yleensä suostu edes yksityisellä tutkimaan, samat lekurit joskus kuin julkisella. Ja ultraäänessä ei välttämättä näy mitään. Eli monilla sitä ei tutkita eikä saa selkeää diagnoosia, höpisevät vaan naisen omista hormoneista. En tiedä mikä endometrioosi tai muu joillakin voi olla, vaikka tulehdusreaktio ja kohdun kouristeleva liike saa myös ongelmia aikaan. Toki mieshormonin määrä naisella voi vaikuttaa, on lisäksi aknea ym. Mutta kannattaa googlailla suomeksi ja englanniksi, joskus löysin sivustoja joissa on selitetty kipujen syitä. Litalgin on isokokoinen, pilkottava, veden kanssa otettava ja pahanmakuinen tabletti, joka tyhjentää vatsan, et voi olla silloin kuin kotona. Ja ensin lasket tuskissasi vettä lasiin keittiössä ja pilkot tablettia, vaikka voisi olla vaihtoehtona suussa hajoava tabletti ilman pahoja makuaineita (tai makeutusaineita). Litalgin ei ole kaikille täysin turvallinen, mutta annostusta noudattamalla ja ohjeita, turvallisuus paranee. Miranax ei ole hyvä migreenin omaaville, koska aivoverenkierohäiriöiden vaara kasvaa

Nyt kyllä haluaisin kysyä, että miten niin lekurit eivät yksityisellä suostu tutkimaan?

Missä, mitä?

Kuulostaa todella oudolta.

Ihmettelee aiempi 20 ja 22....

Vierailija
33/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalia. Panen lääkäriä. Panisin kyllä muutenkin.

Vierailija
34/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka auttoi.

Sairastan aurallista migreeniä, saan käyttaa joko minipillereitä tai hormonikierukkaa.

Olen keskustellut asiaa neurologin kanssa.

YTHS:llä on gynekologejä, sinne keskustelemaan!

Vierailija
35/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodia sai itse koviin kuukautiskipuihin,hieman helpotti kipua. Hormonikierukka oli minulla kuitenkin pelastus.

Vierailija
36/36 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt hormoni lenkkiä, vie kivut pois, tasapainottaa hormoni toinintaa ja todella hyvä muuten, olen itseki opiskelija ja kävin kouluterveydenhoitajalla, jokainen saa 3 kuukaudeksi lenkit ilmaiseksi.on se vähän kallis mut jos ostaa aina 2kk niin 33€'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi