Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja hyvään arkeen

Vierailija
29.12.2017 |

Nyt saa riittää. Olen epäonnistunut kaikilla elämän osa-alueilla. Olen yrittäjä ja joka viikko unohdan jonkun koulutuksen tai vero tai palkka lapun palauttaa määräajassa. Laskut unohtuu aina muutaman päivän eräpäivästä. Kaupasta unohtuu aina puolet ja lasten läksyihin ja hampaiden pesuun en jaksa enää puuttua. Tiskit ja pyykit retajaa päivittäin ja ystäviä ei ehdi nähdä. Mieskin haukkuu laiskaksi vaikka kokoajan teen paljon en vain osaa organisoida. Mies jättää mut tän takia. Se on mulle ihan ok. Painoki noussu 10kg ku en viitti pitää itsestäni huolta. Haluan muuttua. En jaksa tällästä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfetamiini auttaisi kaikkiin näihin ongelmiin ml. painonnousu. Kannattaa siis hommata lähete ADHD-tutkimuksiin. Keskittymishäiriöt ovat alidiagnosoituja naisilla, koska tytöt ovat niin hyviä kehittämään pärjäämiskeinoja, mutta useimmat saavat lääkkeistä välittömän ja tehokkaan avun.

Vierailija
2/5 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalistaan kannattaa lisätä heti, kun huomaa jonkun asian puuttuvan. Tee se vaikka kännykällä ja käyt kaupassa. Toinen vaihtoehto olisi tilata ruuat netistä joko kotiin tai noutopisteeseen, jos se on mahdollista siellä, missä asut.

Laita kerran viikossa kaikki saadut laskut maksuun eräpäivänä. Laita tämä ylös kalenteriin. Samoin laita ne koulutukset sähköiseen kalenteriin ja muistutukset.

Laita mies huolehtimaan lasten läksyistä ja hampaidenpesuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Asiat joille on tehtävä jotain (esim. laskut) tiettyyn paikkaan, kuten jääkaapin oveen.

- Kirjaa ylös asioita, kalenteri, kännyn mistutukset/hälytykset, muistilaput, mikä tapa sulle sopiikaan. Itselleni tapahtuu niin vähän, että riittää kännyn muistiossa Tekemislista, johon listaan kaikki tarvittavat toimet aikoineen allekkain tekemisjärjestyksessä. Esim. "-5.1. sähkölasku" tarkoittaa viimeistään-päivää ja "1.1.- lähetä hakemus" aikaisintaan-päivää, "5.1. 13.00 Liisa" tarkkaa aikaa. En tykkää kännyn kalenterista, koska siitä on vaikea hahmottaa kokonaisuus, mutta touhukkaammille se sopii varmaan.

- Ruokaostoksille aina lista!

- Jääkaapin ovessa lappu, johon kirjotan huomatessani tarviivani jotain, esim. jos lamppu menee rikki. Ostetut yliviivataan.

- Liiasta tavarasta eroon, jos kokee mielelle kuormittavaksi.

Muisti on huonontunut viime vuosina, joten en luota siihen muuta kuin ehkä jossain tosi säännöllisissä (esim. maanantaisin) asioissa, jotka varmasti aina muistan.

Lomaa kyllä ansaitsisit välillä. Stressi voi huonontaa muistia.

Tekeehän mies osansa, ettet ole mikään palvelija?

Vierailija
4/5 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii loistavasti aivan tuollainen A4 kokoa oleva ruutuvihko. Niitä saa vaikka minkälaisilla ihanilla kansilla.

Yläkulmaan päivämäärä ja ranskalaisilla viivoilla tehtävät asiat. Viivaat aina yli kun tehty. Kun aukeama vaihtuu, laitat värikynillä nuolet, koodit, että jotain jäi edelliselle sivulle (kuten aina jää) ja jatkat uusien listojen laatimista.

Kaikki yhdessä vihkossa eikä hujan hajan jossain laitteilla. Itselläni oli aikanaan kaikki iphonessa, se sitten sippasi selittämättä ja kerralla. Opin. Nyt on tuo vihko ja se on minulla aina mukana.  Tiedän missä mennään. Lapsen voimisteluvalmennus on siirtynyt, talonyhtiön avaimen vastaanotto, laskut, kaupasta da da daa, auton huolto, raportti töihin....kirjastokirjojen palautus....you name it.

Vierailija
5/5 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä