Seurustelu ja lapsille kertominen
Olen useampi vuosi sitten eronnut kolmen lapsen äiti. Olen elokuusta asti tapaillut mukavaa miestä. Etenemme hissukseen, eikä esim. yhteenmuutto ole lasten vielä kotona asuessa edes harkinnassa. Aikuisten suhde siis. Lasten isä elää jo uudessa liitossa, ja nyt lapset ovat alkaneet surkutella että äiti se vaan on yksin silloin kun he ovat isällään.
En haluaisi esitellä miestä ainakaan vielä lapsille, mutta teoriassa on mahdollista että vahingossa törmääminen tapahtuu, koska asumme exän kanssa samalla kylällä ja uusi mies kyläilee luonani, ulkoilemme ja käymme kaupassa.
Tulikin mieleen, että pitäisikö lapsille kertoa että äidillä on miesystävä, enkä ole yksinäinen, vaikkei esittely olekaan ajankohtainen. Kun tuntuisi epämukavalta sekin että vahingossa saisivat sen selville.
Mitä tekisitte?
Kommentit (5)
Ok, olen kai vähän outo, mutta jotenkin olen ajatellut että asia pitäisi pitää salassa kunnes olisi aika esitellä hänet lapsille. Enhän lopulta edes vielä tiedä kuinka pitkäikäinen suhde tästä tulee. Aina joka paikassa toitotetaan että seurustele lapsilta salassa kunnes luotat että juttu kestää.
ap
Musta on ihan fiksua ettet esittele tuoretta juttua heti lapsille, mutta törmäämisriskin takia varmaan hyvä kertoa jotain. Musta voi ihan sanoa lapsille ettet vielä tiedä jääkö tuo setä pysyvämmin äidin kaveriksi.
Miksei noin pitkän tapailun jälkeen voisi jo esitellä lapsille? Esittelee vaikka kaverina?
Tietenkin kerrot, jos lapsetkin sitä jo surkuttelee! MIeluummin omasta suusta kuin näkevät vahingossa äidin "vieraan sedän kanssa".