Verta ja proteiinia virtsanäytteessä
Onko kenelläkään kokemusta, jos neuvolan virtsanäytteessä on toistuvasti pieniä määriä verta ja proteiinia? Mistä voi johtua ja miten raskaus edennyt?
Kommentit (10)
ollut koko raskausajan verta virtsassa ja näytteitä olen joutunut labraan viemään. Kerran oli virtsatulehdus ja söin siihen kuurin ja sen jälkeen näytteet muuten ok paitsi siis tuo veri. Mitään ei ole tutkittu, sanottu vaan, että seuraillaan tilannetta ja siis syytä tuohon en tiedä. Raskaus sujunut normaalisti ja nyt viikkoja 30+2
tutkittu kaksi kertaa, onko virtsatietulehdusta. Ei ole. Parin viikon välein joudun antamaan sen näytteen. Oikein muuta selitystä ei ole keksitty. Tosin hiivatulehdus saattaa olla myös yksi syyllinen siihen vereen, aionkin ennen seuraavaa testiä kokeilla Canesten-kuuria. Vähän jännittää, miten tämä etenee. Viikkoja 34+4.
oli kirjautua, kun halusin tähän vastata. Itselläni myös alusta asti verihiukkasia ja proteiinia ollut virtassa. Mulla epäillään munuaisissa olevan jotain vikaa. Äippäpolilla olen nyt seurannassa ja veri-ja virtsanäytteitä seurataan. Raskauden jälkeen otetaan mahdollisesti koepala munuaisten kudoksesta.. Mulla asiaa alettiin tutkia ihan omalääkärin kautta kun yksi neuvolantäti oli niin huolissaan.. Niin ja mulla ei ole ollut virtsatulehduksia raskauden aikana.
Kun mulla on ihan sama tilanne kuin Jenksulla.
Viikosta 13 lähtien on ollut sekä hematuriaa että proteiiniuriaa. Välilä prot yhdellä, välillä kahdella ja välillä kolmella plussalla. Vuorokausivirtsankeräystä ja muita tutkimuksia tehtiin mullekkin äippäpolilla sisätautilääkärin toimesta. Munuaisten ja virtsateiden ultrakin tehtiin, mutta syytä ei löydy. Nyt seuraillaan, ja jos ei raskauden jälkeen häviä minnellään niin sit otetaan koepalaa munuaisista myöskin.
Milläs viikoilla Jenksu ja aloittaja menevät?
Täällä mennään nyt 26+0 rv:lla. Pyytäkää lisää ultria, jotta saatte tarkistaa että vauva voi hyvin. Itse olen juuri saamassa ensimmäistä ylimääräistä ultraa, jossa seurataan istukan toimintaa. Ja labrojahan multa otetaan 4-6 viikon välein. Ja siihen päälle tietysti neuvolan tutkimukset erikseen.
Terv. Nanni 26+0 :x
minulla oli viime raskaudessa verta ja proteiinia virtsassa, sanoivat neuvolassa synnytyksen lähestyvän...ja niinhän se syntyi viikko sen jälkeen
petra 34+3
antoivat äippäpolilta ajan kolmen viikon päähän uuteen ultraan. En tiedä seuraavatko 3 viikon välein jatkossakin. Viikkoja on nyt 26+4
Ihan vaan kartoitan onko täällä muitakin jotka ovat samalla äippäpolilla kuin itse..??
Mulla siis synnärinä NKL
Hei! Kiitos kaikille, jotka olette vastanneet! Mulla on nyt rv 36+2. Olen nyt kolmesti antanut näytteen virtsaviljelyä varten, ja virtsatieinfektiota ei ole todettu.Verta ja proteiinia ollut nyt noin kuukauden pissassa. Kävin ä-polilla silloin kuukausi sitten, kun tämä havaittiin, mutta silloin sanottiin, ettei tarvi tulla enää uudestaan kontrolliin- Ihmetyttää,kun neuvolan tätikään ei ole lainkaan huolissaan! Seuraillaan vain tilannetta. Itseä huolestuttaa, että onkohan kaikki kuitenkaan näin viatonta... Kahdessa edellisessäkin raskaudessa ollut loppuaikana proteiinia (muttei kylläkään verta) virtsassa. Olen miettinyt, onkohan mun munuaisissa jokin "vika". Kuulun Keski-Suomen Keskussairaalan (Jyväskylä) alueelle.
Mulla ollut kolmannessa ja tässä neljännessä raskaudessa verta pissassa. Seuranta on ollut molemmissa samaa, eli vien vain ennen neuvolaa sen pissanäytteen labraan ja lääkäri antaa lausunnon. Jo viime kerralla lääkäri sanoi, että kun se solumittaus ts. mikä labrassa testissä tehdään, osoittaa, että luku on alle 5 niin se on normaali raskauden aikana. Mulla ei olet tuo lukumäärä ylittynytkään. Lääkäri sanoi, että raskauden aikana kaikki limakalvot, myös virtsarakon, on herkillä ja saattaa tihuttaa. Lisäksi ne neuvolan tikut on äärimmäisen herkkiä eli näyttävät pienestä plussaa. Kolmannessa raskaudessa veri katosi pissasta loppuraskaudessa ja saman toivon käyvän nyt. Eli siis mitään munuaistutukimuksita tms, ei olla raskauden aikana tehty.
Mitä ne siellä neuvolassa sanoo?