Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paksua verta, melkein liian korkea hemoglobiini - mikä aiheuttaa?

Vierailija
12.04.2006 |

Pohdiskelen parhaillaan mistä johtuu, että vereni on todella paksua ja hemoglobiinikin huitelee korkeuksissa, vaikka imetän. Miten voin ohentaa verta kotikonstein? Luovuttamalla sitä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty jos on liian pakusa joudut lääkitykselle. katso myös ruokavalio! Liika liha pois ja lisää maitoa!

Vierailija
2/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ei juo tarpeeksi niin saattaa kuivumisen seurauksena hb nousta. Onko kuukautiset jo alkaneet? Jos eivät, niin hemoglobiinia pääsee hyvin varastoitumaan kun ei vuoda pois. Oisko ruokavalio normaalia monipuolisempi näin imetysaikana? Käytätkö jotain monivitamiini tms. valmistetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai veden juontikin jotain jeesaa? Kauheaa, kun monesti tuntuu että suonet räjähtävät, vaikka olen vasta 27v. Veri on ihan tummanpunaista ja tönkköä.

Vierailija
4/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se ilmenee että " suonet räjähtää" ? Mistä tiedät millaista veri on?

Vierailija
5/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaillaan ollu 167 ja tuota luokkaa ollessani raskaanakin. Nyt ihmettelin väsymystä ja hb oli 137. Neuvolantäti arveli " korjaantuvan" entiselleen kun alkuraskaus pahoinvointeineen mene ohi, kun tuo " huono" hb on mulla ollu riesa joka raskauden alussa. Mun pitäis kans luovuttaa verta, siitä olis apua, mutta raskaana ollessahan ei saa luovuttaa.

Vierailija
6/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin hyvin luopua ylimääräisestä verestä, koska hemoglobiini on niin korkealla. Yleensä sitä ei suositella synnytyksen jälkeen, koska ajatellaan äidin tarvitsevan kaiken verensä itse & tilanteen olevan muutenkin päinvastainen :)

Mietin vain, miksi ihmeessä veri on noin paksuksi mennyt. Syön mielestäni terveellisesti.

Ap

Vierailija
7/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle neuvottu niin (aina ollut 165)

mutta en aina jaksa juoda eikä se sitä pysyvästi alenna, mulla ainakaan. Pitäisi luovuttaa verta säännöllisesti mutta ei monesta numerosta ole kiinni että huolivatko vertani, yläraja 170

Vierailija
8/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla kuukautiset jo alkaneet? Jos eivät, niin ei tule mitään luonnollista poistoakaan... Terveellisesti on hyvä syödä, mutta jos käytät jotain monivitamiinivalmistetta niin sen voit varmasti lopettaa. Samoin jos juot paljon tuoremehuja ym. C-vitamiinia sisältävää niin sitä voisi rajoittaa hieman koska C-vitamiini tehostaa raudan imeytymistä... Kannattaisi ehkä tarkistaa verenkuva, niin sais selkeämmän kuvan siitä mikä nousua voi aiheuttaa.

Vierailija
10/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimesimmästä synnytyksestä aikaa jo kolme vuotta. Hb ollu aina ennen ihan normaali, 120-140. Mutta nyt joku aika sitten kävin terkkarilla kun on olllu ihan tajutonta väsymystä. Mittas hbn ja se oli 170! Enpä tiedä mistä johtuu , eikä tuo terkkakaan sen kummemmin reagoinu, sano vaan että ei mun väsymys ainakaan hbsta johdu.

Vierailija
11/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole koskaan aiheuttanut sen kummempaa reaktiota lääkäreissä / terkkareissa. Ihmettelevät vaan, että olet niin kalpea (olen sen verran punapää etten rusketu) että eivät odottaneet näin hyvää Hb:tä.

Eli älä nyt ota mitään stressiä asiasta.

Vierailija
12/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen veri sit on punaista. Ja mitä on sairaalassakin kerätty potilailta näytteitä, niin mun putkilot on niitä tummimpia. Hb on kyllä 160-170 mut vaikuttaako se väriin?

Vierailija
13/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei varmaan ihan pentuna kumminkaan) mutta kuitenkin ja siitä on kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä että on niin korkea, joka ikinen kerta kun nousen ylös maasta tms niin rupeaa huippaamaan ja meinaan pyörtyä

Vierailija
14/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ne on kyllä ihan muusta syystä kuin korkean hemoglobiinin takia. Ei ne vähennä hemoglobiinin määrää veressä. Ne hidastavat verenhyytymisnopeutta, vaikuttavat veren hyytymistekijöihin ja " ohentavat" sitä kautta verta.

Verenohennuslääkkeitä ei missään tapauksessa saa ottaa omin päin! veren ohentuessa liikaa, voi seurauksena olla sisäisiä verenvuotoja ja sitä kautta todellinen hengenvaara.

Terv.

Tukostaipumuksen vuoksi verenohennuslääkettä syövä, jonka hemoglobiini 150-160 välillä.

Vierailija
15/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauksissa on aina lähetetty napavirtausultraan, koska kuulemma liian paksu veri voi estää virtauksia. Näin Tampereella.

En tiedä mistä johtuu, mutta kyllä minun vereni on erilaista kuin muilla, ihan tummaa, hyytyy heti. Esimerkiksi verikokeita on tosi vaikea saada kunveri ei vaan virtaa, puristamalla saa tippoja.

Vierailija
16/17 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää

Vierailija
17/17 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla löytyi tarkemmissa tutkimuksissa hemokromatoosi,eli rautakertymä sairaus.Monet kokeet näytti että on rautaa liikaa.Olen pari vuotta luovuttanut verta aina kun veriarvoista näkyy milloin ferritiini on yli 100.En käytä mitään verenohennus lääkkeitä.Ainoa hoito venesektio.735

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi