Mistä aikuinen ihminen voisi saada rakkautta ja turvaa?
Olen noin vuosi sitten eronnut työssäkäyvä, korkeakoulutettu yh-äiti. Kärsin yksinäisyydestä suuresti ja kaipaisin rakkautta ja läheisyyttä elämääni sekä ihan aikuista keskusteluseuraa. Mikä voisi auttaa? Parisuhde, uskonto, joku muu yhteisö, mutta mikä? Voimia ei sinänsä riitä tällä hetkellä parisuhteen etsimiseen, mutta olisi mukavaa löytää joku yhteisö tai harrastus, jossa olisi avoin ja rakastava ilmapiiri ja jonne olisin tervetullut omana itsenäni. Asun PK-seudulla.
Kommentit (7)
Seurakunnat tulevat ensimmäisenä mieleen.
Kundaliinijooga. Ihan toki yhteisönäkin mutta ihan eniten siksi että opit rakastamaan siellä itseäsi. Sen jälkeen kun opit rakastamaan itseäsi, opit rakastamaan myös lähimmäisiäsi ja jopa ”vihollisiakin” jotka ovat kohdelleet sinua kaltoin.
Et koskaan enää ole ulkopuolisen rakkauden riippuvuudessa kun saat sitä rajattomasti itse. Vaikea selittää, kokeile. Paranin rakkaudettomasta väkivaltalapsuudesta ja huonommuuden tunteesta itse. Ja rakastan maailmaa!
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnat tulevat ensimmäisenä mieleen.
Minkälainen seurakunta? Jotkut kristinuskosta erilliset lahkot/uskontokunnat varmaan ottaisivat vastaan avosylin uusia, mutta ainakaan Jehovan todistajiin tai mormoneihin en haluaisi liittyä ihan siitäkään syystä, että mielestäni niissä vääristellään Raamattua liikaa.
Kävin ihan vain joulun alla konsertissa eräässä kirkossa ja ainakaan siihen liittyen en kokenut mitään kovin yhteisöllistä siellä. Toki konsertti itsessään oli mukava kokemus. Saattoi toki se liittyä siihenkin, että se oli nimenomaan pelkkä konsertti.
Ei mistään.
Kaikki hamuavat vain itselleen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kundaliinijooga. Ihan toki yhteisönäkin mutta ihan eniten siksi että opit rakastamaan siellä itseäsi. Sen jälkeen kun opit rakastamaan itseäsi, opit rakastamaan myös lähimmäisiäsi ja jopa ”vihollisiakin” jotka ovat kohdelleet sinua kaltoin.
Et koskaan enää ole ulkopuolisen rakkauden riippuvuudessa kun saat sitä rajattomasti itse. Vaikea selittää, kokeile. Paranin rakkaudettomasta väkivaltalapsuudesta ja huonommuuden tunteesta itse. Ja rakastan maailmaa!
Täytyy perehtyä aiheeseen lisää. Olen jostain kuullut, että kundaliinijoogaan liittyy jotain arveluttavaa, hengellisessä mielessä vaarallista ja outoa opillisesti (siis sen itse liikuntamuodon lisäksi).
Kas, patjallanukkuja pohjustaa seuraavaa trollausta.
Kts. Pienperheyhdistys