Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup äideille (jos niitä täällä enää on..) - vauvakuumeilija kyselee..

vauvakuumeilija
28.12.2017 |

- kauanko 1. raskautumisessa kesti?
- oliko itsestäänselvää milloin ehkäisy jätetään pois?
- jos käytit hormonaalista ehkäisyä, kauanko meni ehkäisyn pois jättämisestä ennen kuin menkat alkoivat?
- mitä haluaisit jakaa 1. lastaan yrittävälle? (ei kiitos näitä "älä hanki lapsia" veloilta, kiitos - KYSYMYS ON OSOITETTU ÄIDEILLE)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeita raskautumisia kyllä täällä! Toivotaan että itselläkin tärppää pian :)

ap

Vierailija
22/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 2 lasta tärppäsi ekasta ja tokasta yrityskierrosta, olin 30 ja 33 iältäni. Kolmatta sitten tehtiin 5 vuotta ja siinä tuli 8 keskenmenoa ennen onnistunutta raskautta. Tärppäsi vasta kun olin 41v ja siinä vaiheessa oli jo kolme vuotta ja montatuhatta laitettu hoitoihin. Loppuvaiheessa vaihdoin eri klinikalle ja vaihto kannatti, uusi lääkäri kokeili eri strategiaa.

Vinkki: jos saat toistuvia km:iä, mene tutkimuksiin. Minä sain niitä ihan turhaan (raskaita fyysisesti ja henkisesti) kun ei tajuttu että kärsin hylkimisreaktiosta. Kortisonikuuri korjasi asian!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kumpikin raskaus sai alkunsa heti ensimmäisestä yrityskierrosta.

2. Juu, olimme siinä vaiheessa olleet 4kk naimisissa.

3. En käyttänyt hormonaalista ehkäisyä.

4. Yritä ottaa iisisti, luota itseesi, anna vauvalle/lapselle aikaasi kun hänet saat, älä pelkää synnytystä, luota itseesi imetyksen suhteen, älä "asu" tällä palstalla ja ennenkaikkea käytä tiheää suodatinta jos/kun täällä pyörit.

T. 14-ja 16v teinien äiti joka palstaili välillä jo esikoisensa vauva-aikana.

Vierailija
25/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Oli selvää. Ei ollut muuta kuin kumi aikaisemmin.

Nyt toista yrittäessä ei sitten enää onnistukaan niin helposti :(

Vierailija
26/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta kesti molempien yrityksessä ehkäisyn poisjättämisen jälkeen. Kävimme hoidoissa, eka tuli silti tauon aikana, toinen ivf:llä. Olin 30 vuotias, kun ekaa alettiin yrittämään. Ei selkeitä syitä lapsettomuudelle vaan kaiken näytti tutkimuksissa olevan kunnossa.

Lapsen kanssa on raskasta, välillä todella raskasta. Mutta myös parhainta ja ihaninta maailmassa. Siinä missä sinä/te kasvatatte lasta, myös lapsi kasvattaa sinua/teitä vanhemmiksi.

Vierailija
27/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :)

ap

Vierailija
28/31 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up