Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ny mitä huonoa siinä aktiivimallissa on?

Vierailija
28.12.2017 |

Ei mee mun jakeluun miksi valtion pitäisi maksaa kotona tyhjänpanttina makaamisesta kuukausitolkulla?
Ymmärrän kyllä että työttömäksi voi joutua, mutta jos siitä jotain rahaa saa niin kai sitä ihminen joutuu osoittamaan jollain tapaa että yrittää etsiä sitä työtä. Mutta ilmeisesti sekin on liikaa vaadittu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on korkeintaan 100 000, kaikki piilotyöpaikatkin mukaan lukien.

Vain joka neljäs avoin työpaikka täytetään työttömällä työnhakijalla, työpaikat menee työpaikanvaihtajille. Eli niitä työpaikkoja on työttömille vain 25 000.

Ja työttömiä on 600 000 kun mukaan lasketaan kaikki jotka töitä etsii, eikä vain ne jotka on "tilastoissa" sillä hetkellä.

Osaatko tästä päätellä mitään?

Jos sinä olet nyt töissä, ja jäisit työttömäksi niin jäisitkö kotiin makaamaan, vai hakisitko töitä, harrastaisit, tekisit kotityöt, auttaisit vanhoja vanhempiasi, hoitaisist lapsesi, kuuluisit yhdistyksiin, tekisit vapaaehtoistyötä? Miksi oletat että kaikki työttömät on laiskoja ja kaikki töissä olevat on ahkeria? Onko kaikki tuntemasi ihmiset jotka on töissä todella ahkeria? Tuleeko heistä kaikista ahkerista ihmisistä laiskoja heti kun jäävät työttömäksi?

Kuinka monta prosenttia työttömistä haluaa elää n. 500 eurolla kuussa? Kuinka monta prosenttia yrittää etsiä töitä jotta saisi enemmän rahaa elämiseen?

Vierailija
2/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huonoa? Sitä, että se lisää verovarojen kulutusta -> verot nousee tai ainakin valtion velka nousee. En tykkää.

Vierailija
4/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaiskohan eka ottaa asiasta selvää ennenkuin teet tällästä aloitusta? Vaikka työtön hakis 100 paikkaa päivässä, niin raha pienenee jos ei saa sitä työtä.

Vierailija
5/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mee mun jakeluun miksi valtion pitäisi maksaa kotona tyhjänpanttina makaamisesta kuukausitolkulla?

Ymmärrän kyllä että työttömäksi voi joutua, mutta jos siitä jotain rahaa saa niin kai sitä ihminen joutuu osoittamaan jollain tapaa että yrittää etsiä sitä työtä. Mutta ilmeisesti sekin on liikaa vaadittu.

Tämä on taas näitä Kokoomus-trolleja, jotka kiertää joka paikassa kysymässä tätä samaa kysymystä päivästä toiseen, tähän ei kannata vastata mitään jos on jo vastattu aika monen sivun verran.

Ideana on vain jatkaa samaa kyselyä päivästä toiseen ja sivuuttaa kaikki järkiperusteet, kun ei niitä järkiperusteita koko mallissa ole alun alkaenkaan, siksi tämä kyselijä yrittää esittää typerää.

Vierailija
6/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu Lindströmmi se säälipisteiden keräily. ;D

Vierailija
7/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei työllisty, niin hyvin vaikeaa on täyttää tuon aktiivimallin ehtoja ympäri vuoden. Eli siis vaikka aktiivinen olisikin, niin jossakin vaiheessa tuo "sakko" kuitenkin rapsahtaa.

Vierailija
8/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana ei olekkaan se ettei yrittäisi etsiä töitä vaan se, että vaikka niitä töitä hakisit 20 paikkaa vuorokaudessa ja kävisit joka päivä 5 haastattelussa, niin silti sinua rankaistaan jos et työpaikkaa saa. 

Vierailija
9/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä työllistyä tarvi, vaan voi myös opiskella, käydä kursseilla, harjoitteluissa, rekrykoulutuksissa ym ym.

Vierailija
10/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä Kokoomus-trolleja, jotka kiertää joka paikassa kysymässä tätä samaa kysymystä päivästä toiseen, tähän ei kannata vastata mitään jos on jo vastattu aika monen sivun verran.

Ei tässä ole vastauksia sivukaupalla, sinun vastauksesi on vasta viides. En kielle etteikö jossain varmasti ole aihetta käsitelty. Minä en ole lukenut tästä aiheesta ennen tätä ketjua mitään muuta kuin jotain otsikoita. Joten olisin ihan mielenkiinnolla tutustunut aiheeseen, jos joku olisi halunnut kertoa. Mutta sinä suuressa vallanhalussasi haluat päättää, että kiinnostuneet eivät ansaitse vastausta. Jääköön ongelmat sitten minulle epäselväksi.

Vierailija
11/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen, että mistä ne työt löytyy? Jos sattuu löytymään niin päivän tai parin työssäkäynti vie taloudelliseen ahdinkoon. Joudut odottamaan kenties viikkokausia palkkatodistusta niistä päivistä. Työttömyyskorvauksen saat vasta , kun olet saanut sen todistuksen ja päiväraha on taas uudestaan laskettu. Voi siis mennä monia viikkoja, kuukausittain ettet saa rahaa mistään. Eri asia, jos olisi pitempi työsopimus. Silloin saisit palkan joka kuukausi. Itse olen työhakemuksia laittanut hirveän määrän. Mutta ei kukaan halua töihin tällaista kuuttakymmentä lähenevää. Miksi siis minua jatkossa rangaistaan?

Vierailija
12/12 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen, että mistä ne työt löytyy? Jos sattuu löytymään niin päivän tai parin työssäkäynti vie taloudelliseen ahdinkoon. Joudut odottamaan kenties viikkokausia palkkatodistusta niistä päivistä. Työttömyyskorvauksen saat vasta , kun olet saanut sen todistuksen ja päiväraha on taas uudestaan laskettu. Voi siis mennä monia viikkoja, kuukausittain ettet saa rahaa mistään. Eri asia, jos olisi pitempi työsopimus. Silloin saisit palkan joka kuukausi. Itse olen työhakemuksia laittanut hirveän määrän. Mutta ei kukaan halua töihin tällaista kuuttakymmentä lähenevää. Miksi siis minua jatkossa rangaistaan?

Monia viikkoja ja jopa kuukausia siis voi joutua olemaan ilman rahaa yhden päivän työssäkäynnin takia.