Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelevatko jotkut oikeasti, että on väärin olla haluamatta lapsia ja että elämän tarkoitus on lisääntyminen?

Vierailija
28.12.2017 |

Aika vanhanaikaista ja kapeakatseista ajattelua tuollainen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on eläin. Kyllä ne eläimelliset lisääntymisvaistot on monella, mutta ei kuitenkaan kaikilla.

Vierailija
2/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se elämän tarkoitus olisi, jos ei elämän säilyttäminen ja jatkaminen. Ap. sulla se varmaan on tyhmyyden jakaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perheellisyys avartaa maailmankuvaa ja elämänkatsomusta ja lisää joustavuutta ja empatiakykyä. Lapsettomat ovat keskimäärin (huom. keskimäärin, aina on poikkeuksiakin) minäkeskeisempiä ja kapeakatseisempia.

Vierailija
4/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle omat lapseni ovat tärkein asia maailmassa, mutta en ajattele, että lapsettomuus olisi VÄÄRÄ ratkaisu kaikille.

Voisit vihdoin jo uskoa, ettei muiden lapsettomuus kauheasti kiinnosta äitejä, jos sitä ei joku ole hieromassa heidän näköönsä ainoana oikeana ratkaisuna. Näitä aloituksia on täällä monta joka jumalan päivä, ikaan kuin se olisi joku palstavelojen lempi-olkinukke, jota heilutella.

Eli ei: eivät ajattele, lopeta jankuttaminen aiheesta ja keskity omaan elämääsi.

Vierailija
5/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen on löydettävä se oma tarkoituksensa.

Vierailija
6/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se elämän tarkoitus olisi, jos ei elämän säilyttäminen ja jatkaminen. Ap. sulla se varmaan on tyhmyyden jakaminen.

Missä on sanottu, että sen pitäisi olla nimenomaan juuri lasten hankkiminen? Miksei se voi yhtä hyvin olla esim. kiinnostavien asioiden tekeminen, joko työ- tai harrastusmielessä? Kaikki eivät vain ole luonteiltaan äiti-/isätyyppiä. Mielestäni on tietynlaista fiksuutta myöntää se ja kyseenalaistaa yleiset normit eikä hankkia lapsia vain siksi, että "niin vain kuuluu tehdä".

Vierailija
7/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen viime aikoina uutisia lukenut, elämä maapallolla ei ole vaarassa sen takia, että ihmiset lisääntyisivät liian vähän.

Vierailija
8/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, en jaksaisi tätä keskustelua taas kerran. Jokainen tehköön ihan niin kuin parhaakseen näkee.

Vierailija
9/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sanottu, että sen pitäisi olla nimenomaan juuri lasten hankkiminen? Miksei se voi yhtä hyvin olla esim. kiinnostavien asioiden tekeminen, joko työ- tai harrastusmielessä? Kaikki eivät vain ole luonteiltaan äiti-/isätyyppiä. Mielestäni on tietynlaista fiksuutta myöntää se ja kyseenalaistaa yleiset normit eikä hankkia lapsia vain siksi, että "niin vain kuuluu tehdä".

Kyllä, sinun elämäsi tarkoitus voi olla 3d-tulostus, ole rauhassa nyt. Nyt oli varmaankin puhe noin yleensä koko ihmiskunnan elämän tarkoituksesta. Ihminen on eläinlaji siinä missä muutkin, ja kokonaisuudessaan ihmislajin elämän tarkoitus on elämä itsessään, lajin jatkaminen.

Ohis

Vierailija
10/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä on ihan ok olla myös homo, lesbo, bi whatever, mutta eivätpä nuokaan ole täällä kaikkea aikaansa vouhottamassa valintaansa. Minä olen äiti ja olen siitä asiasta hyvin onnellinen.

Vierailija
11/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sinun elämäsi tarkoitus voi olla 3d-tulostus, ole rauhassa nyt. Nyt oli varmaankin puhe noin yleensä koko ihmiskunnan elämän tarkoituksesta. Ihminen on eläinlaji siinä missä muutkin, ja kokonaisuudessaan ihmislajin elämän tarkoitus on elämä itsessään, lajin jatkaminen.

Ohis

Jos ihminen haluaa varmistaa lajinsa säilymisen, nyt olisi jo korkea aika hidastaa lisääntymistä. Lajihan on kuitenkin tunnettu isoista aivoistaan, joten ei sen välttämättä tarvitsisi pelkällä vaistolla syöksyä täyttämään maata (joka on jo pitkälti täytetty).

Vierailija
12/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on yleisessä tiedossa, että lasten hankkiminen on kestävän kehityksen kannalta vastuuttomin teko ja lapsia hankitaan usein melko itsekkäistä syistä. Halutaan täydennystä omaan elämään ja jatkaa sukua. Luotetaan siihen, että sote toimii vielä jatkossakin. Vaikka lasta hankittaessa pitäisi nimenomaan miettiä maailmaa johon sen lapsensa tekee ja joka ei näytä positiivisen muutoksen merkkejä. Itse olen pohtinut paljon miten pystyn takaamaan hänelle hyvät eväät jatkuvasti vaativammaksi paikaksi muuttuvassa maailmassa. Enkä aio hankkia montaa lastaa lisäämään kulutusta vain siksi että haluan.

Vierailija
13/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että esimerkiksi lestadiolaiset ajattelevat oikeasti näin. Tuskin ns. tavalliset ihmiset. Jo ekologisistakin syistä. Biologiakaan ei puolla lasten saantia täysin, vaikka evoluutio sitä edellyttää. Myös lapsettomilla voi olla tärkeä rooli yhteisön selviytymisessä.

Vierailija
14/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma tuhoutuu nimenomaan liian suureen ihmismäärään ja ihmisten itsekkääseen maapallon varoja kuluttavaan toimintaan

Vierailija
15/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kukaan ei tekisi lapsia, niin ihmiset kuolisivat sukupuuttoon.

Vierailija
16/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se nyt on yleisessä tiedossa, että lasten hankkiminen on kestävän kehityksen kannalta vastuuttomin teko ja lapsia hankitaan usein melko itsekkäistä syistä. Halutaan täydennystä omaan elämään ja jatkaa sukua. Luotetaan siihen, että sote toimii vielä jatkossakin. Vaikka lasta hankittaessa pitäisi nimenomaan miettiä maailmaa johon sen lapsensa tekee ja joka ei näytä positiivisen muutoksen merkkejä. Itse olen pohtinut paljon miten pystyn takaamaan hänelle hyvät eväät jatkuvasti vaativammaksi paikaksi muuttuvassa maailmassa. Enkä aio hankkia montaa lastaa lisäämään kulutusta vain siksi että haluan.

No onhan niitä lapsia nyt oltava. Samalla lailla kuin meillä on mersu, kun naapurillakin on.

Vierailija
17/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kukaan ei tekisi lapsia, niin ihmiset kuolisivat sukupuuttoon.

Toisaalta jos kaikki tekisivät lapsia, ihmiset kuolisivat ylikansoituksen seurauksiin.

Vierailija
18/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on eläin. Kyllä ne eläimelliset lisääntymisvaistot on monella, mutta ei kuitenkaan kaikilla.

Erotahan toisistaan halu harrastaa seksiä (saada nautintoa), kiima ja lisääntyminen.

Vierailija
19/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiselta kannalta ja evoluutiomielessä se tosiaan on totta kai elämän jatkuminen maapallolla. Siksi meillä on niin voimakas sukupuoliviettikin. Sitä ei pidä sekoittaa siihen mitä itse olet ajatellut tehdä elämälläsi tai mitä itse tykkäät tehdä.

Vierailija
20/34 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat niitä ilkeitä lisääntyneitä, jotka haluavat vain vahingon kiertämään eivätkä halua, että kukaan on onnellinen. Sitten on kiltimpiä lisääntyneitä, jotka varoittavat lapsettomia hankkimasta lapsia, koska haluavat, että edes jotkut saavat olla onnellisia.