Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka muistaa vielä REISSUVIHOT? Muistellaan!

Vierailija
28.12.2017 |

Muistatteko sen kuumotuksen kun reissuvihko poltteli repun taskussa ja vanhemman allekirjoitus oli saatava? Mikä oli erikoisin/mieleenpainuvin merkintä omalla kohdallasi?

Itselläni varmaankin se, kun opettaja kirjoitti "Oli liimannut purukumin pulpetin pohjaan ja kieltäytyi siivoamasta" Olin ekalla luokalla truu gangsta :D Oikeasti olin kiltti tyttö, oli huono päivä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun reissari oli kyllä sellasta teatteria et hohhoiaa. Mutsi kysy et miten sä edes kerkeet tekee näin paljon ihmeellisyyksiä. Olin helvetin villi kakara, mut todistus oli aina 9 keskiarvolla. Käytös 5. Keittiössä aina tuolissa kuuntelemassa saarnaa ku mutsi veti nimmaria vihkoon.

Vierailija
2/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että reissuvihossa mitään sen kuumottavampia merkintöjä olisi ollut. Mitä nyt välillä äiti suostui kirjoittamaan, ettei tarvitse liikunnassa osallistua koska kipeä, vaikka periaatteessa oisin ollutkin sellaisessa kunnossa, että osallistumiselle ei mitään estettä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi muistot. Ei käy nykyajan wilma-sukupolvea kateeksi. Jo ekalla olin taitava väärentämään äidin nimmarin kun en uskaltanut näyttää niitä "pahimpia" juttuja. Pahin taisi olla "Heitti Mikkoa kumin palasella, mutta pyysi anteeksi ja asia sovittiin"

Vierailija
4/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vieläkin on reissarit käytössä ekaluokkalaisilla.

Vierailija
5/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanut koko reissuvihkoa ennen tätä aloitusta. Oli meillä ainakin ekalla ja tokalla semmoinen. Sisältö oli tyyliin "3.4. uintia". Olin harmiton lapsi.

Vierailija
6/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden vuoden ala-asteen aikana tasan yksi merkintä.

Olin talvella ulkona ilman pipoa.

Itse piti vielä vihkoon kirjoittaa ja hakea kotoa nimi alle.

Vierailija
7/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut uida, ja uintiviikkojen alkaessa yhtenä vuonna ala-asteella yritin väärentää reissuvihkoon äitimme selvityksen asiasta ja pyynnön, ettei minun tarvitsisi osallistua. Jäin kiinni yrityksestä, ja äitimme kirjoitti oikean selvityksen jättäen osallistumiseni opettajan harkintaan. Jouduin osallistumaan uintitunnille, mutta lasten altaassa.

Muuten reissuvihkoon ei sisältynyt minulla mitään kuumotuksia, koska olin kiltti oppilas normaalisti.

Vierailija
8/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kirjojen ja läksyjen unohtelua sekä jälki-istuntoa...oi kun olisivat vielä tallella.

Vierailija
9/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tytöt söivät maalausvärejä". Sellasia paksuja mitä oli litran pulloissa xD En muista kuka se oli, varmaan joku meistä kolmesta et "oranssi maistuu appelsiiniltä". Sit maistettiin ja nousi kauhee paskamyrsky kun joku tunnusti opettajalle ja sit juostiin kouluterkkarilla koska myrkyllisiä värejä ja freakfreak 😂😂 Tästä aikaa 20 vuotta 😳

Vierailija
10/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tytöt söivät maalausvärejä". Sellasia paksuja mitä oli litran pulloissa xD En muista kuka se oli, varmaan joku meistä kolmesta et "oranssi maistuu appelsiiniltä". Sit maistettiin ja nousi kauhee paskamyrsky kun joku tunnusti opettajalle ja sit juostiin kouluterkkarilla koska myrkyllisiä värejä ja freakfreak 😂😂 Tästä aikaa 20 vuotta 😳

Pösilöt :D

Vierailija
11/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut meillä sellaisia 70-luvullla

Vierailija
12/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistinkin, että mullahan on lasten reissuvihkot tallessa jossain. Pitääkin etsiä ne niille (29- ja 32-vuotiaat). Niissä on monta juttua, jolle voi nauraa.

Vierailija
13/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pösilöt :D

Mä niin haluaisin nähdä tuon uudelleen, aika on tosi paljon haudannut tuosta tapahtumasta 😁

Vierailija
14/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut -70-80-luvuilla.

15/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta löysin vanhan ainekirjoitusvihkon ala-aste-ajoilta. Tuli viljeltyä sanoja "ja sitten" joka toiseen lauseeseen. Näitä vielä luettiin luokan edessä ääneen.

Vierailija
16/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pahaa olin tehnyt ja saksanopettaja oli kirjoittanut todella kuumottavan sepustuksen reissuvihkoon - mutta onneksi lyijykynällä! En näyttänyt sitä äidilleni, mutta seuraavalla tunnilla seurasikin yllätys: opettaja oli vaihtunut. Kumitin sepustuksen pois.

Vierailija
17/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kouluun 1978 eikä silloin ollut edes reissuvihkoja. Ihan omillamme oltiin sekä hyvässä että pahassa.

Vierailija
18/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt ensimmäisen aapisen, ainevihkoja ja sen reissuvihkon. Pääasiassa siellä oli merkintöjä tyyliin "jumppa ti, retki ke, disco pe". Ja paljon oli äitini ilmoittamia poissaoloja harrastukseni takia ja niihin opettaja kuitannut "OK". Myös terveydenhoitajalle ja iltapäiväkerhon ohjaajalle oli välillä viestejä. 90-luvun puolivälin tienoilla tämä.

Vierailija
19/20 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa reissuvihkoon liimattiin lappuja tyyliin "tiedote torstain hiihtoretkestä" tai "isovanhempien päivä marraskuussa". Niiden lisäksi siellä oli opettajan viestejä tyyliin: "Yllin vihko kotona, nähnyt:______" tai "Maantiedon kartta värittämättä, nähnyt:_______"

Pahin viesti taisi olla: "Haukkui Jussia lihapullaksi ja mammanpojaksi" englannin opettajalta. Oikeasti olin kiltti lapsi ja kyseinen Jussi kiusannut minua jo pitkään. Tuo oli ainut kerta kun uskalsin sanoa ko. Jussille takaisin ja totta kai Jussi sitten kanteli asiasta opettajalle.

Vierailija
20/20 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi käy sääliksi ??