Aikuinen mies saa vanhemmiltaan rahaa
Yli 40v mieheni saa vanhoilta vanhemmiltaan rahaa (pyytämättä) milloin mihinkin henkilökohtaisiin menoihinsa, esim. vaatteisiin, työkaluihin, sijoitusyksiöön, perheen lomamatkoihin (joihin minäkin toki osallistun). Nämä ovat lahjoja, ennakkoperintöä, tai kuten nyt jouluna, "stipendi". Lapsiakin meillä on, hekin saavat joskus osakkeita tms. Onko muilla tällaista? Minua häiritsee, kun kaikki pyörii niin rahan ympärillä. Myös se häiritsee, että itse olen tästä täysin ulkopuolinen - ostan itse vaatteeni jne omalla palkallani, samoin kuin monet lasten asiat. Perheessämme on kahta elintasoa ja toinen vaan kasvattaa omaa pottiaan, se kaivelee. Eikä edes omalla työllään vaan varakkaiden vanhempiensa jatkuvan rahan syytämisen avulla.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Yli 40v mieheni saa vanhoilta vanhemmiltaan rahaa (pyytämättä) milloin mihinkin henkilökohtaisiin menoihinsa, esim. vaatteisiin, työkaluihin, sijoitusyksiöön, perheen lomamatkoihin (joihin minäkin toki osallistun). Nämä ovat lahjoja, ennakkoperintöä, tai kuten nyt jouluna, "stipendi". Lapsiakin meillä on, hekin saavat joskus osakkeita tms. Onko muilla tällaista? Minua häiritsee, kun kaikki pyörii niin rahan ympärillä. Myös se häiritsee, että itse olen tästä täysin ulkopuolinen - ostan itse vaatteeni jne omalla palkallani, samoin kuin monet lasten asiat. Perheessämme on kahta elintasoa ja toinen vaan kasvattaa omaa pottiaan, se kaivelee. Eikä edes omalla työllään vaan varakkaiden vanhempiensa jatkuvan rahan syytämisen avulla.
Miten se kaksi elintasoa näkyy? Sanooko mies että tämä on minun (vanhempieni maksama) porakone. Tähän ei saa koskea, osta itsellesi uusi.
Vanhempani ovat/olivat varakkaita. Äidin kuoltua henkivakuutusrahat menivät tililleni, mutta ihan normaalisti noita rahoja käytän koko perheen elättämiseen. Sijoituksia minulla on enemmän kuin miehellä, mutta ei se mitenkään arjessa näy. Omista palkoistammekin jää aina säästöön. Jos saan vaikka joululahjaksi 500 e en katso ostanko sillä rahalla asioita itselleni vai muille. Oikeastiko ap:n mies erottelee kassahihnalla että maksaa vain omat ruokansa yms.
Omituista ja noloa on se, että aikuiset naiset ja miehet ovat käsi ojossa yhteiskuntaa kohti. Siis vierailta ihmisiltä halutaan rahaa ja tukea ja osallistumista kuluihin???
Sitten ihmetellään suu pyöreänä, kun joku antaa rahaa omalle jälkeläiselleen. Ensin mainittu on luonnotonta, jälkimmäinen sentään normaalia.
Eräs naapurini sai vanhemmiltaan runsaskätisesti rahaa, koska autteli vanhuksia erilaisissa kotitöissä. Kun isästä aika jätti, niin perunkirjoituksessa huomattiin, että vanhukset olivat eläneet lainarahoituksella jo pitemmän aikaa ja perintö meni suurelta osin velanmaksuun.
Vierailija kirjoitti:
Eräs naapurini sai vanhemmiltaan runsaskätisesti rahaa, koska autteli vanhuksia erilaisissa kotitöissä. Kun isästä aika jätti, niin perunkirjoituksessa huomattiin, että vanhukset olivat eläneet lainarahoituksella jo pitemmän aikaa ja perintö meni suurelta osin velanmaksuun.
Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Sellaset suvut ei vaurastu ikinä, joissa ei vanhemmat avita jälkikasvuaan. T: N44, jolle vanhemmat antavat edelleen varsin avokätisesti varojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minusta oikein. Tässä maassa on työttömiä ja sairaita, miksei tuota rahaa voisi antaa jollekkin vähä-varaiselle kotiäidille esim? Rikkaat vaan rikastuu ja köyhät köyhtyy, alkaa tämä kyykytys jo riittää!!!!
Oletko ihan tosissasi? Oletko köyhä kotiäiti?
Onko antaminen pyyteetöntä, eikä siitä tehdä numeroa. Oma mieheni saa myös rahaa vanhemmiltaan ja hänen äitinsä tekee sen kuin teinille. Esim. miehelläni oli korvavaiva ja äitinsä alkoi hokea että mene yksityiselle kyllä me maksetaan kyllä me maksetaan. Aivan kuin olisi kuunnellut 15 vuotiaan ja vanhemman holhoavaa keskustelua. Anoppi myös halusi ostaa meille mökille pöydän- hän myös valitsi sen ja tuli mukaan kuljetusreissulle. Miehelläni on hyvät tulot ja tuntuu että äitinsä vain unohtanut että hän ei ole enää lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaiset varattomat vanhukset saivat lainaa? Mikä/mitä oli takuina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaiset varattomat vanhukset saivat lainaa? Mikä/mitä oli takuina?
En ole aiempi kirjoittaja, mutta on olemassa nk käänteinen asuntolaina. Ts pankki myöntää asiakkaan omistusasuntoa vastaan lainaa ja kun asiakas kuolee, pankki myy asunnon ja siitä saaduilla rahoilla maksetaan laina pois.
Kuka haluaa maksella perintöveroa, järkevämpi että vanhemmat antavat elinaikanaan. Miten se sulta on pois?
Kun toimitaan fiksusti, niin lahjat pysyvät verottomina. Aikuisten kohdalla helpointa on maksella laskuja heidän puolestaan. Ja sitten tietenkin huonekalut ja muut isommat hankinnat voi maksaa heille, niin heillä säästyy omat rahat sijoituksiin. Näitä luvallisia keinoja on ihan loputon määrä ja niitä käyttää ihan keskituloisetkin.