Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö sinä työtäsi ilman palkkaa?

Vierailija
27.12.2017 |

Miettikää ihmiset mihin Suomi on menossa.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen monia töitä ilman palkkaa, mutta se kuuluu alan luonteeseen. Mulla on sopimuksessa korvaus, mutta se korvaus ei kata kaikkea työtä, mitä siihen kuuluu. Vaikka ei pääsisi omalla alalla nopeasti paremmille tuloille, auttaa saamaan kuitenkin muita töitä ja mullakin on sovittu muita töitä ensi vuodelle. Tiedän myös monia muitakin aloja, joissa osalla on niin pieni palkka, et niillä on ihan pakko olla asumistuki ja mahdollisesti muitakin Kelan tukia eli tuolla ravintola-alalla ainakin on niin. Omalla alalla on mahdollisuus tienata ihan kohtuullisesti ja niin, ettei tarvitse etuuksia, mutta sitä palkatonta työtä pitää tehdä melko paljon ja pitkään. 

Vierailija
82/88 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kunnolla töitä ilman kunnon palkkaa? kuka hullu sellaista tekisi ei varmaan Suomessa kukaan.. ennenkuulumatonta

Kyllä tehdään. Olen jaksanut sitä, kun olen tiennyt, että se auttaa saamaan muitakin töitä ja jos ensi vuonna teen päätoimisesti muuta ja saan riittävän korvauksen työstäni, se perustuu siihen, että olen tehnyt alalla töitä aika paljon ilman palkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin. 6kk palkaton harjoittelu. Ei ollut ongelmaa, tein ihan täyttä päivää. 

Vierailija
84/88 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
85/88 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo sivarina liki vuoden talkootyötä. 

Vierailija
86/88 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Tietääkseni Suomessa maksetaan töistä palkkaa. Joissakin työpaikoissa maksetaan paremmin ja joissakin huonommin, mutta tietääkseni ilman palkkaa ei tarvitse Suomessa töitä tehdä.

87/88 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kesää tavallaan tein, kun siitä silloisesta 8,11e tuntipalkasta meni ulosottoon kolmannes 🤠 

Vierailija
88/88 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä teen jo, koska saan palkan lisänä säännöllistä toimeentulotukea joka kuukausi. Saman saisin tekemättäkin. Mutta pidän työstäni ja siksi teen sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan