Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö sinä työtäsi ilman palkkaa?

Vierailija
27.12.2017 |

Miettikää ihmiset mihin Suomi on menossa.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Sen takia ostan vain suomalaista ja maksan sen mitä pyytävät tai olen ilman. 

Ei työnantaja ole se palkanmaksaja, vaan asiakas sen käytännössä maksaa.

Vierailija
42/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hemmetissä ja sitä mulle taannoin ehdotettiin, kun olin määräaikaisessa työssä ja soppari läheni loppuaan niin kysyttiin tulisinko työkokelijana takaisin eli siis orjana! Purskahdin nauruun noin vitsikkään ja hullun ehdotuksen edessä, tuskin olisi ollut edes laillista! Työstä kuuluu maksaa palkka, sen kuuluu kerryttää eläkettä ja siihen kuuluu oikeus työterveyteen ja palkallisiin lomiin ja piste. Jos joskus pakotettuna joudun työttömyyskorvausta vastaan kokopäiväiseksi orjaksi niin olen hemmetin hidasälyinen, jäätävän kömpelö, oikea täystuho ja kävelevä katastrofi mutta minkäs sille tekee ja siitä ei voi rangaista, kjäh kjäh.... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin! Olen freelanceri ja teen myös vapaaehtoistyötä. Vapaaehtoistyötä teen jo ilmaiseksi omasta ilosta ja freelancerin hommiani tekisin varmasti vaikkei kukaan maksaisi senttiäkään; se että minä rakastan työtäni on se mikä saa muutkin rakastamaan tuotostani -- ja maksamaan siitä. Ei tämä löisi leiville muutoin.

Perinteisemmässä palkkatyössä on varmaan motiiveja laidasta laitaan ja rahapalkka on varmaan yksi niistä.

Vierailija
44/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys sinulle, joka äänestät Kokoomusta tai Keskustapuoluetta! Olisko kivaa mennä aamuisin töihin, kun tiedät ettet saa lainkaan palkkaa, tai ehkä 9,00 €/ pvä?

Ihmisten on aika herätä ja avata silmänsä sekä puolustaa oikeuksiaan.

Työttömien oikeuksia tallotaan niin että pahaa tekee.

Vihdoinkin ihmiset reagoi.

Vierailija
45/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta työttömänä tekisin/olen tehnyt töitä työttömyyskorvausta+verotonta 8 euron korvausta vastaan töitä. Olen myös opiskellut samoilla tuilla. En pitänyt näitä tukia vastikkeettomana rahana, joka minulle kuuluu vaan apuna tilapäiseen työttömyyteeni. Opiskelu auttoi saamaan töitä vähän eri alalta ja tukityö antoi työkokemusta (opintojen jälkeen, kun sitä kokemusta ei vielä ollut).

Aktiivimallista sen sijaan en pidä, enkä näe siinä mitään järkeä.

Vierailija
46/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Vierailija
47/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hemmetissä ja sitä mulle taannoin ehdotettiin, kun olin määräaikaisessa työssä ja soppari läheni loppuaan niin kysyttiin tulisinko työkokelijana takaisin eli siis orjana! Purskahdin nauruun noin vitsikkään ja hullun ehdotuksen edessä, tuskin olisi ollut edes laillista! Työstä kuuluu maksaa palkka, sen kuuluu kerryttää eläkettä ja siihen kuuluu oikeus työterveyteen ja palkallisiin lomiin ja piste. Jos joskus pakotettuna joudun työttömyyskorvausta vastaan kokopäiväiseksi orjaksi niin olen hemmetin hidasälyinen, jäätävän kömpelö, oikea täystuho ja kävelevä katastrofi mutta minkäs sille tekee ja siitä ei voi rangaista, kjäh kjäh.... :D

Ihan oikea asenne! Valitettavasti. Vierestä on niin monta kertaa nähty, kun luvaillaan jatkosopparia. Samalla kun oikeasti etsitään jo uutta halpaorjaa. Ei haluta maksaa hyvin tehdystä työstä normaalia liiton palkkaa. Koska tällainen porsaanreikä on valtion toimesta luotu.

Tietysti sitä hölmömpikin työnantaja käyttää! Ei tuo luo työpaikkoja, vaan mahdollistaa systeemin hyväksikäytön työntekijän selkänahan kustannuksella. Et voi sanoa ei. Karenssi!

Vierailija
48/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken huippu ovat nämä ilmaista työvoimaa hyväksikäyttävät työnantajat, jotka yrittävät tehdä jotenkin jaloa aatetta ilmaisesta työstä. PItäisi olla kiitollinen, että SAA raataa ilmaiseksi. Ei käy. Kyllä se niiden palkka minullekin kelpaisi. Mitenkäs sitten suu pannaan?

Ei käy. Sun palkka on pomojen taskusta pois.

Kyllä sun pitää työmarkkinatuella (518e/kk) perhees kyetä elättämään ja ellei ilmaistyö maita otetaan sekin tuki pois.

Vierailija
49/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan työtäni, tekisin vaikka sitten ilmatteeks

Vierailija
50/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan yrittivät resurssipulan aikana pistää kovalla työllä korkeasti koulutettuja työntekijöitä myös siivojan töihin samalla. Onneksi oma työnantaja osasi varoittaa, että tuota sitten ette tee. Me emme maksa siitä teille. Pysykää vain rauhassa omalla osaamisalueella, älkääkä antaa herrojen painostaa. Oli kyllä mukava tunne sanoa, ettei meitä ole palkattu tuohon työhön.

Vierailija
51/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työnantajat teettävät etenkin nuorilla työntekijöillä ylitöitä palkatta. Esim. palkka maksetaan vaikka pikaruokapaikassa aukiolotuntien mukaan, mutta siitä, että työntekijä jää siivoamaan ja valmistelemaan paikat seuraavaa päivää varten myöhään illalla, ei makseta mitään. Nuoret eivät ole tietoisia työehtosopimuksista, ylityökorvauksista ym. eivätkä osaa tai uskalla vaatia edes perusoikeuksiaan. Joskus voi olla jopa niin, ettei edes työnantajakaan tunne lakeja eikä sääntöjä. Mielestäni työsopimuksia pitäisi valvoa tarkemmin, ja väärinkäytöksistä koitua isommat rapsut. Kenenkään ei pitäisi tehdä yhtäkään tuntia palkatta, ei edes harjoittelijoiden.

Vierailija
52/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä elätät perheesi ja ittes?

Samalla kaltaisesi vie leivän toisten suusta jotka tekee sitä työtä kipeästi tarvitsemansa palkan edestä.

Vierailija
53/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti vaan eläminen maksaa ja kulut juoksevat. Tietysti kiva, jos saa puuhastella vaikka varakkaamman puolison kustantaessa elämän. Aika harvalla näin on. Lisäksi siinä on täysin riippuvainen toisen hyväntahtoisuudesta. On tullut nähtyä aika monta avioeroa, missä kotirouva putoaa tyhjän päälle, kun mies vaihtaa nuorempaan versioon. Tylyä luettavaa, miten vähän eläkettä onkaan kertynyt. Lisäksi monella on avioehto.

Vierailija
54/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä pistää jotakin IT-alan koodaria väkisin luuttuamaan yleisiä vessoja minimipäivärahalla. Sitten päättäjät saavat kehuskella, miten työttömyystilastot ovat kaunistuneet pienempään suuntaan.

Vierailija
55/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys.Osa-aikatyöni suurin käytännön merkitys on että työkkäri ei ole kimpussa.Pelkän rahan osalta tulisin kevyesti toimeen työttömänä.

Vierailija
56/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tekisi. Kova vastuu ja tulosodotus, paljon matkustamista ja pitkiä päiviä.

Siksi siitä maksetaankin kohtuullisesti. Jos jäisin työttömäksi, laittaisin Oy:n pystyyn ja laskuttaisin samasta työstä. (Myynti)

Vierailija
57/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin moni vastaa ettei tekisi työtä ilman asianmukaista palkkaa, niin miksi työtä vailla olevalta, työmarkkinatuella sinnittelevää,  tällaiseen pakotetaan?

Vierailija
58/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei oikein nykyään haluta maksaa kenellekään palkkaa mistään. Yritykset haalii näitä harjoittelijoita ja opiskelijoita tekemään työt ilmaiseksi

Vierailija
59/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätkää nyt tajuamaan tämä, että

ensii vuonna 2018 alkavassa "työelämäkokeilussa" työntekijälle ei tarvitse maksaa lainkaan palkkaa.

EI. TARVITSE, MAKSAA. LAINKAAN. PALKKAA.

Ymmärsittekö missä mennään?

Allekirjoittakaa se vetoomus aktiivimallia vastaan.

Vierailija
60/88 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tuilla ja odotan perustuloa. Työelämän meininki on niin sairasta orjuutusta että ei oo mikään kiire takas töihin. Takana on 15 vuoden työura ja yks työuupumus josta parantuminen vei yli vuoden ja rikko sen aikasen avioliiton. Tein vääriä valintoja ja opin niistä.

Eli vastaus : en tekisi, enkä tekis vaikka maksettaskin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan