Tekisitkö sinä työtäsi ilman palkkaa?
Kommentit (88)
En todellakaan. Palkka on ainoa asia jonka vuoksi töissä yleensäkään edes käyn, vaikka siitä ei nykyisin edes jää käteen mitään. Siksi tässä täytyykin miettiä jo muita vaihtoehtoja.
En tekisi mun työtä ilman asianmukaista korvausta, eli palkkaa. Mutta voisin kyllä tehdä jotain ilman palkkaa. Esim auttaa koulussa, tarhassa, ulkoiluttaa vanhuksia, olla apuna palvelutaloissa.... voisin keräillä roskia tienvarsilta... kaikenlaista, jossa ei ole vastuuta, eikä tulosvelvoitetta... stressitöntä tekemistä muutaman tunnin päivässä. Ei sitä kuitenkaan jaksaisi koko päivää joka viikko ilman mitään tekemistäkään olla. Olla toimeton. Hyödytön? Haluaisin ilman työpaikkaakin olla osa yhteiskuntaa ja hyödyksi. Tekisin mielelläni hyväntekeväisyystyötä, mutta oma vakiduuni vie kyllä kaikki mehut ja ajan. Ei enää pysty muuhun.
Ja tämä ihan mun mielipide. Ei tarvitse hermostua..
Ai hoitaisin lapsia päiväkodissa ilmaiseksi? En todellakaan.
yli 20 000 allekirjoitusta muutamassa päivässä!!!! ennätys½½ kansa on vihainen hölmöläisten hallituksesta!
Vierailija kirjoitti:
Herätkää nyt tajuamaan tämä, että
ensii vuonna 2018 alkavassa "työelämäkokeilussa" työntekijälle ei tarvitse maksaa lainkaan palkkaa.
EI. TARVITSE, MAKSAA. LAINKAAN. PALKKAA.
Ymmärsittekö missä mennään?
Allekirjoittakaa se vetoomus aktiivimallia vastaan.
Hä?
Ei siinä mitään ihmeen vetoomusta tarvitse allekirjoittaa.! Ei ole rikos olla menemättä ko. työkokeilun. En minä ainakaan menisi.
En. Teen nykyistä työtäni vain ja ainoastaan rahan takia. Mikään muu ei motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei oikein nykyään haluta maksaa kenellekään palkkaa mistään. Yritykset haalii näitä harjoittelijoita ja opiskelijoita tekemään työt ilmaiseksi
Tämä on niin totta. Onneksi oma ala on sen verran haastava, ettei siihen voi palkata ketä tahansa jollakin kahvirahalla. Työnantaja ei voi, vaikka haluaisikin.
Jos haluaisikin olla vapaaehtoisena esim. sairaiden, lasten tai muun työn parissa. Kaikkeen ei voi ottaa ilman asianmukaista koulutusta jo juridisista syistä. Kuka kantaa vastuun, jos töpeksit? Vakuutus ei maksa.
Olen tekevinäni töitä ja pomo on maksavinaan palkkaa.
Kuka tekisi ilmaiseksi töitä, kun laskut juoksevat? Ei riitä pelkkä lämmin käsi.
Tietysti, jotta saadaan Suomi nousuun! Huraa hallitus! -Eli en todellakaan!
Suomalaiset laitetaan alelaariin ?
Omasa maassaan - ei tule onnistumaan.
Käykö lopulta niin, että Suomeenkin tulee yhteiskunta, jossa tehdään montaa, kahta kolmeakin matalapalkkaista ja osa-aikaista työtä kun ei muita töitä ole. Eli Usan suuntaan mennään?
Kyllä tekisin.
t. itsenäinen taiteilija
kunnolla töitä ilman kunnon palkkaa? kuka hullu sellaista tekisi ei varmaan Suomessa kukaan.. ennenkuulumatonta
Oon taiteilija eli mitäpä luulet. Te kermaperseet saatte rahaa oikealta ja vasemmalta.
No en. Ainoa syy käydä töissä on, että siitä saa sen mitättömän korvauksen jolla sitten kitkutellaan kuukausi
Itseasiassa teen jo nyt työtäni ilman palkkaa. Joskus silloin tällöin nostan itselleni jonkin summan, mutta käytännössä elän ihan pelkillä pääomatuloilla ja osingoilla. Ei se ole yrittäjällä niin helppoa ollenkaan. Joka kuukausi ei kannata palkkaa nostaa ihan veroteknisistä syistäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätkää nyt tajuamaan tämä, että
ensii vuonna 2018 alkavassa "työelämäkokeilussa" työntekijälle ei tarvitse maksaa lainkaan palkkaa.
EI. TARVITSE, MAKSAA. LAINKAAN. PALKKAA.
Ymmärsittekö missä mennään?
Allekirjoittakaa se vetoomus aktiivimallia vastaan.
Hä?
Ei siinä mitään ihmeen vetoomusta tarvitse allekirjoittaa.! Ei ole rikos olla menemättä ko. työkokeilun. En minä ainakaan menisi.
Sehän on työntekijän etu että pääsee kokeilemaan miltä se työntekeminen oikeastaan tuntuukaan. Monella koulutus on pelkkä peruskoulu ja ainoa työ mitä koskaan on elämänsä ensimmäisten 40 vuoden aikana on tehnyt saattaa olla juuri tuo työkokeilu. Ainakin monen yyhhoon kohdalla asia on juurikin näin.
En. Ja nykyistäkään en tee täydellä teholla koska palkka ei vastaa työnantajan vaatimuksia.