Onko Iittalan Teema-sarja mielikuvitukseton ja tylsä vai linjakas ja ajaton klassikko?
Kaapissa on 23-senttisiä lautasia ja isoja syviä lautasia. Nyt mietin, kun tässä aikuisia ollaan, että pitäisikö alkaa keräillä kahviastiastoa samasta sarjasta, jotta natsaisivat yhteen. Tähän asti on menty KoKo-sarjan mukeilla ja pienillä 15-senttisillä Teema-lautasilla, jos joku isompi poppoo on syömisen lisäksi kahvittelemaan tullut. Nuo mukit vaan ovat vähän liian suuria jotenkin. Sitten kai pitäisi ostaa myös joku välilautaskoko, jos kakkua tarjotaan kaffen kanssa. Mikä koko sopii 15-senttisen tassin alle?
Nyt kiinnostaa, millaisia ratkaisuja teillä muilla on ja mitä te muut tykkäätte Teemasta?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee niistä mieleen "jämähtänyt menneisyyteen" jos kylässä tarjoillaan teemasta kahvia.
Fanit sai hepulin, hah hah haa.
Kysytään mielipidettä ja sen saatuaan aletaan itkeä.
Mietin vain sitä, miten astioiden perusteella voi sanoa, että on jämähtänyt menneisyyteen. Eivätkö nämä asiat selviä puhumalla? Jos ollaan kylässä, kaiketi keskustellaan asioista? Vai onko se tätä päivää, että hankitaan aina uudet astiat, kun muoti muuttuu? Mä mietin kotia laittaessani, että valinnat eivät olisi jonkin sesongin mukaisia, vaan miellyttäisivät pitkään, ehkä niin kauan kuin asun tässä.
Teema on paras. Käytännöllisiä ja tyylikkäitä. Lautasissa tarpeeksi korkeat laidat. Ainoa vika on, että nykyiset teemavärit on rumia. Varsinkin se vaaleankeltainen. Minulla on vanhaa, sinistä teemaa.
Mulla on teemaa, arkinen ja mukava sarja. Syvät lautaset ja keittokulhot vievät tilaa astianpesukoneessa. Jos kutsuisin vieraita ehkä hankkisin jotain hienompaa, kun elää pelkkää arkea niin hyvät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun Mielonenestä nämä vuoden 2022 värit, siis retrovärit juhlavuoden kunniaksi muka hienoja ja onko joku noita ostanut? Varmasti olisi paremmatkin värit voinut valita. Olisi nyt otettu uudelleen tuotantoon mielummin jotain poistuneita suosikkivärejä. Varmasti se pysyvä valkoinen se kaikkein myydyin väri on ollut, mutta seuraavaksi suosituimpia värejä jo poistuneita värejä. Jotkut värit ovat varmasti olleet myös floppeja.
Totta, noista väreistä voi tosiaan sanoa, että tylsiä. Valkoinen vaaleankeltainen, harmaa, hirveitä värejä astioissa mielestäni.
Minulla on paljon Teema sarjaa ja pidän niitä käyttötavaroina, en keräilyn takia. Laadukas ja toimiva astiasto.
Vierailija kirjoitti:
Epäkäytännöllinen on mun arvio Teemasta. Itsellä on edelleen sitä kun ei ole varaa ostaa uutta astiastoa. Syvät lautaset ei mahdu kunnolla tistikoneen ritilöihin vaan ovat aina kaatumassa eteenpäin, ikää lautasilla nyt melkein 15-vuotta ja todella naarmuiset. Lautaset on mikrosta ottaessa tulikuumia, ruoka haaleaa. Kun laittaa kuumaa ruokaa lautaselle saa olla patalaput kädessä. Uunissa kun tekee astiassa ruokaa niin lautasen väri muuttuu paljon tummemmaksi.
Olen todennut, että tähän talouteen ei Iittalaa tai Arabiaa tule kuin koriste-esineen muodoissa. Heidän astiastonsa on rumia ja epäkäytännöllisiä. Seuraavaksi ostan jotain muuta, luultavasti Ikeasta perus astioita. Rörstrandkin on myyty Iittalalle niin antaa olla.
Suosittelen Marimekon astioita. Ostin kesällä kokeeksi matalia lautasia, ja ovat tosi hyviä. Minulla Räsymatto- ja Siirtolapuutarha-sarjoja. Olen ostanut niitä koko ajan lisää ja muitakin kuin lautasia, kun ovat niin hyviä. Ovat usein alennuksessa, normaalihinnalla en ole tainnut ostaa mitään. Ainoa puute on syvät lautaset, niitä en ole ostanut kun ovat niin pieniä ja kuitenkin leveäreunaisia.
Pitääkö jo ruoka-astioidenkin olla mustia. Sekö kaunistaa kattausta.
Teeman valkoinen ei ole valkoinen. Näyttää rumalta jos yhdistää johonkin oikeasti valkoiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö jo ruoka-astioidenkin olla mustia. Sekö kaunistaa kattausta.
Ei todellakaan. Mustissa näkyy myös naarmut tosi selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee niistä mieleen "jämähtänyt menneisyyteen" jos kylässä tarjoillaan teemasta kahvia.
Ajatteletko samalla tavalla Tapiovaaran Domus tai Aslak tuoleista? No minun tuolini kyllä ovatkin 60-luvun alkupuolelta, mutta näyttää olevan suosittuja nyt myynnissä olevatkin. Klassikko on klassikko ja sama pätee Teemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain sitä, miten astioiden perusteella voi sanoa, että on jämähtänyt menneisyyteen. Eivätkö nämä asiat selviä puhumalla? Jos ollaan kylässä, kaiketi keskustellaan asioista? Vai onko se tätä päivää, että hankitaan aina uudet astiat, kun muoti muuttuu? Mä mietin kotia laittaessani, että valinnat eivät olisi jonkin sesongin mukaisia, vaan miellyttäisivät pitkään, ehkä niin kauan kuin asun tässä.
Jos on 30 vuotta katsonut samoja astioita ja ostaa aina vaan niitä lisää, on kyllä aika jämähtänyt.
Ja kuten joku jo sanoi, teemat on epäkäytännöllisiä, ovat kenossa astianpesukoneessa jne. Silloin kun pestiin käsin, ei ollut niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 30 vuotta katsonut samoja astioita ja ostaa aina vaan niitä lisää, on kyllä aika jämähtänyt.
Ja kuten joku jo sanoi, teemat on epäkäytännöllisiä, ovat kenossa astianpesukoneessa jne. Silloin kun pestiin käsin, ei ollut niin väliä.
Eli sinä teet tulkinnat jonkun ajattelutavasta hänen astioidensa perusteella, et niinkään keskustelemalla hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Teeman valkoinen ei ole valkoinen. Näyttää rumalta jos yhdistää johonkin oikeasti valkoiseen.
Miksi yhdistäisin johonkin Ikean valkoiseen? Iittalan/Arabian kanssa passaa
Mä olen siitä omituinen nainen, etten ymmärrä designia. Mulla on ihan sama mitä merkkiä ovat mitkäkin sisustukseen liittyvät asiat. Kotini on kaunis, siisti ja itseni näköinen. Sama vaatteissa. En ole koskaan ymmärtänyt merkkivaatteita, miksi niitä pitäisi haluta. Vaatetyylini on siisti ja omannäköisesi, ihan sama mistä olen hankkinut. Olenkin siis ahkera kirppiksillä kävijä ja siellä metsästän kaikkea hyväkuntoista ja omaan silmiin kaunista.
Enemmän itseäni kiinnostaa laadukkaat leffat, sarjat ja videopelit.
Teema on hyvä arkiastiasto. Kestävä ja helposti saatavissa mistä tahansa. Tätä minullakin on käytössä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko samalla tavalla Tapiovaaran Domus tai Aslak tuoleista? No minun tuolini kyllä ovatkin 60-luvun alkupuolelta, mutta näyttää olevan suosittuja nyt myynnissä olevatkin. Klassikko on klassikko ja sama pätee Teemaan.
Voi luoja teitä merkkiuskollisia. Kaikki on hienoa, jos niillä on kuuluisa "merkki". Omaa silmää tavaran pitää mielyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassikkokin on joskus ollut uutuus. Ei siitä olisi koskaan tullut suosittua, jos kaikki olisivat silloin suosineet senaikaisia klassikkoja.
Teema on tosiaan varsin epäkäytännöllinen tiskikoneessa, ja monien mielestä tylsä ja liian tavallinen. Samaten kaikki eivät pidä Domus- tai Aslak-tuoleistakaan vain siksi että ovat klassikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tylsääkin tylsempi ja oikeastaan aika rumakin.
Itse olet tylsä ja ruma. T. Teemojansa rakastava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdistäisin johonkin Ikean valkoiseen? Iittalan/Arabian kanssa passaa
No ei passaa, paitsi jos on sokea. Iittalan ja Arabian eri sarjojen valkoisissakin on eroja. Ihan näkee jo vaikka Teeman ja KoKon välillä.
Epäkäytännöllinen on mun arvio Teemasta. Itsellä on edelleen sitä kun ei ole varaa ostaa uutta astiastoa. Syvät lautaset ei mahdu kunnolla tistikoneen ritilöihin vaan ovat aina kaatumassa eteenpäin, ikää lautasilla nyt melkein 15-vuotta ja todella naarmuiset. Lautaset on mikrosta ottaessa tulikuumia, ruoka haaleaa. Kun laittaa kuumaa ruokaa lautaselle saa olla patalaput kädessä. Uunissa kun tekee astiassa ruokaa niin lautasen väri muuttuu paljon tummemmaksi.
Olen todennut, että tähän talouteen ei Iittalaa tai Arabiaa tule kuin koriste-esineen muodoissa. Heidän astiastonsa on rumia ja epäkäytännöllisiä. Seuraavaksi ostan jotain muuta, luultavasti Ikeasta perus astioita. Rörstrandkin on myyty Iittalalle niin antaa olla.