Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeöinen uni mietityttää

Vierailija
27.12.2017 |

Näin viime yönä outoa unta, ja minulle jäi siitä hämmentynyt fiilis.

Olen parisuhteessa, joka on suurimmaksi osaksi hyvä ja isoimman osan ajasta olen onnellinen. Myönnän, että välillä minulla on ikävä sitä alkuhuumaa ja jännitystä, ja harmittaa että viimeaikoina on tullut isojen stressitekijöiden takia enemmän riitoja kuin yleensä. En yleensä kiinnitä liikaa huomiota uniini, mutta joskus jään pitkäksikin aikaa miettimään niitä, ja pohdin onko niillä jokin syvempikin merkitys. Viimeöinen uni oli yksi niistä.

Seuraan Instagramissa takaisin erästä nuorta miestä, joka joskus alkoi itse seurata ensin minua. Emme ole koskaan jutelleet sanaakaan, eikä hän mielestäni ole edes erityisen hyvännäköinen. Hän on hiljan julkaissut paljon kuvia uudesta koiranpennustaan, ja viime yönä sitten näin unta, että tuo mies oli vanhemmillani kylässä koiransa kanssa. Siellä oli myös sukuani ja poikaystäväni. Ei siinä vielä mitään, mutta unessa hakeuduin hänen viereensä sohvalle, nauroimme paljon ja koko unen ajan flirttailimme kovasti. Heräsin jossain vaiheessa, mutta kun nukahdin uudestaan, uni jatkui. Unen lopussa hän jopa pussasi minua, kun käveli ohitseni. :D

Ihan hemmetin hämmentynyt fiilis oli, kun heräsin. Tiedän, ettei ihminen voi unilleen mitään, mutta kai niillä on joskus joku syvempikin merkitys? Mistä voi johtua, että näkee unta ihmisestä, ketä ei edes tunne eikä ajattele koskaan? Suoraan sanoen mua ahdistaa tuo uni, koska vaikka se olikin vain unta, sen aikana mulla oli todella hyvä olo siitä flirtistä, ja se tuntuu väärältä koska olen parisuhteessa! Tuo ihminen tuntui todella turvalliselta ja ihanalta tuossa unessa, ja ahdistaa että tunne oli niin todellinen vielä herätessänikin. Tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi vaikka näin vain unta enkä ole oikeasti tehnyt mitään väärää. :D

Onko täällä paikalla ketään jolla olisi samanlaisia kokemuksia? Onko ketään, joka olisi lukenut tai opiskellut enemmänkin unista ja osaisi sanoa, onko tällä jokin syvempi merkitys? Miksi ihminen näkee unta sellaisesta ihmisestä, ketä ei edes tunne?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unien näkeminen on terveen ihmisen merkki.

Vierailija
2/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa nämä provot lyhyempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unien näkeminen on terveen ihmisen merkki.

Tiedän, mutta tuollaisen unen nähtyäni alkoi väkisinkin kiinnostamaan, että mistä moinen uni voi johtua. :D Ap

Vierailija
4/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa nämä provot lyhyempiä.

Mua aina ihmetyttää, että millaisessa kuplassa te kaikkea provoksi väittävät elätte, kun mitään hiemankaan tavallisesta poikkeavaa ei voi tapahtua ilman, että sen on pakko olla provo? 

Vierailija
5/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa mielen sisällöistä (muistot, havainnot, tunteet, kokemukset, motiivit jne.) muodostuu tarinoita, joiden kautta tiedostamaton käsittelee mm. toiveita ja pelkoja.

Unissa esiintyvät ihmiset eivät tietenkään oikeasti ole sellaisia kuin unessa.

Se on tunnettu ilmiö, että unennäkijä saattaa tilapäisesti "ihastua" johonkuhun, josta näki positiivisen unen. Sellainen hauska juttu, että äitini kertoi kerran 90-luvulla nähneensä unta Kauniiden ja rohkeiden Ridgestä eli Ron Mossista, josta hän ei normaalisti pitänyt. Unen nähtyään hän piti Ronn Mossia vetävänä. Viehätys meni kuitenkin pois nopeasti.

Vierailija
6/6 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira unessa on ystävyyden symboli. Kaipaatko nykyisessä tilanteessasi / suhteessasi ystävyyttä, luottamusta, läheisyyden tunnetta?

Se, että mies tulee kylään vanhempiesi luo (siis hyvin läheiseen paikkaan), mutta et ole läheinen heidän tai poikaystäväsi kanssa, vaan tämän vieraan miehen kanssa saattaa kertoa myös jostakin. Läheisyydenkaipuuta?

Unesta ei tarvitse kokea huonoa omaatuntoa, se vain kertoo sinulle jotain itsestäsi, ehkä omista toiveistasi jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä