Pitäis mennä päivystykseen, mutta
Mulaa on tosi vaikee sosiaalisten tilanteiden pelko ja myös miepelko. Eli ahdistaa ihan helvetisti kun en tiedä miten päivystyksessä toimitaan ja jos sielä onkin mieslääkäri tai vielä ulkomaalainen jonka puheesta ei saa selvää ja en kehtaa kysyö uudestaan. Ja sekin vielä että jos meenkin turhaan sinne ja ne ajattelee että mitä tulit turhaan yms. Eli mitä mun pitää tehdä kun meen sinne pitääkö ottaa joku vuoronumero. Ja ainakin joskus lapsena poti mennä johonkin luukulle sanomaan asiansa. Ei vittu kun hävettää nolata itsensä siellä ja kaikki muut potilaat vaan tuijottaa. Enkä todellakaan kehtaa kysyä hoitajalta tai keltään mitään. Tää kuulostaa varmaan ihan naurettavalta
Kommentit (31)
Niin, miksi sinne päivystykseen pitäisi hakeutua?
Oli siellä vastassa kuka tahansa tai olkoot sun vaiva mikä tahansa, niin siellä määrätään sulle tulehduskipulääkettä ja sanotaan: "jos menee pahemmaksi tule sitten uudestaan!".
Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Oli siellä vastassa kuka tahansa tai olkoot sun vaiva mikä tahansa, niin siellä määrätään sulle tulehduskipulääkettä ja sanotaan: "jos menee pahemmaksi tule sitten uudestaan!".
Siinä se.
"Hei, minulla on jo kolmatta viikkoa hankala ahdistus ja paha miespelko, oli pakko tulla tänne päivystykseen."
"Jaa-has, tässä sinulle tulehduskipulääkettä, tule uudestaan jos menee vielä pahemmaksi."
No koska mulla on tullut nilkkaan yli 10cm iso mustelma? Ilman syytä ja nut se on siitä keskeltä koholla niinkuin sielä sisällä olis joku möltti. Ja sitä särkee vöhän ei koko ajan. On ollut jo kolme päivää. Sanokaa menisittekö itse tuon takia päivystykseen. ap
Meidän päivystyksessä otetaan nykyään vuoronumero. Sitten omalla vuorolla mennään siihen hoitajan huoneeseen selvittämään asiaa. Hoitsu ottaa tietoja ylös ja sitten odotetaan lääkärin vastaanotolle.
Kirjoita vaikka kotona lapulle valmiiksi asiasi. Kyllä ne sielä terveyskeskuksessa on ammattilaisia ja ohjaavat sulle sopivaan hoitoon. Mitä oudompi olet sitä paremmat lääkkeet saat. Minä en saanut kun olin liian normaali.
Vierailija kirjoitti:
No koska mulla on tullut nilkkaan yli 10cm iso mustelma? Ilman syytä ja nut se on siitä keskeltä koholla niinkuin sielä sisällä olis joku möltti. Ja sitä särkee vöhän ei koko ajan. On ollut jo kolme päivää. Sanokaa menisittekö itse tuon takia päivystykseen. ap
Soittaisin terveysneuvontaan, ne osaa kertoa onko päivystysasia vai ei. Jos puhelimessakin kysyminen ahdistaa niin kirjoita itsellesi ylös mitä sanot ja mitä pitää muistaa kysyä.
No etsipä vaikka oman sairaanhoitopiirin nettisivulta nyt ensihätään puhelinnumero sinne päivystykseen ja soita. Ne voi sitten kertoa, kuinka päivystyksessä tylee toimia, onko paljon ruuhkaa jne. Ne voi myös neivoa, kuinka terveyskeskukseen saa varattua ajan, jos on sellainen vaiva ettei voi huomiseen odottaa.
Vierailija kirjoitti:
En menisi _päivystykseen_ tuollaisesta asiasta. Varaa normaali aika lääkärille. Jos mustelma on jo ollut 3 päivää, se ei ole akuutti vaiva.
Soita heti aamusta terveyskeskukseen.
ei varmasti mitään vakavaa jos moista ehtii miettiä. Se päivystys on vakavia asioita varten, ei hupia. 40asteen kuumeessa tuskin on väliä onko lääkäri mies, maine vai mamu.
Ei ole päivystysasia, ei todellakaan. Omaan terveyskeskukseen aika, tai jos et sitä halua odottaa, niin yksityiselle, mutta EI päivystykseen.
Miepelko 😂😂 älä mee Joensuuhu lääkäriin 😂😂😂
Okei eli ilman syytä tuleva yli 10 cm mustelman näköinen läiskä ei ole vakava asia. Täytyy sitten varata aika. ap
Ei ole vakavaa ihminen hyvä. Joskus verisuoni voi katketa omia aikojaan. En käsitä, että kaikesta pitäisi mennä päivystykseen
Ja kannattaisi harkita myös ennemmin avun hakemista psykiatrisen puolelta.
Vakavuudesta en tiedän mutta jos se on ollut useamman päivän niin kiireellinen asia se ei ole. Päivystys ei ole paikka jonne mennään siksi että ei jaksanut aamulla herätä ja soittaa lääkärille. Sinne mennään jos vaiva on sellainen ettei voi odottaa.
Jos olet sitä katsellut jo kolme pv, niin huomisaamuun voit odottaa. Terveyskeskus /työterveys tutkii.
Tässä kuva siitä jalasta se on haalistunut nyt vähän ja levinnyt enemmän ja paisunut tosta keskeltä. Mulla on varmaan luulotautikin kaiken lisäksi mutta näyttääkö tuo pahalta? ap
Kuvalla eu ole merkitystä, ihan toimiesi perusteella ei ole päivystysasia.
Mikään vaiva, jota on voinut kolme päivää jo ihmetellä ei sitä ole. Päivystykseen mennään kun hoito ei voi odottaa, tuo todistettavasti voi.
No kyllä kuulostaa. Älä mene jos on niin vaikeeta.