Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko henkistä pettämistä olemassa?

Vierailija
27.12.2017 |

Siis mitä ihmettä? Ainakin itse olen sitä mieltä, että vain teot ratkaisee. Jos esim. ajattelee jotakuta toista tai viihtyy jonkun seurassa, ei ole pettämistä. Muutenhan varmaan ihan jokainen pitkässä suhteessa oleva pettää jossain vaiheessa, jos joku henkinen pettäminen on todellinen asia. Tuo sana luo vain turhia paineita epävarmimmille. Mitä mieltä olette?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyljeksii omaa kumppaniaan ja haaveilee muista niin on vähintäänkin henkistä pettämistä.

Vierailija
2/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ajattelen muita miehiä välillä, vaikka olen mieheni kanssa ollut yhdessä 20 vuotta ja seksiä on 1-3 kertaa viikossa. Koskaan en ole mennyt ajattelua pitemmälle, mutta nämä ajatukset ovat kyllä saaneet runsaasti lisää seksiä suhteeseemme. Tiedän myös mieheni ajattelevan muita kuin minua ja välillä yhdessä ajatuksiamme naureskelemmekin. Ajatukset ovat täysin sama kuin katsoisimme vaikka jotain kiihottavaa leffaa tai lukisimme kirjaa, jossa on seksiä. N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni mielestä ei sellaista ole kuin henkinen pettäminen. Hänen mielestä on ihan normaalia instailla ja facettaa vuosikausia salaa omalta mieheltään, jonkun exänsä kanssa +15 vuoden takaa. Soitella ja varata ulkomaanreissuja sen perusteella missä maassa exä milloinkin mahtoi asustaa.

Siihen asti vaimoni oli tätä mieltä, kunnes itse etsin instasta erään naisen kenen kanssa minulla on jotain sutinaa 20 vuotta sitten. Kirjoitin vain yhteen kuvaan saman kommentin mitä vaimoni oli itse kirjoittanut exänsä kuvaan. Tästä kommentista vaimoni sai itkupotkuraivarit keskellä yötä.

Miten se nyt sitten mahtaakaan olla?

Vierailija
4/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot ratkaisevat, mutta kaikki teot eivät ole konkreettisia, vaan ihminen voi pettää eli tehdä aviorikoksen jo sydämessään, "jos hyljeksii omaa kumppaniaan ja haaveilee muista", niin kuin vastaaja 1 hyvin tiivisti.

edit: Tämä ei tietenkään tarkoita, että avioliitto olisi ohi ns. henkisen pettämisen myötä, vaan siitä tulee tehdä parannus. Tuskinpa kukaan aviopuoliso on virheetön tässäkään asiassa.

Vierailija
5/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioero keväällä 2018 kirjoitti:

Vaimoni mielestä ei sellaista ole kuin henkinen pettäminen. Hänen mielestä on ihan normaalia instailla ja facettaa vuosikausia salaa omalta mieheltään, jonkun exänsä kanssa +15 vuoden takaa. Soitella ja varata ulkomaanreissuja sen perusteella missä maassa exä milloinkin mahtoi asustaa.

Siihen asti vaimoni oli tätä mieltä, kunnes itse etsin instasta erään naisen kenen kanssa minulla on jotain sutinaa 20 vuotta sitten. Kirjoitin vain yhteen kuvaan saman kommentin mitä vaimoni oli itse kirjoittanut exänsä kuvaan. Tästä kommentista vaimoni sai itkupotkuraivarit keskellä yötä.

Miten se nyt sitten mahtaakaan olla?

Ajatukset ovat ajatuksia, pään sisällä olevia mietteitä, ymmärrätkö? Teot ovat tekoja ja tässä vaiheessa vaimosi on tehnyt jo jotain,

huomaatko eron?

Vierailija
6/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos hyljeksii omaa kumppaniaan ja haaveilee muista". Tähän kysyisin, että entä jos haaveilee muista, mutta ei hyljeksi kumppaniaan vaan rakastaa häntä eikä koskaan siirtyisi ajatuksista tekoihin? Ihan vaan mielenkiinnosta pohdin näitä asioita, sillä en usko olevan liittoja, joissa ei ikinä edes kävisi mielessä joku toinen.

Ap

Vierailija
7/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy seksiin. Jos seksi on puhtaasti pallien tyhjennys eikä siihen liity kumppanista kiinnostus ja ihastuminen tähän petikumppaniin niin jonkun on helpompi antaa anteeksi, puuttuu henkinen puoli.

Se että joku elää kaksoiselämää on pettämistä, vaikka olisi platooninen suhde. Ei seksin laatu tai määrä määrittele suhdetta pelkästään petolliseksi vaan elää jotain muuta mitä kumppani on valmis hyväksymään. Muuten se on hyväksytty eikä ole pettämistä.

Fantasia ei ole pettämistä, eikä oma kiva.

Minusta jokaisella pitää olla oikeus päättää mitä itse tekee, jos oma seksuaalisuus muuttuu tai haluaa jotain mitä kumppani ei tahdo niin moraalisesti oikein on erota.

Vierailija
8/8 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä henkinen pettäminen olisi pahinta.

Mitä sitten jos vaimoni käy duunaamassa vierasta jos se on vain seksiä? Kädestä pitämisessä tai silmiinkatsomisessa voi olla enemmän tunnetta ja latausta kuin paineita poistavassa panossa.