Mitä ruokaa tarjoaisin meille kylään tulevalle perheelle?
Olen laittanut joulun aikana paljon ruokaa ja nyt haluaisin päästä helpommalla. Ruoka pitäisi kuitenkin olla hyvää ja laadukasta. Nyt ei käy hernekeitto tms, vaikka hyvää arkiruokaa onkin. En halua pihvejä paistella. Ehdotuksia?
Kommentit (11)
Hyvä ja laadukas ruoka on minun mielestäni hyvistä (vähän prosessoiduista, kotimaisista) raaka-aineista tehtyä ruokaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja laadukas ruoka on minun mielestäni hyvistä (vähän prosessoiduista, kotimaisista) raaka-aineista tehtyä ruokaa. Ap
No sittenhän hernekeitto täyttää kriteerit, samoin läskisoosi ja muusi. Myös lindströmin pihvit käy ja juures-juustokeitto sekä kasvispihvit uuniperunoilla. Onhan näitä.
Tee jokin uuniruoka tai keitto. Meille tulossa myös vieraita, joita ei tarvi "orjailla". Teen ruuaksi ehkä makaronilaatikkoa tai kinkkukiusausta+hyvä salaatti. Joskus ollaan tehty vain nakkikeittoa.
Ihan tavallisia perusruokia.
Itse emäntänä lähtisin liikkeelle siitä, minkä ikäisiä lapsia perheen mukana tulee syömään. Mitä pienempiä, sen tarkemmin koittaisin tehdä lapsille varmasti maistuvaa ruokaa. Nälkäinen pikkulapsi ei ole mukava vieras!
Uunijuurekset (pakasteesta) ja pihvit olisivat kyllä helppo ja nopea valmistaa. Entäs karjalanpaisti tai joku muu one-pot-ruoka? Kaikki pataan ja uuniin.
Tuollaista kaikki pataan ja uuniin- ruokaa vähän ajattelin. Liha- tai kanapata tms voisi olla hyvä. Perheen lapset ovat jo teini-ikäisiä ja "kaikkiruokaisia". Tuo on totta, että pikkuväelle on aina oltava mieluista ruokaa.☺Toki isommillekin.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista kaikki pataan ja uuniin- ruokaa vähän ajattelin. Liha- tai kanapata tms voisi olla hyvä. Perheen lapset ovat jo teini-ikäisiä ja "kaikkiruokaisia". Tuo on totta, että pikkuväelle on aina oltava mieluista ruokaa.☺Toki isommillekin.
Mistä saat kanaa?
En ole ap, mutta itse ostan kanat suoraan tilalta. Sopivat hyvin juuri esim. pataruokiin.
Selitä ensin, mikä sinun mielestäsi on "hyvää ja laadukasta"