Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten joku voi syödä jouluna niin paljon että sormet turpoaa tai tulee lisäkiloja.

Vierailija
26.12.2017 |

Eihän ihminen pysty syömään kuin sen verran kuin maha vetää, eikä se jouluna yhtäkkiä ole sen isompi kuin muulloinkaan. Ei mulla ainakaan, maha tulee täyteen samasta määrästä ruokaa oli mikä päivä hyvänsä. Muutenkin ihmetyttää mihin mahaan ihmiset syö joilla on joulupöydässä sata sorttia kaloja, salaatteja ja vielä jälkiruuat, meillä on aina ollut vain neljää eri laatikkoa ja kinkkua, ja vaikka jokaista laatikkoa ottaa lusikallisen ja palan kinkkua, saattaa tulla ähky kun se on niin tuhtia ruokaa.
Ja minä sentään olen 130 kiloinen ollut jo n. 15 vuotta, joten kaikki luulee että minä olen se joka vetää sata sorttia ruokaa kun on kerran joulu, tai koko kinkun kerralla.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun logiikallasi kukaan ei koskaan voi lihoa ja laihtua, koska maha vetää aina täsmälleen saman verran ruokaa ja kaloreita. 

Vierailija
2/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on painoindeksi 21 ja turposin valtavad5ti jouluruuasta. Se on todella suolaista, kun söin melkein pelkästään graavia lohta ja sillejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset taas ymmärtää. Mites nyt tehään?

Vierailija
4/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sormet voivat turvota syömisestä?

Vierailija
5/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suola

Vierailija
6/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tähän päde ihan se sama logiikka kun lihoamiseen yleensä. Sitä ruokaa syödään joo suunnilleen saman verran, se vaan on kalorisempaa kun muuten.

Vierailija
7/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaanko aloituksesta tehdä johtopäätös, että aloittajalla on ymmärryksessä puutteita?

Vierailija
8/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on painoindeksi 21 ja turposin valtavad5ti jouluruuasta. Se on todella suolaista, kun söin melkein pelkästään graavia lohta ja sillejä.

Samis. Olen vähentänyt suolan käyttöä, mutta joulukaloja piti saada. Ja miten hyviä ne ovatkaan. Nyt kun arki alkaa, syön muutaman päivän suolatonta, niin nesteet lähtee, eli paljon hedelmiä ja vihersalaattia.

Vierailija
9/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin pieniruokainen normaalisti että nyt 3 pvässä tuli 1.5kg lisää painoa.

Ei siihen paljoa tarvita: pari joulutorttua, lautasellinen riisipuuroa, mukillinen glögiä, pari konvehtia ja muutama nokare hyviä juustoja niin olen vähintään tuplannut normaalit päivän kalorit. Lisäksi 3 ruokalajin ateriat, vaikka vain suupala kaikkia herkkuja niin silti mulle liikaa

Vierailija
10/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin paljon useammin kuin arkena (normaalisti aamupala, kevyt lounas, päivällinen, pieni välipala, kevyt iltapala)

Jouluna meni aamiainen, lounas, jouluillallinen (tuhdimpi kuin arkena) hetken ruokalepo, sitten jälkiruokaa, pieni ruokalepo, juustoja ja viiniä, ruokalepo, toinen kierros jälkiruokaa koska kakkua ja torttuja oli vielä jäljellä. Konvehteja napsien joka välissä.

Onneksi kilot lähtee pois kun palaa rutiineihin.

Vierailija
11/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin pieniruokainen normaalisti että nyt 3 pvässä tuli 1.5kg lisää painoa.

Ei siihen paljoa tarvita: pari joulutorttua, lautasellinen riisipuuroa, mukillinen glögiä, pari konvehtia ja muutama nokare hyviä juustoja niin olen vähintään tuplannut normaalit päivän kalorit. Lisäksi 3 ruokalajin ateriat, vaikka vain suupala kaikkia herkkuja niin silti mulle liikaa

On fysiologinen mahdottomuus lihoa oikeasti, siis varastoida rasvaa 1,5 kiloa kolmessa päivässä. Kyllä se lihominen on suurimmalta osin nesteen kertymistä elimistöön.

Eri juttu sitten jos jatkaa samaa mässäystä viikosta toiseen. 

Jos normaali arkipäivän meny yhtäkkiä heittää häränpyllyä elimistö reagoi takuulla jokaisella! Turpoan minäkin, vaikka en edes mässää. Olen normaalisti pieniruokainen eikä maha vedä paljoa kerralla. Jouluna kuitenkin on tarjolla toisen tyyppistä ruokaa kuin normaalisti, ja vaikka sitä ei mahdottomasti mättäisikään, kyllä sen olossa tuntee.

Koskaan kuitenkaan jo useamman vuosikymmenen jatkuneen elämäni aikana en ole Joulun takia lihonut. Joka ikinen kerta kun Joulu on juhlittu ja arki alkaa, olo tasaantuu ja turvotus laskee. 

Opiskelkaa ihmisen fysiologiaa, luulette vähemmän.

Vierailija
12/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ihminen pysty syömään kuin sen verran kuin maha vetää, eikä se jouluna yhtäkkiä ole sen isompi kuin muulloinkaan. Ei mulla ainakaan, maha tulee täyteen samasta määrästä ruokaa oli mikä päivä hyvänsä. Muutenkin ihmetyttää mihin mahaan ihmiset syö joilla on joulupöydässä sata sorttia kaloja, salaatteja ja vielä jälkiruuat, meillä on aina ollut vain neljää eri laatikkoa ja kinkkua, ja vaikka jokaista laatikkoa ottaa lusikallisen ja palan kinkkua, saattaa tulla ähky kun se on niin tuhtia ruokaa.

Ja minä sentään olen 130 kiloinen ollut jo n. 15 vuotta, joten kaikki luulee että minä olen se joka vetää sata sorttia ruokaa kun on kerran joulu, tai koko kinkun kerralla.

Oon kans jo vuosia miettinyt samaa!!! Olen kuullut ihmisten ihastelevan et ihanaa kun on joulu ja saa kerrankin syödä kunnolla. Olisko salaisuus sit tuossa? Tavallisen kokoiset ihmiset ovat koko muun vuoden nälässä ja syövät jouluna kerrankin mahansa täyteen. Toisaalta, oon ite 120-kiloinen enkä oo koskaan kyennyt syömään sellaisia määriä kuin hoikat ystäväni ja syömisestä tullut huono olo jatkuu mulla aina paljon pidempään kuin heillä. Se on aina ollut hämmentävä asia. Maailmassa on sellaisia monta.

Vierailija
13/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ketjussa muut ymmärtävät, että jouluruuasta voi tulla kauhea turvotus ja ähky, mutta kaksi ei ymmärrä. Heistä on toinen 130 kg ja toinen 120 kg. Olisiko tässä joku syy ja seuraus-suhde?...

Vierailija
14/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ketjussa muut ymmärtävät, että jouluruuasta voi tulla kauhea turvotus ja ähky, mutta kaksi ei ymmärrä. Heistä on toinen 130 kg ja toinen 120 kg. Olisiko tässä joku syy ja seuraus-suhde?...

Käsitit väärin. En ole koskaan tajunnut sitä miten ihmiset voivat jouluna syödä yhtäkkiä paljon enemmän kuin arkena. Itse en siihen kykene, enkä ymmärrä miten hoikempien mahaan voi mahtua niin järkyttäviä määriä. En tosin ole ap vaan se 120-kiloinen. Sen kyllä todellakin ymmärrän että liiallinen mässääminen turvottaa ja tekee ähkyn. Mulle se vaan tulee näemmä pienemmästä määrästä kuin monille muille vaikka näin iso olenkin.

Vierailija
15/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla turpoaa sormet (ja koko kroppa, mutta sormissa se näkyy erityisesti) aina, kun käyn vanhempieni luona syömässä. Syystä että heillä on iän myötä makuaisti heikentynyt ja mättävät siis kaikkeen ruokaan suuret määrät suolaa. Suola kerää nestettä ja aiheuttaa turvotusta. 

Moni jouluruoka on myös just tyypillisesti suolaista. Siihen päälle sitten vielä tuntikausien pakkoistuminen ruokapöydässä, sohvassa, kahvipöydässä, sohvassa... Joka kerran kun yrittää karata edes hetkeksi ulos verryttelemään, kiskotaan takaisin ruokapöytään. Onneksi joulu on vain kerran vuodessa :D

Vierailija
16/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäänpä sinun ymmärryksesi riittää.

Ihan vain suola ja sokeri, molemmat turvottaa.

17/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa ollaan syöty kohta kaikki lahjakonvehdit.sitä kalorien määrää...

Vierailija
18/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisesta määrästä ruokaa kukaan noin paljon liho, taitaa olla sullakin nesteen kertymistä tai jotain.

ap

Vierailija
19/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. . . . .

Moni jouluruoka on myös just tyypillisesti suolaista. Siihen päälle sitten vielä tuntikausien pakkoistuminen ruokapöydässä, sohvassa, kahvipöydässä, sohvassa... Joka kerran kun yrittää karata edes hetkeksi ulos verryttelemään, kiskotaan takaisin ruokapöytään. Onneksi joulu on vain kerran vuodessa :D

Aivan ihanasti sanottu tuo, kun yrittää karata edes hetkeksi ulos.....

Aiheutti hauskan mielikuvan.

Suku kiskomassa väkisin ruokapöytään pulleaa ja suolasta turvoksissa olevaa henkilöä.

Vierailija
20/46 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tähän päde ihan se sama logiikka kun lihoamiseen yleensä. Sitä ruokaa syödään joo suunnilleen saman verran, se vaan on kalorisempaa kun muuten.

No lihooko siitä että kolmena päivänä syö vähän enemmän kaloreita kilotolkulla? Eihän sen pitäisi olla mitenkään fyysisesti mahdollista, ei keho niin hyvin kuitenkaan joka ikistä kaloria varastoi, yks rasvakilo on 7 000 kaloria, ja joku laiheliini vetää sit 10 000 kaloria kolmessa päivässä enemmän kuin normaalisti ja lihoo puolitoistakiloa? Ja kuka yleensä voi yhden päivän aikana syödä jotain 5 000 kaloria? Kuinka kaloripitoisia normaalit jouluruuat muka on? Minä syön kyllä suklaata jouluna, mutta niin syön kaikkina muinakin päivinä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi