Mikä sairaus mua vaivaa? Joku mielenterveysongelmahan tämä on.
Vuosituloni ovat olleet n. 50 000, silti laskuja ulosotossa, häätöuhka asunnosta aina välillä kun vuokrat jääneet rästiin, sähköt menneet poikki moneen kertaan ja puhelinliittymä myös.
Olen myöhässä joka paikasta ja häpeän sitä. Töissä tästä on koitunut suuresti ongelmia. Jättäydyin työttömäksi äskettäin koska en kestä enää itseäni. Huomasin etten pysty työskentelemään tiimissä, vaan minun pitäisi saada olla yksin. Vihaan muiden ihmisten lisäksi itseäni ja kostan sen itselleni mm. päihteillä. Itken usein.
Olen vaarallisen vihainen ja vittumainen kostaja jos jonkun kanssa menee sukset ristiin. Tätä tapahtuu harvoin koska olen käytännössä eristänyt itseni muista. Lähipiirilleni olen hyvä ja uskollinen, muista en piittaa ja saatan olla todella vihamielinen muita kohtaan jos koen oloni uhatuksi. Olen täpärästi pelastanut itseni ja lapseni hankaluuksilta maksamalla vuokrarästit viimetingassa. Sähkölaskut ja puhelunlaskut taas heti kun kämppä ja linjat ovat pimentyneet.
En ole tyhmä akateemisesti. Olen pärjännyt opinnoissa hyvin. Tunnen vaikutusvaltaisia ihmisiä joita tapaan silloin kun korn olevani sosiaalisesti vahvoilla, eli harvoin. Käytän ssri-lääkkeitä mutta ne ovat vieneet vain masennuksen pois, eivät käytöshäiriöitä. Ulospäin ei uskoisi mistä kärsin. Lapset pärjäävät koulussa ja heillä on ystäviä, aina tullut heistä vain hyvää palautetta. Koti ja sen asukkaat ovat siistejä. Sanomattakin selvää että silti kärsin.
Lapsuudenperheessä ja suvussa on tehty itsemurhia monessa sukupolvessa. Pelkään että tympääntyneenä itseeni päädyn samaan, vaikken haluaisikaan.
Kommentit (26)
Netin kautta ei voi diagnostisoida ketään. Tarvitaan aika pitkiä keskusteluita erikoistuneen lääkärin (ja psykologin) kanssa ennen kuin diagnoosi on valmis.
Itse-diagnostisoiminen on vaarallista, sillä melko usein ihminen alkaa käyttäytyä sairauden/häiriön tavalla, vaikkei edes sairastaa sitä.
Anna ammattilaiset tehdä työnsä ja ole rehellinen keskusteluissa ja testeissä. Saat kyllä vastauksia ajan myötä.
Itsekin olen eristäytynyt tiettyyn aikaan kuusta. Jos taas muuhun aikaan kuusta kavereilla ei ole aikaa nähdä, se ei riipu minusta. Muutoin olen täysin terve henkisesti, vaikka terapiaa olen aikanaan tarvinnutkin.
Toi vaikuttaa että sulla on lievänä tai kohtalaisena joku persoonallisuushäiriö. Olet fiksun ja toisaalta tyhmän oloinen, viittaan rahapelleilyihin. Pitkästyt ja tylsistyt helposti, ehkä sulla on huono itsetunto ja koet ettet ansaitse onnea ja rahaa loppujenlopuksi. Oletko riippuvainen jostakin?
Epävakaan persoonallisuushäiriön piirteitä sinulla on.
Kaikkeen ei ole lääketieteellistä selitystä.