Hahaa! Useimmilla työnhakijoilla on palkkatoivomukset jopa kaksinkertaiset maksettuihin nähden :D
Meillä on työpaikkailmoituksessa palkkatoivomus ja nyt kun hakemuksia tulee niin karsitaan heti pois yli 1500 euroa kuukaudessa toivojat. Mutta kun jotkut pyytää kirkkain silmin jopa yli 3000 :D
Kommentit (46)
Tämä mielenkiintoinen luonnonilmiö johtuu siitä että kun vastavalmistunut merkonomi hakee Siwan kassaneitin paikkaa Utsjoella, hän googlaa paljonko voisi saada palkkaa. Valitettavasti hän googlauksen tuloksena yleensä osuu liiton sivuille ja voi kuvitella saavansa esim. 2500€ koska se on Suomen keskiarvo merkonomeilla (anteeksi en muista tarkkaa lukua viime vuodelta).
Hänen ymmärryksensä ei ikävä kyllä riitä ymmärtämään että kyseessä on nimenomaan keskiarvo jota nostaa pk-seudun ja suuren ikäluokan mukanaolo. 60v merkonomi-setämies Hesassa voi hyvinkin työskennellä vaikka pankinjohtajana joka näkyy sitten palkassa.
Itsekin saan jatkuvasti pöydälleni hakemuksia joissa on merkonomin/tradenomin/jokumuupaskatutkinnon googlattu keskiarvo isketty palkkatoiveeksi. Työnnän ne suoraan silppuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko kyseessä joku puhelinmyyntityö? Eihän tuommoista kuukausipalkkaa saa maksaa millekään alalle TES:in mukaan.
Tervetuloa kaupan alalle.
Kaupan alalla saa melkein 1700€ / kk ilman lisiä. Siis jos kyseessä on kokopäivätyö.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin saan jatkuvasti pöydälleni hakemuksia joissa on merkonomin/tradenomin/jokumuupaskatutkinnon googlattu keskiarvo isketty palkkatoiveeksi. Työnnän ne suoraan silppuriin.
itse pistän aina että "TES", ja silppuriin menee silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuommoista kuukausipalkkaa saa maksaa millekään alalle TES:in mukaan.
Pk-seudun leffateatterissa palkka alkaa 8,46 eurosta /h. Miten se sitten on mahdollista? Siitä tulisi alle 1300 eur/kk, jos tekisi kokoaikaista (kovin moni ei tosin taida tehdä).
Voisiko alapeukuttajat (tai joku muu) vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itse pistän aina että "TES", ja silppuriin menee silti.
TES nimenomaan on oikea vastaus! Ne nostelen jatkoon-pinoon. Esimieheni sitten ystävällisesti poistaa kaikki 18-40-vuotiaiden naisten hakemukset "kun ne jää kuitenkin äitiyslomalle". Minkäs teen, yhden naisen olen viimeisen about kymppivuoden aikana saanut taloon puhua. Arvatkaa jäikö heti äitiyslomalle? Vittu tätä työelämää, eipä mulla muuta tähän aiheeseen.
Ei kaikki ajattele noin. Ja itse asiassa noin on ihan oikein ajatella koska mikä TES sallii tuon suuruisen palkan? Anyways, kerropas mistä firmasta kyse, mä haen heti. Jos tosta kuitenkin jää vähintään tonni käteen verojen jälkeen, niin mieluummin otan sen kun kituutan 150€ kuukaudessa vuokran jälkeen. Musta vaan tuntuu et nää paikat on keksittyjä.