Yksi julkisella puolella työskentelevä sairaanhoitaja on kansantaloudelle vähintään yhtä suuri rasite kun 5-6 työtöntä
Sairaanhoitajia kuuluu siis paheksua työttömiä enemmän.
Kommentit (36)
Kerro tuo hoitajille sitten kun maksasi viimein menee ja olet vuodepotilaana, wannabe-porvari. :)
No en nyt sanoisi että sh:ita pitäisi paheksua, mutta mielestäni työttömiä ei tarvitsisi mollata kaikesta koko ajan.
Totta. Työttömien tuet ei vaikuta käytännössä juurikaan julkisiin menoihin. Jos kyse olisi erittäin tuottavan väestönosan työttömyydestä, niin silloin asia olisi eri, mutta nythän vaihtoehtona on vain työllistyminen julkisen sektorin pilipali hommiin tai hyvin matalaan tuottavuuteen yksityisellä.
Eihän sairaanhoitaja tuossa ole se kuluerä, vaan se, joka sitä sairaanhoitajaa tarvitsee.
Julkisektorin piikojen palkat ovat liian korkeita kun vientiteollisuuden verotulot ovat laskeneet.
Ap olet väärässä. Kansantaloudelle on sairaanhoitajan työpanoksesta hyötyä, ja jos työt on järjestetty oikein, hyöty on suurempi kuin hänelle maksettava palkka oheiskuluineen. Työttömälle maksettavat korvaukset voivat kyllä myöskin olla kansantaloudelle hyödyksi, niihin kuluva raha palaa taloudessa kiertoon, joten palkkää tappiota ne eivät ole. Korvaukset voivat myöskin edistää työttömän työllistymiskyvyn parantumista, ja sitä kautta olla kansantaloudellekin kannattava investointi.
Totta v**'ssa. Kun antai niiden 5-6 potilaan kuolla, niin tulis halvemmaksi.
Minä olen ns. nettomaksaja eli tienaan hyvin ja maksan veroja paljon. Jouduin onnettomuuteen, jonka jälkeen minut hoiti kuntoon paitsi lääkäri niin myös hoitaja, joka oli ihan uskomattoman hyvä, ihana, empaattinen ja huumorintajuinen. Hän myös piti huolta, että haavat paranivat nopeasti ja potki minut tiukasti, mutta huumorilla jalkeille, kun yritin rypeä itsesäälissä.
Sanoisin, että nopea paluu työhön oli paitsi lääkärin niin myös muutaman hoitajan ansiota. Ja taas pääsin tuottamaan verotuloja. Kiitos, Jorvi!!
mutta sairaanhoitaja tuhat kertaa arvokkaampi
Kaikki julkisen sektorin työntekijät ovat erittäin suuria taloudellisia rasitteita yksityisen sektorin työntekijöille. Osa heistä toki (kuten sairaanhoitajat) ovat äärimmäisen tärkeitä ja heidän työstään ehdottomasti kannattaakin maksaa. Virastoista sen sijaan löytyisi kyllä monenmoista ”erityisasiantuntijaa”, joita ilman pärjäisimme erinomaisesti.
Taas yksi joka ei pääse sairaanhoitajakouluun.
Ei sinne paskatoikkarilla pääse.
T. Leikkaussalihoitaja
Työttömät turhia mutta sairaanhoitajat tekevät tärkeää työtä.
Hahaha. Ei ne sairaanhoitajat ole se ongelma vaan ne jotka heitä tarvitsevat!!!!!! Joku sanoikin jo samaa aiemmin!
Kuka hoitaa sairaat jos ei olisi sairaanhoitajia?
Jep. Oon menossa yöksi teholle ja luultavasti sama potilas kuin viime yönä eli sydän pysähdyksissä perfuusiokoneessa odottaa toista viikkoa uutta sydäntä. Kohta on munuaisetkin tohjona, on hemofiltraatiossa. Itseni ikäinen nainen, kolme muksua kotona. Yksin saan sen kanssa häärätä koska on tupa täynnä.
Vai pitäiskö mennä sittenkin työkkäriin kun on niin paska liksa?
Sairaanhoitajan duuni ei ole pelkkää pölyjen pyyhkimistä. Yöllä on yksi lääkäri, nukkumassa ja hätätilanteessa voi häiritä. On vaan osattava!
Kiitos ap kannustavasta viestistästi, tämä olikin uutta. Monta "vittua ja perkelettä" olen tänäkin jouluna kuullut sairaalan päivystyksessä, mutta tämä oli "uutta". Hyvää joulua toivotti ehkä 5 % asiakkaista Tehtävänihän on ammatikseni hankaloittaa ihmisten elämää, kun koetamme triagessa selvittää onko asia päivystystä vaativa ja homman tarkoitus on lähinnä ihmisten kiusaaminen. Jos esimerkiksi 3 kk sama vaivaa ilman akuuttia muutosta sairastunut ohjannut ohjataan hakeutumaan terv.asemalle eikä häntä päästetä sydänkohtauksen saaneen ihmisen ohi jonossa, niin se on jo suorastaan vittumaisen ämmän hommia se. Tietenkään tarkoituksena ei ole se, että oikeasti sairaat pääsisivät nopeasti hoitoon ja erityyppisistä vaivoista kärsivät saisivat hoitonsa asiaankuuluvassa paikassa mahdollisesti arkena. Ei tietenkään. Toki perseeni on leveä, palkkani liian iso, olen väärällä alalla, olen sokea ja kuuro ja mitä vielä, onneksi näistä muistutetaan joka vuorossa ettei vain pääse unohtumaan:) Onneksi saan ilmeisesti erityisiä kiksejä näistä vittumaisista toimistani, en suinkaan noudata ohjeita tai koeta saada asioita toimimaan. Asiakashan se on aina oikeassa....Vai mitä. On tämä niin ihanaa tämä palaute mitä koko ajan kuulee, ei tartte kun av avata niin sielläkin :)
Vierailija kirjoitti:
0/5
Kieltämättä huono trolli mutta jotenkin se taas onnistui provosoimaan... en tiedä miksi meidän terveysalan työntekijöiden tarvitsisi puolustella että teemme tarpeellista työtä.
Toivotaan, että sairastut vakavasti. Ehkä sen jälkeen muuttuu mieli.